Fundacja Burdąg zaprasza na sierpniowe warsztaty Flying Low i Improwizacji z jednym z najbardziej cenionych pedagogów tańca współczesnego na świecie, Davidem Zambrano. Warsztat obejmuje 5 dni x 2 godziny Flying Low i 4-5 godzin Improwizacji oraz dodatkowo: codzienne wieczorne jamy, kino tańca, dyskusje. Warsztat będzie prowadzony w języku angielskim. Poziom warsztatów: zaawansowany.
Koszt: 700 zł.
Deadline zgłoszeń: 10 maja 2016 roku.
Koordynatorka warsztatów: Marysia Drzewińska, mdrzewinska@fundacjaburdag.com
Wyniki naboru zostaną ogłoszone drogą mailową 20 maja 2016 roku.
Warsztat rozpoczyna się 14 sierpnia o 12.00, kończy się 18 sierpnia o 15.00. Można przyjechać do Burdąga już 13 sierpnia.
Liczba miejsc jest BARDZO ograniczona. Wybranym uczestnikom przesłane zostaną dane do przelewu.
Gwarancją miejsca na warsztacie jest wpłata odpowiedniej kwoty do dnia 10 czerwca 2016 roku. W przypadku nie
uiszczenia opłaty do tego terminu, dana osoba traci możliwość uczestniczenia w warsztacie, a na jej miejsce zapraszana jest pierwsza osoba z listy rezerwowej. Wysłanie zgłoszenia jednoznaczne jest z akceptacją wyżej wymienionych warunków.
Cena obejmuję całość warsztatu, zakwaterowanie oraz możliwość korzystania z sali 24h. Dodatkowo jest możliwość wykupienia na miejscu dwudaniowych obiadów (25 zł/os/posiłek). Transport we własnym zakresie.
Informacje o lokalizacji: Burdąg k/Szczytna, woj. warmińsko-mazurskie, www.burdagstudio.com
Technika Flying- Low
Warsztat skupia się na relacji tancerza z podłogą. Podczas lekcji wykorzystywane są proste wzorce ruchowe takie jak oddech, prędkość, uwalnianie energii przez ciało aktywując przy tym połączenia między centrum a stawami, bardziej efektywne wchodzenie w podłogę i podnoszenie się z niej utrzymując scentrowane ciało. Nacisk kładziony jest na układ kostny, co pomoże polepszyć fizyczną percepcje i uwagę tancerza. Lekcja podzielona jest na pracę w parach oraz frazy ruchowe, które badają podstawowe prawa fizyki: kohezję i ekspansję.
Improwizacja
Praktyka improwizacji pozwala nauczyć się korzystać z doświadczenia, świadomie i ciągle kształtować własną energię, integrując ciało i umysł, czas i przestrzeń – w ten sposób uczestnicy uczą się tworzyć prace taneczne na scenie, przed publicznością. Warsztat rozpoczyna się od improwizowania solo, duetów i małych dzieł grupowych wykonywanych przed resztą uczestników. Zambrano sprawia, że uczestnicy uświadamiają sobie, że zawsze jest w nich coś więcej, a występowanie jest spontaniczne. Zachęca do przełamywania starych nawyków i szukania nowych możliwości. Zmiana jest fundamentem tych zajęć, a uczestnicy są motywowani do nieustannego zmieniania własnego języka. Jak posługujesz się swoją siłą? Jak redefiniujesz to, co znane, jak to włączasz i wyłączasz, by szukać czegoś nowego? Uczestnicy zdobywają elastyczność, uczą się komunikować z własnym ciałem, z ciałami pozostałych wykonawców i z otoczeniem, w którym działają. Zambrano przekonuje, by akceptować wszystko, co przyniesie wyobraźnia, zwłaszcza rzeczy niemożliwe, i nauczyć się przywoływać je podczas improwizacji.
O pedagogu:
David Zambrano tworzy taniec od ponad 20 lat. Podczas swoich działań twórczych i edukacyjnych odwiedził 40 państw, pracował z ponad 25 tysiącami uczniów i występował na setkach scen na całym świecie. Jego prace to zarówno ułożone choreografie, improwizacje oparte na strukturze jak i pełne improwizacje. Urodzony w Wenezueli, Zambrano spędził 15 lat w Nowym Jorku, obecnie mieszka w Amsterdamie. Nadal performuje i uczy na całym świecie. Jego improwizacja poświęcona jest sztuce jako wymianie kulturowej rozwijającej kreatywny proces w świecie bez granic. Dla Zambrano improwizacja to sztuka a choreografia to narzędzie do dalszego rozwoju pracy w improwizacji.
Działania improwizacyjne, choreograficzne i performatywne Zambrano były przedstawiane na całym świecie. Do najsłynniejszych jego projektów (zarówno solo jaki i grupowych) zalicza się: Twelve Flies Went Out at Noon (2005), Barcelona in 48 Hours (2004), The Rabbit Project/Proyecto Conejo (2003), Mandraking (2002), David Zambrano Invites…(2000), Acme (1999), Ballroom (1996), Proyecto: Z (1994), Red Blink (1994), Agua Fuerte (1993), Cancion de Diente (1993), Sabana (1990), Fetiche (1987), i Para Carmen (1984). W 1989 założył Festival de Danza Postmoderna w Wenezueli i był jego dyrektorem do 1993.
Metody improwizacyjne Zambrano są inspirowane stosowanym przez niego na całym świecie programem nauczania. Jego najsłynniejszą metodą jest technika Flying Low, która bada związek tancerza z podłogą i ziemią. Jego techniki cieszą się popularnością wśród festiwali, zespołów tanecznych i szkół takich jak: Movement Research (Nowy Jork), American Dance Festival (USA i Japonia), PARTS (Belgia), La Caldera (Hiszpania), Impulstanz Festival (Austria), Wim Vandekeybus/Ultima Vez (Belgia), Sasha Waltz and Guests (Niemcy), New York Dance Intensive (USA), AREA (Hiszpania), The School for New Dance, Development (Holandia), Dansens Hus (Dania), Rosas (Belgia), La Anonima Imperial (Hiszpania), Danza Abierta (Kuba), Danza Combinatoria (Kuba), Retazos (Kuba), Espacio Alterno (Wenezuela), Neodanza (Wenezuela), Taller de Danza Contemporanea de Caracas (Wenezuela).
Więcej informacji na: www.davidzambrano.org