Spektakle

Gdańsk/„Kantor_Tropy”: Amareya Theatre & Guests „Kantor_Tropy: COLLAGE”

Zdjęcie: Gdańsk/„Kantor_Tropy”: Amareya Theatre & Guests  „Kantor_Tropy: COLLAGE”

Wersja do druku

Udostępnij

Kantor_Tropy: COLLAGE to performans/happening łączący taniec współczesny, butō, performans, muzykę nowoczesną i sztuki wizualne. Projekt Kantor_Tropy: Collage został bezpośrednio zainspirowany głęboką i nieopisaną dotąd relacją między tańcem ankoku butoh Tatsumiego Hijikaty – kluczowej postaci japońskiej awangardy a koncepcjami estetycznymi i praktyką artystyczną Tadeusza Kantora. Tytułowy collage dla obu twórców stanowił jedno z głównych narzędzi tworzenia i przetwarzania rzeczywistości oraz wydobywania egzystencjalnego kryzysu człowieka XX w. W projekcie udział biorą japońscy tancerze butoh Yuko Kawamoto, Kae Ishimoto, Rui Ishihara, Daniela Komędera, Jan Grządziela, artystki Teatru Amareya (Pastuszak, Kamińska, Śliwińska). Muzykę skomponowali i wykonują na żywo Joanna Duda i Jan Młynarski (J=J). Autorem kostiumów jest japoński projektant – Rebelis (Daisuke Tsukuda). Obiekty zaprojektowały rzeźbiarki – Adriana Majdzińska i Grażyna Tomaszewska-Sobko i artystka wizualna Mon Decoded (Monika Matsumoto Art).

„Działając w oddaleniu geograficznym, Hijikata i Kantor podejmowali tematy pamięci, śmierci i rozkładu. Kantor za pośrednictwem śmierci wydobywał życie, Hijikata w swoim ankoku butoh ukazywał piękno brzydoty. W nader precyzyjnie skomponowanym obrazie scenicznym obaj próbowali jednocześnie wskrzesić coś, co przeminęło i ukazać kruchość człowieka stojącego wobec nas – tu i teraz. Idąc śladami Kantora i Hijikaty szukamy punktów stycznych dla nas – osób urodzonych na przełomie 1970/80. Wybieramy trzy ważne daty – 1945, 1986, 2011 – i stawiamy pytanie kim jest człowiek pokryty pyłem przeszłości, człowiek ery psychologicznego, cyfrowego i ekologicznego zanieczyszczenia.” [Katarzyna Pastuszak]

Biogramy twórców i zaproszonych gości KANTOR_TROPY

 

Koncept i reżyseria: Katarzyna Pastuszak

Choreografia: Katarzyna Pastuszak, Yuko Kawamoto

Kompozycja muzyczna i wykonanie muzyki na żywo: Joanna Duda i Jan Młynarski (J=J)

Wykonanie: Ishimoto Kae, Kawamoto Yuko, Rui Ishihara, Katarzyna Pastuszak, Agnieszka Kamińska, Aleksandra Śliwińska,, Daniela Komędera, Jan Grządziela

Obiekty: Adriana Majdzińska, Grażyna Tomaszewska-Sobko, Mon Decoded (Monika Matsumoto Art)

Kostiumy: Daisuke Tsukuda

Wizualizacje: Joanna Duda

Reżyseria świateł: Bartosz Cybowski

Premiera: 14.10.2015, Nowa Synagoga – Gmina Żydowska Wyznaniowa w Gdańsku

Projekt realizowany przez K. Pastuszak w ramach stypendium „Młoda Polska 2015” MKIDN

Bilety: 20,- normalny; 15,- ulgowy dostępne w dniu premiery w Nowej Synagodze – Gdańsk

Belka logotypów Kantor_TROPY 2015 (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Katarzyna Pastuszak

Katarzyna Pastuszak

  • tancerka
  • choreografka
  • kuratorka

Kantor_Tropy: COLLAGE to performans/happening łączący taniec współczesny, butō, performans, muzykę nowoczesną i sztuki wizualne. Projekt Kantor_Tropy: Collage został bezpośrednio zainspirowany głęboką i nieopisaną dotąd relacją między tańcem ankoku butoh Tatsumiego Hijikaty – kluczowej postaci japońskiej awangardy a koncepcjami estetycznymi i praktyką artystyczną Tadeusza Kantora. Tytułowy collage dla obu twórców stanowił jedno z głównych narzędzi tworzenia i przetwarzania rzeczywistości oraz wydobywania egzystencjalnego kryzysu człowieka XX w. W projekcie udział biorą japońscy tancerze butoh Yuko Kawamoto, Kae Ishimoto, Rui Ishihara, Daniela Komędera, Jan Grządziela, artystki Teatru Amareya (Pastuszak, Kamińska, Śliwińska). Muzykę skomponowali i wykonują na żywo Joanna Duda i Jan Młynarski (J=J). Autorem kostiumów jest japoński projektant – Rebelis (Daisuke Tsukuda). Obiekty zaprojektowały rzeźbiarki – Adriana Majdzińska i Grażyna Tomaszewska-Sobko i artystka wizualna Mon Decoded (Monika Matsumoto Art). „Działając w oddaleniu geograficznym, Hijikata i Kantor podejmowali tematy pamięci, śmierci i rozkładu. Kantor za pośrednictwem śmierci wydobywał życie, Hijikata w swoim ankoku butoh ukazywał piękno brzydoty. W nader precyzyjnie skomponowanym obrazie scenicznym obaj próbowali jednocześnie wskrzesić coś, co przeminęło i ukazać kruchość człowieka stojącego wobec nas – tu i teraz. Idąc śladami Kantora i Hijikaty szukamy punktów stycznych dla nas – osób urodzonych na przełomie 1970/80. Wybieramy trzy ważne daty – 1945, 1986, 2011 – i stawiamy pytanie kim jest człowiek pokryty pyłem przeszłości, człowiek ery psychologicznego, cyfrowego i ekologicznego zanieczyszczenia.” [Katarzyna Pastuszak] Biogramy twórców i zaproszonych gości KANTOR_TROPY   Koncept i reżyseria: Katarzyna Pastuszak Choreografia: Katarzyna Pastuszak, Yuko Kawamoto Kompozycja muzyczna i wykonanie muzyki na żywo: Joanna Duda i Jan Młynarski (J=J) Wykonanie: Ishimoto Kae, Kawamoto Yuko, Rui Ishihara, Katarzyna Pastuszak, Agnieszka Kamińska, Aleksandra Śliwińska,, Daniela Komędera, Jan Grządziela Obiekty: Adriana Majdzińska, Grażyna Tomaszewska-Sobko, Mon Decoded (Monika Matsumoto Art) Kostiumy: Daisuke Tsukuda Wizualizacje: Joanna Duda Reżyseria świateł: Bartosz Cybowski Premiera: 14.10.2015, Nowa Synagoga – Gmina Żydowska Wyznaniowa w Gdańsku Projekt realizowany przez K. Pastuszak w ramach stypendium „Młoda Polska 2015” MKIDN Bilety: 20,- normalny; 15,- ulgowy dostępne w dniu premiery w Nowej Synagodze – Gdańsk

Agnieszka  Kamińska

Agnieszka Kamińska

Kantor_Tropy: COLLAGE to performans/happening łączący taniec współczesny, butō, performans, muzykę nowoczesną i sztuki wizualne. Projekt Kantor_Tropy: Collage został bezpośrednio zainspirowany głęboką i nieopisaną dotąd relacją między tańcem ankoku butoh Tatsumiego Hijikaty – kluczowej postaci japońskiej awangardy a koncepcjami estetycznymi i praktyką artystyczną Tadeusza Kantora. Tytułowy collage dla obu twórców stanowił jedno z głównych narzędzi tworzenia i przetwarzania rzeczywistości oraz wydobywania egzystencjalnego kryzysu człowieka XX w. W projekcie udział biorą japońscy tancerze butoh Yuko Kawamoto, Kae Ishimoto, Rui Ishihara, Daniela Komędera, Jan Grządziela, artystki Teatru Amareya (Pastuszak, Kamińska, Śliwińska). Muzykę skomponowali i wykonują na żywo Joanna Duda i Jan Młynarski (J=J). Autorem kostiumów jest japoński projektant – Rebelis (Daisuke Tsukuda). Obiekty zaprojektowały rzeźbiarki – Adriana Majdzińska i Grażyna Tomaszewska-Sobko i artystka wizualna Mon Decoded (Monika Matsumoto Art). „Działając w oddaleniu geograficznym, Hijikata i Kantor podejmowali tematy pamięci, śmierci i rozkładu. Kantor za pośrednictwem śmierci wydobywał życie, Hijikata w swoim ankoku butoh ukazywał piękno brzydoty. W nader precyzyjnie skomponowanym obrazie scenicznym obaj próbowali jednocześnie wskrzesić coś, co przeminęło i ukazać kruchość człowieka stojącego wobec nas – tu i teraz. Idąc śladami Kantora i Hijikaty szukamy punktów stycznych dla nas – osób urodzonych na przełomie 1970/80. Wybieramy trzy ważne daty – 1945, 1986, 2011 – i stawiamy pytanie kim jest człowiek pokryty pyłem przeszłości, człowiek ery psychologicznego, cyfrowego i ekologicznego zanieczyszczenia.” [Katarzyna Pastuszak] Biogramy twórców i zaproszonych gości KANTOR_TROPY   Koncept i reżyseria: Katarzyna Pastuszak Choreografia: Katarzyna Pastuszak, Yuko Kawamoto Kompozycja muzyczna i wykonanie muzyki na żywo: Joanna Duda i Jan Młynarski (J=J) Wykonanie: Ishimoto Kae, Kawamoto Yuko, Rui Ishihara, Katarzyna Pastuszak, Agnieszka Kamińska, Aleksandra Śliwińska,, Daniela Komędera, Jan Grządziela Obiekty: Adriana Majdzińska, Grażyna Tomaszewska-Sobko, Mon Decoded (Monika Matsumoto Art) Kostiumy: Daisuke Tsukuda Wizualizacje: Joanna Duda Reżyseria świateł: Bartosz Cybowski Premiera: 14.10.2015, Nowa Synagoga – Gmina Żydowska Wyznaniowa w Gdańsku Projekt realizowany przez K. Pastuszak w ramach stypendium „Młoda Polska 2015” MKIDN Bilety: 20,- normalny; 15,- ulgowy dostępne w dniu premiery w Nowej Synagodze – Gdańsk

Aleksandra Śliwińska

Aleksandra Śliwińska

Kantor_Tropy: COLLAGE to performans/happening łączący taniec współczesny, butō, performans, muzykę nowoczesną i sztuki wizualne. Projekt Kantor_Tropy: Collage został bezpośrednio zainspirowany głęboką i nieopisaną dotąd relacją między tańcem ankoku butoh Tatsumiego Hijikaty – kluczowej postaci japońskiej awangardy a koncepcjami estetycznymi i praktyką artystyczną Tadeusza Kantora. Tytułowy collage dla obu twórców stanowił jedno z głównych narzędzi tworzenia i przetwarzania rzeczywistości oraz wydobywania egzystencjalnego kryzysu człowieka XX w. W projekcie udział biorą japońscy tancerze butoh Yuko Kawamoto, Kae Ishimoto, Rui Ishihara, Daniela Komędera, Jan Grządziela, artystki Teatru Amareya (Pastuszak, Kamińska, Śliwińska). Muzykę skomponowali i wykonują na żywo Joanna Duda i Jan Młynarski (J=J). Autorem kostiumów jest japoński projektant – Rebelis (Daisuke Tsukuda). Obiekty zaprojektowały rzeźbiarki – Adriana Majdzińska i Grażyna Tomaszewska-Sobko i artystka wizualna Mon Decoded (Monika Matsumoto Art). „Działając w oddaleniu geograficznym, Hijikata i Kantor podejmowali tematy pamięci, śmierci i rozkładu. Kantor za pośrednictwem śmierci wydobywał życie, Hijikata w swoim ankoku butoh ukazywał piękno brzydoty. W nader precyzyjnie skomponowanym obrazie scenicznym obaj próbowali jednocześnie wskrzesić coś, co przeminęło i ukazać kruchość człowieka stojącego wobec nas – tu i teraz. Idąc śladami Kantora i Hijikaty szukamy punktów stycznych dla nas – osób urodzonych na przełomie 1970/80. Wybieramy trzy ważne daty – 1945, 1986, 2011 – i stawiamy pytanie kim jest człowiek pokryty pyłem przeszłości, człowiek ery psychologicznego, cyfrowego i ekologicznego zanieczyszczenia.” [Katarzyna Pastuszak] Biogramy twórców i zaproszonych gości KANTOR_TROPY   Koncept i reżyseria: Katarzyna Pastuszak Choreografia: Katarzyna Pastuszak, Yuko Kawamoto Kompozycja muzyczna i wykonanie muzyki na żywo: Joanna Duda i Jan Młynarski (J=J) Wykonanie: Ishimoto Kae, Kawamoto Yuko, Rui Ishihara, Katarzyna Pastuszak, Agnieszka Kamińska, Aleksandra Śliwińska,, Daniela Komędera, Jan Grządziela Obiekty: Adriana Majdzińska, Grażyna Tomaszewska-Sobko, Mon Decoded (Monika Matsumoto Art) Kostiumy: Daisuke Tsukuda Wizualizacje: Joanna Duda Reżyseria świateł: Bartosz Cybowski Premiera: 14.10.2015, Nowa Synagoga – Gmina Żydowska Wyznaniowa w Gdańsku Projekt realizowany przez K. Pastuszak w ramach stypendium „Młoda Polska 2015” MKIDN Bilety: 20,- normalny; 15,- ulgowy dostępne w dniu premiery w Nowej Synagodze – Gdańsk

Rui Ishihara

Rui Ishihara

Kantor_Tropy: COLLAGE to performans/happening łączący taniec współczesny, butō, performans, muzykę nowoczesną i sztuki wizualne. Projekt Kantor_Tropy: Collage został bezpośrednio zainspirowany głęboką i nieopisaną dotąd relacją między tańcem ankoku butoh Tatsumiego Hijikaty – kluczowej postaci japońskiej awangardy a koncepcjami estetycznymi i praktyką artystyczną Tadeusza Kantora. Tytułowy collage dla obu twórców stanowił jedno z głównych narzędzi tworzenia i przetwarzania rzeczywistości oraz wydobywania egzystencjalnego kryzysu człowieka XX w. W projekcie udział biorą japońscy tancerze butoh Yuko Kawamoto, Kae Ishimoto, Rui Ishihara, Daniela Komędera, Jan Grządziela, artystki Teatru Amareya (Pastuszak, Kamińska, Śliwińska). Muzykę skomponowali i wykonują na żywo Joanna Duda i Jan Młynarski (J=J). Autorem kostiumów jest japoński projektant – Rebelis (Daisuke Tsukuda). Obiekty zaprojektowały rzeźbiarki – Adriana Majdzińska i Grażyna Tomaszewska-Sobko i artystka wizualna Mon Decoded (Monika Matsumoto Art). „Działając w oddaleniu geograficznym, Hijikata i Kantor podejmowali tematy pamięci, śmierci i rozkładu. Kantor za pośrednictwem śmierci wydobywał życie, Hijikata w swoim ankoku butoh ukazywał piękno brzydoty. W nader precyzyjnie skomponowanym obrazie scenicznym obaj próbowali jednocześnie wskrzesić coś, co przeminęło i ukazać kruchość człowieka stojącego wobec nas – tu i teraz. Idąc śladami Kantora i Hijikaty szukamy punktów stycznych dla nas – osób urodzonych na przełomie 1970/80. Wybieramy trzy ważne daty – 1945, 1986, 2011 – i stawiamy pytanie kim jest człowiek pokryty pyłem przeszłości, człowiek ery psychologicznego, cyfrowego i ekologicznego zanieczyszczenia.” [Katarzyna Pastuszak] Biogramy twórców i zaproszonych gości KANTOR_TROPY   Koncept i reżyseria: Katarzyna Pastuszak Choreografia: Katarzyna Pastuszak, Yuko Kawamoto Kompozycja muzyczna i wykonanie muzyki na żywo: Joanna Duda i Jan Młynarski (J=J) Wykonanie: Ishimoto Kae, Kawamoto Yuko, Rui Ishihara, Katarzyna Pastuszak, Agnieszka Kamińska, Aleksandra Śliwińska,, Daniela Komędera, Jan Grządziela Obiekty: Adriana Majdzińska, Grażyna Tomaszewska-Sobko, Mon Decoded (Monika Matsumoto Art) Kostiumy: Daisuke Tsukuda Wizualizacje: Joanna Duda Reżyseria świateł: Bartosz Cybowski Premiera: 14.10.2015, Nowa Synagoga – Gmina Żydowska Wyznaniowa w Gdańsku Projekt realizowany przez K. Pastuszak w ramach stypendium „Młoda Polska 2015” MKIDN Bilety: 20,- normalny; 15,- ulgowy dostępne w dniu premiery w Nowej Synagodze – Gdańsk

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close