Bytom/to nie jest festiwal 2015: Podlaskie Stowarzyszenie Tańca „Uroda życia” – chor. Karolina Garbacik

Zdjęcie: Bytom/to nie jest festiwal 2015: Podlaskie Stowarzyszenie Tańca „Uroda życia” – chor. Karolina Garbacik

Fot. Jacek Piekarzewski

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach „to nie jest festiwal 2015” Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK zaprasza na pokaz spektaklu Uroda życia w choreografii Karoliny Garbacik.

O spektaklu:

Jesteś młody, masz marzenia i plany. Pewność, że da się zmienić świat. I da się osiągnąć, to, co nie udało się innym. I wtedy zdarza się coś zaskakującego, co wywraca Twoją egzystencję do góry nogami. Rodzi żal,  bunt ipytania, czemu musiało się tak zdarzyć i dlaczego zdarza się to właśnie mnie? Czym jest uroda życia? Wiecznym zdrowiem, aktywnością i pasmem ciągłych sukcesów? Czy może istnieniem pomimo zdarzeń, nie pozwalającym realizować marzeń i planów, które jeszcze przed chwilą mieliśmy?

Inspiracją dla spektaklu była kariera, ale przede wszystkim zmienność życiowych losów polskiej, pochodzącej z Podlasia, gwiazdy kina przedwojennego Nory Ney. Wielka sława, nagle przerwane pasmo sukcesów, niełatwa dojrzałość aktorki, wreszcie gorzki schyłek jej życia. Uroda życia to międzynarodowy projekt, przygotowany specjalnie na festiwal „Inny Wymiar”, w ramach projektu Wschód Kultury. Autorzy i wykonawcy przedstawienia pochodzą z Polski, Hiszpanii i Białorusi.

Koncepcja i choreografia – Karolina Garbacik

Muzyka – Natasza Topor i Bez Różu Ani Rusz

Scenografia i kostiumy – Anna Wojtecka

Multimedia i instalacje – Paweł Dudko

Kreacja i taniec – Alicja Gościewska, Anna Łaskarzewska, Olga Skvortsova, Adam Bartoszewicz, Kamil Wawrzuta, Paweł Zaufal

Natasza Topor – kompozytorka, wokalistka, tekściara, autorka muzyki do spektakli teatralnych, absolwentka szkoły muzycznej I i II stopnia w Augustowie i w Białymstoku. Stypendystka Prezydenta Miasta Białystok 2009, stypendystka amerykańskiej fundacji S.p., b.d. 2012. Pasjonatka muzyki poważnej i literatury, laureatka wielu festiwali. Współpracowała z wieloma składami muzycznymi, nie stroniła od eksperymentów muzycznych: od punka, przez muzykę tradycyjną do jazzu. Na koncie ma 2 wydane płyty, w tym Kobiety mojego życia. Pochodzenia romskiego.

Anna Wojtecka – kreatorka niezwykłych przestrzeni, studentka malarstwa w Pracowni Profesora Kowala na Poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Plastyczka z wszechstronną gamą zainteresowań od malarstwa, rzeźby, ceramiki, instalacji po pracownię smaków – sztukę prostoty, gdzie kolor przechodzi w zapach, a zapach przemienia się w wizualne instalacje. Wieloletnia scenografka, plastyczka współpracująca z Domem Kultury w Olecku. Od 6 lat tworzy scenografię do przedstawień plenerowych w czasie Przystanku Olecko.

Paweł Dudko – asystent w zakładzie Architektury Wnętrz, Wydziału Architektury Politechniki Białostockiej, fotograf, grafik, zafascynowany współczesną sztuką wizualną i performatywną w każdym jej przejawie, laureat nagród w ogólnopolskich i regionalnych konkursach fotograficznych, twórca oprawy wizualnej festiwalu Kalejdoskop w latach 2009-2013.

Olga Skvortsova – aktorka, choreografka, tancerka, performerka i nauczycielka. Jest absolwentką wydziału teatralnego Białoruskiej Państwowej Akademii Sztuki. Pracowała, w charakterze aktorki i choreografa w wielu teatrach na terenie całej Białorusi, m.in. w Mińsku. Obecnie pracuje jako aktorka w Białoruskim Państwowym Teatrze Dramatycznym. Ponadto, jest współzałożycielką The Theatre of Modern Choreography D.o.z.sk.i, który wielokrotnie prezentował się na międzynarodowych festiwalach tj.: IFMC (Białoruś), Zawirowania (Warszawa/Polska), Tsekh (Moskwa/Rosja), Złota Maska (Moskwa/Rosja), Contemporary Dance Fair (Dusseldorf/Niemcy). Olga jest również uczestniczką międzynarodowego projektu berlińsko-mińskiego, którego choreografem jest Olga Kostel. Założycielka i choreograf SKVO’S Dance Company.

Adam Bartoszewicz
– absolwent Choreografii i Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Od 2009 rokun tancerz Grupy Przejściowej, pod kierownictwem Karoliny Garbacik. Tancerz tańca towarzyskiego klasy A. Brał udział w licznych projektach i spektaklach m.in. Poczekalnia, Tożsamość w choreografii Karoliny Garbacik, First Love w choreografii Takako Matsuda, Ocean w choreografii Dimitrija Kurakułowa. Współpracował z Teatrem Kolegtyw przy spektaklu Drzwi zamknięte w reżyserii Tomasza Gilewicza, Białostockim Teatrem Lalek przy spektaklu Mikrokosmos. Kompozycje w reżyserii Roberta Drobniuchna.

Anna Łaskarzewska – studentka Choreografii i Teorii Tańca na Uniwersytecie Fryderyka Chopina w Warszawie, dyplomowany instruktor tańca współczesnego. Od 2011 r. roku tancerka Grupy Przejściowej , brała udział w spektaklach i projektach SDK DanceOFFnia oraz Podlaskiego Stowarzyszenia Tańca m.in Poczekalnia (2012), The Fairy Queen (2014) w choreografii Karoliny Garbacik. Gościnnie wystąpiła także w spektaklach Towarzystwa Sztuki Surowej: W stronę centrum, czyli wzrost narastającego skrótu (2012) oraz Mitologie codzienne (2013) w choreografii Doroty Baranowskiej. Od 2014 roku współpracuje z Białostockim Teatrem Lalek przy spektaklu Karnawał Zwierząt (chor. Karolina Garbacik).

Alicja Gościewska – studentka Choreografii i Technik Tańca na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi oraz filologii francuskiej na Uniwersytecie w Białymstoku. Od 2009 roku tancerka w grupie Towarzystwo Sztuki Surowej pod kierownictwem Doroty Baranowskiej. Brała udział w jej choreografiach tj.: Całą siłą, Wszelkiego rodzaju produkcja, Wzrost narastającego skrótu oraz Mitologie codzienne. Od 2011 roku tancerka Grupy Przejściowej pod kierownictwem Karoliny Garbacik. W sezonie 2011/2012 wzięła udział w jej choreografii Poczekalnia.

Kamil Wawrzuta – absolwent filologii polskiej na Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, odbywał praktyki w Galerii Sztuki BWA oraz portalu internetowym BB365.info. W trakcie studiów uczęszczał na warsztaty teatralne przy Teatrze Polskim w Bielsku-Białej, a następnie do Policealnej Szkoły Aktorskiej Art-Play. Obecnie jest studentem V roku Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Zajmuję się przede wszystkim tańcem współczesnym i aktorstwem, ale swój warsztat uzupełniam także jogą, sportem oraz sztukami walki. Ma już na koncie kilka projektów i spektakli realizowanych w ramach szkoły oraz niezależnie od niej. Do najważniejszych z nich należą: PK02 trans-pozycja, reż. i chor. Kaya Kołodziejczyk, Konferencji Tańca Współczesnego i Sztuki Tancecznej Bytom (2010); Kaya Kołodziejczyk RE// MIX Anne Teresa De Keersmaeker, chor. Kaya Kołodziejczyk (Ciało/Umysł Festiwal Warszawa, 2011); Future Fryzjers, czyli siedem przypadków owłosionej miłości, reż. Anna Piotrowska (Tanzfestival Bielefeld 2012); Harnasie – widowisko muzyczne pod Wielką Krokwią, chor. Kaya Kołodziejczyk (Zakopane 2012); Wnyk, reż. Kamil Wawrzuta, (Śląski Teatr Tańca 2012); Portret Wielokrotny, opieka artystyczna Piotr Cieślak (PWST, Bytom 2012) Kocham tylko i wyłącznie, całym sercem nie – rozłącznie Magdalene, chor. Jacek Łumiński (PWST, Bytom 2013), Święto wiosny – komentarz, chor. Jacek Łumiński (Lublin, Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej – KODY 2013).

Paweł Zaufal swoją edukację artystyczną rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej im. Mieczysława Karłowicza w Katowicach jako akordeonista. Ukończył Państwowe Policealne Studium wokalno-baletowe w Gliwicach gdzie również współpracował z Gliwickim Teatrem Muzycznym. Swoją edukację kontynuował w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Zatańczył w ostatnim spektaklu Śląskiego Teatru Tańca Nie całkiem ciemny nawet kolorowy, na szczycie góry trudno się zgubić w choreografii Jacka Łumińskiego. W ramach międzynarodowego konkursu 48H Film Project stworzył muzykę i zagrał drugoplanową rolę w krótkim metrażu autorstwa ekipy Panato. Film W oparach Nikisza zwyciężył śląską edycję festiwalu oraz został nagrodzony na finale konkursu w Nowym Orleanie i pokazany na Short Movie Corner festiwalu w Cannes w 2014 roku. Występuje w spektaklu teatru tańca Profanum w reżyserii i choreografii Kamila Wawrzuty. W 2014 roku powrócił do zawodowego śpiewania. Rozpoczął współpracę z Teatrem Polskim w Bielsku Białej, gdzie tańczy i śpiewa w Zorbie, w reżyserii Witolda Mazurkiewicza. Tańczy, śpiewa i gra w musicalu Prześliczna wiolonczelistka zrealizowanym w Katowickim Centrum Kultury im. Krystyny Bochenek do muzyki Andrzeja Zielińskiego, w reżyserii Jakuba Wociala. Tańczył również w spektaklu Homo Religiosus w choreografii Karola Miękiny.

Spektakl prezentowany jest w ramach promocji Miasta Białegostoku.

Logo Wschodzący Białystok (miniaturka)    Logo Podlaskie Stowarzyszenie Tańca (miniaturka)

Bilety: 15zł ulgowy; 20 zł normalny Karnety: 80 zł ulgowy; 100 zł normalny. Uczestnikom warsztatów przysługują bilety ulgowe. Wszystkie miejsca nienumerowane.

***

„to nie jest festiwal”, jak sama nazwa wskazuje, nie jest festiwalem, a uroczystym zwieńczeniem pierwszego pełnego sezonu artystycznego Teatru ROZBARK. Wydarzenie organizowane jest z myślą o wszystkich sympatykach tańca współczesnego. „to nie jest festiwal” jest również znakomitą okazją do poznania różnych form tańca współczesnego.

Szczegółowe informacje: http://www.teatrrozbark.pl/to-nie-jest-festiwal,20

Więcej o warsztatach

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:00

inne wydarzenia

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close