Teatru Dada von Bzdülöw weryfikuje sens mitu ofiarniczego. W iście dadaistycznym geście zerwania z wszelką tradycją, w tym wypadku trwającą od prawie stu lat tradycjąŚwięta wiosny, stworzył alternatywną wersję tego dzieła, która rzekomo zarysowana była przez kompozytora w korespondencji z autorem libretta, i którą rzekomo odnalazł, w kryminalnych niemalże okolicznościach, tajemniczy profesor ze USA – Jeff Perec.Le Sacre, z początku ironiczne, z charakterystyczną dla Teatru Dada nonszalancją w traktowaniu tematu „wielkiego dzieła”, z czasem nabiera transowego rytmu, wciąga mroczną wizją naznaczonego zmęczeniem i zniewoleniem doświadczenia ludzkiego. Nierozerwalnym elementem tego spektaklu jest oryginalna muzyka skomponowana przez Mikołaja Trzaskę.
reżyseria: Leszek Bzdyl i Katarzyna Chmielewska
muzyka: Mikołaj Trzaska (Igor Strawiński)
libretto: Leszek Bzdyl (Mikołaj Roerich)
choreografia i wykonanie:
Izabela Chlewińska, Katarzyna Chmielewska, Tatiana Kamieniecka, Dominika Knapik, Anna Steller, Leszek Bzdyl, Radek Hewelt, Dawid Lorenc
kostiumy: Sławek Blaszewski
reżyseria świateł: Michał Kołodziej
produkcja: Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże/Gdańsk, Fundacja Nuova (Festiwal Wiosny)/Poznań
koprodukcja: Art Stations Fundation/Poznań, Dom Pracy Twórczej w Burdąguprzy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska
Premiera: 17 grudnia 2010, Teatr Wybrzeże w Gdańsku; 18 marca 2011 w ramach VI edycji Festiwalu wiosny w Poznaniu.