
LMA
LMA
Od teatru:
W najbardziej liczących się na świecie teatrach tańca istnieje praktyka tworzenia nowych spektakli i łączenia ich w jeden wieczór z już istniejącymi. Zbiega się to z naszym planem kreowania wieczorów autorskich choreografów, których dorobek gwarantuje wysoki poziom takiego połączenia. Zapowiadaliśmy po sukcesie Emila Wesołowskiego, który swoją znakomitą interpretacją koncertu chopinowskiego zainaugurował działalność zespołu tancerzy Opery Bałtyckiej pod szyldem BTT, że będziemy kontynuować prezentację jego spektaklu w połączeniu z nową realizacją inspirowaną muzyką Chopina. Jesteśmy przekonani, że ten wieczór, oznaczony plusem, będzie stałą pozycją repertuaru BTT i znajdzie uznanie bardzo szerokiego grona naszych widzów.W najbardziej liczących się na świecie teatrach tańca istnieje praktyka tworzenia nowych spektakli i łączenia ich w jeden wieczór z już istniejącymi. Zbiega się to z naszym planem kreowania wieczorów autorskich choreografów, których dorobek gwarantuje wysoki poziom takiego połączenia. Zapowiadaliśmy po sukcesie Emila Wesołowskiego, który swoją znakomitą interpretacją koncertu chopinowskiego zainaugurował działalność zespołu tancerzy Opery Bałtyckiej pod szyldem BTT, że będziemy kontynuować prezentację jego spektaklu w połączeniu z nową realizacją inspirowaną muzyką Chopina. Jesteśmy przekonani, że ten wieczór, oznaczony plusem, będzie stałą pozycją repertuaru BTT i znajdzie uznanie bardzo szerokiego grona naszych widzów.
„ […] zadaniem choreografa było skonstruowanie całości stylistycznie czystej, dopełniającej się, nie tylko formalnie, ale przede wszystkim w wyrazie artystyczny. I wygrał! Tancerze poddali się jego pełnej subtelności, ale i wyrazu wizji choreograficznej, podążyli za nim, prezentując przepiękne widowisko […]. Układ oparty na elementach dramatycznych, jak to w relacjach międzyludzkich bywa, nie jest pozbawiony lekkości, żartu, humoru”.
z recenzji Barbary Kanold, Chopin Wesołowskiego – część druga. Piękna!, „Gazeta Wyborcza”, 20 lutego 2012
muzyka: Fryderyk Chopin
choreografia: Emil Wesołowski
scenografia i kostiumy: Paweł Grabarczyk
premiera: 18 lutego 2012