W ramach Polskiej Platformy Tańca 2019 zostanie pokazany spektakl Teatru A PART i Teatru Amareya Cztery w reżyserii Marcina Hericha.
O spektaklu:
Cztery performerki. Kobiety, osoby, ciała.
„Cztery” w Japonii i Korei jest homofonem słowa „śmierć”.
W kulturze europejskiej jest liczbą człowieka, symbolizuje materię i doczesny porządek.
Cztery strony świata, cztery pory roku i cztery żywioły.
Czterej jeźdźcy Apokalipsy.
Cztery rzeczy nienasycone: otchłań, łono niewiasty, ziemia i ogień.
scenariusz i reżyseria: Marcin Herich
współpraca choreograficzna: zespół
wykonanie: Daniela Komędera, Katarzyna Pastuszak, Aleksandra Śliwińska, Monika Wachowicz
reżyseria świateł: Marcin Herich i Bartosz Gburek
muzyka: Angel, Kato Hideki, Mr Geoffrey & JD Franzke
produkcja: Teatr A Part
koprodukcja: Teatr Amareya
partner: Fundacja Paryż
premiera: 15 czerwca 2018 roku, Katowice
czas trwania: 40 minut
Cztery jest efektem projektu Bezdech, realizowanego przez Teatr A Part.
W całym spektaklu są sceny nagości.
Marcin Herich – reżyser i aktor; absolwent filologii polskiej Uniwersytetu Śląskiego. Założyciel Teatru A Part w Katowicach. W latach 1985–2004 roku związany z katowickim alternatywnym Teatrem Cogitatur. Zrealizował w Teatrze A Part około dwudziestu spektakli, w tym produkcji scenicznych, widowisk plenerowych, projektów site specyfic. Spektakle Teatru A Part zostały pokazane dotąd w dwudziestu ośmiu krajach na pięciu kontynentach.
Teatr A Part – teatr autorski, założony przez Marcina Herichaw 2004 roku w Katowicach. Niezależny projekt artystyczny i grupa teatralna, realizująca autorskie przedstawienia sceniczne, działania site specific oraz widowiska plenerowe. Teatr ciała, ruchu, formy i narracji wizualnej. Producent i organizator odbywającego się od 1994 roku w Katowicach Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Performatywnych A Part.
Teatr Amareya – niezależny teatr ruchu i ciała, założony w 2003 w Gdańsku; działa także pod szyldem Amareya Theatre & Guests. Najważniejsze spektakle w repertuarze: Deadman Eating Watermelon (2018), Kantor_Tropy: COLLAGE (2016, reż. K. Pastuszak), Pamięć wody (2016), 2 (2013, reż. K. Pastuszak), Nomadka (2012; reż. K. Pastuszak), Pusty dom (2011, reż. A. Kamińska). Spektakle i performanse teatru regularnie prezentowane są na festiwalach w Polsce i za granicą. Ich wspólnym mianownikiem jest zainteresowanie ciałem jako tworzywem działań scenicznych i nośnikiem sensów.
Pokaz dla zarejestrowanych gości.
***
Polska Platforma Tańca 2019 odbywa się w dniach 5-8 września 2019 roku w Gdańsku. Jest to wydarzenie promujące najciekawsze produkcje taneczne zrealizowane przez polskich choreografów. Mała Platforma, organizowana po raz pierwszy, odbywa się w terminie 30-31 sierpnia 2019 roku w Miejskim Teatrze Miniatura w Gdańsku.
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=waCvxpE7oXQ
Spot: https://www.youtube.com/watch?v=xUqkQcdBF9c
Organizatorem Polskiej Platformy Tańca jest Instytut Muzyki i Tańca. Współorganizatorami są Fundacja Polka dot oraz Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw. Głównym partnerem wydarzenia jest Instytut Adama Mickiewicza, koproducent międzynarodowego spektaklu Serce Fabryki przygotowanego w ramach Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017–2022. Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska.
Partnerami projektu są: Europejskie Centrum Solidarności, Gdański Teatr Szekspirowski, Instytut Kultury Miejskiej, Miejski Teatr Miniatura, Nadbałtyckie Centrum Kultury, Opera Bałtycka, Teatr Wybrzeże, Klub ŻAK, Gdyńska Szkoła Filmowa, Kolonia Artystów, POLsail, Ogólnokształcąca Szkoła Baletowa im. Janiny Jarzynówny-Sobczak, Twoja Stocznia, 100cznia.
Partnerami medialnymi projektu są: „Didaskalia. Gazeta Teatralna”, Magazyn „Presto”, taniecPOLSKA.pl, teatralny.pl, Radio Gdańsk S.A., „Gazeta Wyborcza Trójmiasto/Co Jest Grane 24”, TVP Kultura, TVP2.