Spektakle

Festiwal Atelier PTT: „Double Trouble” – chor. Karolina Wyrwał

Zdjęcie: Festiwal Atelier PTT: „Double Trouble” – chor. Karolina Wyrwał

Fot. Cezary Adamski.

Wersja do druku

Udostępnij

Początkową inspiracją do powstania spektaklu były prace amerykańskiej  artystki Barbary Kruger, związanej z konceptualizmem i sztuką zaangażowaną. Kruger przedstawia w swoich kolażach przedrukowane z prasy wizerunki  bohaterów zbiorowej wyobraźni, nanosząc na nie prowokujące napisy, takie jak zdanie „not stupid enough” widniejące na zdjęciu roześmianej Marilyn Monroe. Manipulacja, gra, układanka to słowa klucze, które łączą spektakl Karoliny Wyrwał z twórczością amerykańskiej artystki. Twórczyni Double Trouble pyta  na ile obowiązująca moda, osobiste przekonania i preferencje zmieniają obraz tego co widzimy? Czy możliwe jest znalezienie wspólnego mianownika, jeśli dwie osoby patrząc na ten sam przedmiot widzą zupełnie co innego?
Ostatecznie postrzeganie zawsze wiąże się ze zniekształcaniem, a kreowanie ideału z mistyfikacją.

Premiera: 24.02.2012 roku , Studio Polskiego Teatru Tańca
choreografia: Karolina Wyrwał
programowanie dźwięku/muzyka: Paul Tinsley (UK)
scenografia/kostiumy: Zofia Jakubiec
czas trwania: ok 25min
tancerze: Urszula Bernat i Katarzyna Kulmińska

powiązane

Ludzie

Karolina Wyrwał

Karolina Wyrwał

Początkową inspiracją do powstania spektaklu były prace amerykańskiej  artystki Barbary Kruger, związanej z konceptualizmem i sztuką zaangażowaną. Kruger przedstawia w swoich kolażach przedrukowane z prasy wizerunki  bohaterów zbiorowej wyobraźni, nanosząc na nie prowokujące napisy, takie jak zdanie „not stupid enough” widniejące na zdjęciu roześmianej Marilyn Monroe. Manipulacja, gra, układanka to słowa klucze, które łączą spektakl Karoliny Wyrwał z twórczością amerykańskiej artystki. Twórczyni Double Trouble pyta  na ile obowiązująca moda, osobiste przekonania i preferencje zmieniają obraz tego co widzimy? Czy możliwe jest znalezienie wspólnego mianownika, jeśli dwie osoby patrząc na ten sam przedmiot widzą zupełnie co innego? Ostatecznie postrzeganie zawsze wiąże się ze zniekształcaniem, a kreowanie ideału z mistyfikacją. Premiera: 24.02.2012 roku , Studio Polskiego Teatru Tańca choreografia: Karolina Wyrwał programowanie dźwięku/muzyka: Paul Tinsley (UK) scenografia/kostiumy: Zofia Jakubiec czas trwania: ok 25min tancerze: Urszula Bernat i Katarzyna Kulmińska

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close