Warsztaty

Białystok/XII Festiwal „Kalejdoskop”: Iwona Olszowska – warsztaty z improwizacji

Zdjęcie: Białystok/XII Festiwal „Kalejdoskop”: Iwona Olszowska – warsztaty z improwizacji

Fot. Alex Rault

Wersja do druku

Udostępnij

Podczas Festiwalu Kalejdoskop 2015 warsztaty taneczne z improwizacji poprowadzi Iwona Olszowska (10 kwietnia: 14.45-16.15; 12 kwietnia: 10.00-11.30).

Zgłoszenia

Regulamin

Harmonogram

Iwona Olszowska o warsztacie:

Warsztat podejmie temat połączenia kontakt improwizacji z improwizacją solową. Będziemy działać w duetach i tercetach. Ważne staną się terminy dotyczące przestrzeni „pozytywnej” i „negatywnej”. Będziemy bazować na ćwiczeniach związanych z nadawaniem impulsów dla ruchu i przedłużaniem go w przestrzeń. To, co nas zainteresuje to także wzajemny stosunek i relacja tancerzy wobec siebie we współpracy. Będziemy bacznie obserwować swoje ciała i słuchać partnerów, dzięki czemu akcje oraz reakcje na bodźce będą czystsze i bardziej czytelne. Skupimy się także na badaniu, w jaki sposób jedno ciało może oddziaływać na drugie, a także jak przestrzeń i czas determinują działania solowe. Istotnym elementem stanie się również dialog, jaki zawiąże się między uczestnikami warsztatów.

Iwona Olszowska – tancerka, choreograf, nauczyciel tańca współczesnego, świadomości ciała, improwizacji kontaktowej oraz improwizacji jako performance; Somatic Movement Educator wg metody Body Mind Centering; kierowniczka artystyczna Eksperymentalnego Studia Tańca  EST od 1989 roku. Przez 10 lat realizowała repertuar autorski, później – site specific kooperacje. Obecnie realizuje projekty improwizacji strukturalnej, lecture performance, site specific. Tworzy Obszar Tańca w Teatrze BARAKAH. Obecnie uczy w Hurtowni Ruchu, w Studio Kontakt w Krakowie, na kursach instruktorskich, studiach zaocznych Akademii Muzycznej w Łodzi na wydziału wokalno-aktorskim na specjalności choreografia i techniki tańca oraz na wokalistyce estradowej. Prowadzi taniec współczesny na Akademii Muzycznej w Krakowie, na specjalności Rytmika, Wydziału Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej w Katedrze Badań Muzyczno-Edukacyjnych oraz na warsztatach tańca i festiwalach improwizacji kontaktowej w Polsce i za granicą (Ukraina, Anglia, Rosja, Mołdawia, Niemcy, Włochy, Portugalia). Przez 8 lat uczyła w krakowskiej PWST. Doświadczenia taneczne zdobywała w centrach tańca w Nowym Jorku oraz jako wolny słuchacz na Uniwersytetach George Mason w Waszyngtonie w Alabamie i w Calgary, warsztatach organizowanych przez Śląski Teatr Tańca, Centrum Animacji Kultury oraz festiwalach tańca w Polsce. Tworzyła autorskie spektakle, choreografie solowe, dla zespołu EST; także m.in. dla Polskiego Teatru Tańca, Teatru Rozmaitości, Teatru Starego, Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. Prowadziła coachingi zakończone pokazami m.in. Pan European Art. Laboratory w Villi Deciusa, kilkakrotnie Falling After Paxton (w Toruniu, Łodzi, Białymstoku, Wrocławiu). Jako tancerka tańczy solowo, ostatnio również w przestrzeniach alternatywnych, improwizacje strukturalne m.in. lecture performances: Serce zRozum, Bones Mind Moving – Moving Bones Mind, Falling after Paxton z EST/Hurtownia Ruchu, oraz site specific z EST/Płaczące krzesła – Plac Bohaterów Getta, Tramwaj zwany podążaniem, Autoshow, Dziwne Nie_pokoje oraz wspólnie z Jackiem Owczarkiem projekt And we will dance together. W ramach Obszaru Tańca powstały sola: Moda na Gender, Natura ruchu – święta geometria, oraz duety: Skąpani w muzyce (z Piotrem Skalskim), Naiwny rekreacyjny taniec (z Natalią Iwaniec), Wodostany. Brała udział w  projektach z Pracownią Fizyczną Zdarzenia oraz w wystawie w MS2  w Łodzi Przyjdźcie, pokażemy wam co robimy; z Renatą Piotrowską Unknown; z Martą Pietruszką i Andrzejem Sadowskim B&B, z Marcinem Janusem i  Magdą Przybysz Serce zRozum oraz w projektach międzynarodowych: Liz Lerman Dance Exchange Home, Bliskość z Risa Jaroslow, Aurora z Maidą Withers, Ocean Miasta z Pierrem Deloche, Just say it z Michaelem Schumacherem, Samples – projekt polsko-rumuński z EST. Tańczyła w USA, Kanadzie, Finlandii, Rosji, Anglii, Norwegii,  Szwecji, Finlandii, Niemczech, Austrii, Włoszech, Portugalii, Izraelu, Czechach, na Ukrainie, Mołdawii. Otrzymała nagrody za choreografie oraz za konsekwentną kontynuację własnej drogi twórczej i osobowość sceniczną. Jest stypendystką Fundacji Batorego /ArtsLink w Nowym Jorku/.

 PROGRAM

Tekst kuratorski Anny Królicy

Więcej informacji: http://festiwal-kalejdoskop.pl

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close