W kwietniowej odsłonie 14. Gdańskiego Festiwalu Tańca będzie można zobaczyć dwa sola artystek związanych z Sopockim Teatrem Tańca. Joanna Nadrowska – jedna z najbardziej charakterystycznych dojrzałych tancerek zespołu – zaprezentuje wyrafinowane eleganckie solo pt. Constant Ending, skupiające się na technice ruchu. Amelia Rozmanowska, nowa twarz na trójmiejskiej scenie, przedstawi manifest pt. Kobiety i Ryby.
O spektaklu pt. Constant Ending:
Inspiracją do stworzenia spektaklu była metoda ruchowa Gyrotonic®, stworzona przez tancerza Juliu Horvath, którą Joanna Nadrowska od kilku lat praktykuje w celu doskonalenia swoich umiejętności ruchowych oraz w leczeniu kontuzji. Konsekwencja trwania i bycia w danym ruchu, stagnacja i zatracenie to nieodłączne składowe spiralno-falowej natury Gyrotonic®. Eksploracja tej nowatorskiej metody stała się bazą w tworzeniu choreografii. Założenia i zasady tej praktyki ruchowej zostały przeniesione na abstrakcyjną myśl taneczną i sceniczną.
Spektakl zrealizowano z udziałem finansowym Województwa Pomorskiego oraz Gminy Miasta Sopotu.
Joanna Nadrowska – tancerka, pedagożka działająca na trójmiejskiej scenie tanecznej od kilkunastu lat. Tańczyła w wielu spektaklach Sopockiego Teatru Tańca, Trójmiejskiego Kolektywu Twórczego oraz spektaklach autorskich. Startowała w konkursie Solo Dance Contest, a w 2021 roku została jurorką konkursu i reprezentuje wnikliwy głos młodego pokolenia artystów.
Realizatorzy:
Koncept, choreografia i wykonanie: Joanna Nadrowska
Muzyka i reżyseria świateł: Pan.Mruk
Wizualizacje: Katarzyna Turowska
Godz. 19.00
Premiera
Czas trwania: 25 minut
O spektaklu pt. Kobiety i Ryby:
Kobiety i Ryby – błyskotliwy debiut na trójmiejskiej scenie tanecznej – powstał w ramach projektu pt. Dobre Solo, prowadzonego przez Joannę Czajkowską. Spektakl to manifest prowadzący przez rozważania na temat roli kobiety w społeczeństwie. Spektakl w sposób symboliczny odnosi się do schematów, które są nakładane przez wychowanie, kulturę, religię i oczekiwania społeczne. Solo ukazuje proces definiowania siebie jako kobiety, ale też wyraźnie stoi w opozycji do postaw umniejszających, infantylizujących czy patriarchalnych.
Amelia Rozmanowska – projektantka i tancerka, absolwentka Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu. Tajniki tańca współczesnego poznawała w projektach edukacyjnych Lubelskiego Teatru Tańca pod okiem Anny Żak oraz w Szkole Tańca Współczesnego w Poznaniu u Natalii Draganik. Po przeprowadzce do Trójmiasta wzięła udział w spektaklu pt. Fason Newtona Grupy Projektowej Sopockiego Teatru Tańca i w filmie pt. MAKIA. Energia podąża za uwagą w ramach projektu artystyczno-badawczego pt. Ciało otwarte.
Realizatorzy:
Koncept, choreografia i wykonanie: Amelia Rozmanowska
Opieka artystyczna: Joanna Czajkowska
Muzyka: Jan Rozmanowski
Reżyseria świateł: Mateusz Gierc
Godz. 20.00
Premiera: 14 stycznia 2021, Teatr Atelier Sopot
Czas trwania: 20 minut
Warunki uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez Klub Żak zgodnie z aktualnymi zasadami sanitarnymi, w tym z obowiązującymi limitami.
Osoby spóźnione na spektakle teatralne nie zostaną wpuszczone na widownię po rozpoczęciu spektaklu oraz nie otrzymają zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety, dlatego Klub Żak prosi o punktualne przybycie.
Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona. Miejsca nie są numerowane.
Więcej informacji: Gdański Festiwal Tańca (gdanskifestiwaltanca.pl)