Spektakle

Gdańsk/Projekt „Taniec się czyta 2014”: Weekend II: Anna Steller „Solove”

Zdjęcie: Gdańsk/Projekt „Taniec się czyta 2014”: Weekend II: Anna Steller „Solove”

Wersja do druku

Udostępnij

Teatr Dada von Bzdülöw oraz Biblioteka Tańca zapraszają do udziału w tegorocznej kontynuacji cyklu edukacyjno-artystycznego, zatytułowanego Taniec się czyta: „W obiegowej opinii taniec jest tą sferą działań artystycznych, które należy odczuwać zmysłowo i na poziomie poruszeń emocjonalno-estetycznych opisywać. Marzeniem naszym jest, aby w Bibliotece Czytać Taniec zarówno poprzez doświadczenie fizyczne, jak i poprzez jego kulturowe kodyfikacje. O tańcu należy rozmawiać!”. W ramach II Weekendu odbędzie się pokaz solowego spektaklu Anny Steller Solove.  Po spektaklu odbędzie się dyskusja prowadzona przez Julię Hoczyk.

Kreacja: Anna Steller

O spektaklu:

Przekazywanie emocji przez ciało – banalne, wyświechtane sformułowanie, które można z powodzeniem przyłożyć do każdej produkcji, w której ktoś coś przeżywa tańcząc. Stojąc w obliczu niemożności sformułowania nowej definicji interesującego mnie zagadnienia zbieram się na odwagę aby przeżyć po raz kolejny „coś” na scenie i tym „czymś” podzielić się z widownią. Jako podstawa do wzniecenia w sobie różnorodnych stanów emocjonalnych posłuży mi tekst Sary Kane „Łaknąć”, w którym odnajduję niepokojącą traumę odrzucenia miłosnego, biblijną przypowieść o miłości i przenikliwą bezradność samotności.


Koncepcja mojego performansu zrodziła się podczas 11-dniowej rezydencji w Lublinie i uformowała się w wyniku zadań, jakie narzuciłam sobie podczas mojego pobytu w tym mieście. Czas, który spędziłam na sali, w przestrzeni publicznej, w domu czy na łonie natury świadomie wypełniałam rozmaitymi zadaniami. Dotarcie z domu do studia było uważną wędrówką i przyglądaniem się otaczającej rzeczywistości. Była to swoista medytacja, wypełnianie czasu, a nie patrzenie jak przepływa, skupienie się na szczegółach, które zwykle umykają w życiu codziennym. Stałam się na ten czas przedmiotem, na który oddziałuje świat zewnętrzny, jednocześnie kreując mnie samą.

*****

Anna Steller: tancerka, performerka i choreograf. Na scenie występuje od 1993 roku. Od 1993 roku tańczy w Gdańskim Teatrze Dada von Bzdülöw (m.in. Juicy flesh, 2005; Eden, 2006; Le sacre, 2010; FRUU, 2011; Zagraj to, czyli 17 tańców o czymś). Od 2003 roku współpracuje z Teatrem Patrz Mi Na Usta. Gościnnie występowała w Teatrze im. Gombrowicza w Gdyni i Teatrze Wybrzeże. W 2005 roku współzałożyła zespół Good Girl Killer. Obecnie w zespole tworzy wraz z Magda Jędrą. Od 2000 roku realizuje własne spektakle, performensy i akcje site specific: Przemieszczenie w CSW Łaźnia, Nieubłagane piękno katastrofy na wernisaż wystawy Telling the Baltic, Karlskrona 2012, Kronika Audiologiczna (2011) – finisaż wystawy sztuki kobiecej “Łaźnia Damska”, Delia (2009), Have a nice Hell, Lotta I Gula, Le Sni (2010, 2011) Festiwal “Transvizualia”. Prezentowała dwukrotnie spektakle na Polskiej Platformie Tańca, a także w Arts Station Foundation w Poznaniu (2009), Maat Festiwal w Lublinie (2011), Malta Festiwal w Poznaniu (2007, 2008), L1 Contemporary Dance Festiwal w Budapeszcie (2011),Body/Mind Warszawa (2005), Heineken Open’er w Gdyni (2005), Four Days w Pradze (2007).
W 2003 roku otrzymała stypendium Dance Web na festiwalu Tańca Impulstanz w Wiedniu. Jest laureatką Nagrody specjalnej Marszałka Województwa Pomorskiego za wybitne zasługi w dziedzinie twórczości artystycznej (2012) oraz Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska dla Młodych Twórców za spektakl Good Girl Killer (2007).

Od 2011 roku prezentuje swoje akcje performance w Centrum sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku. Od wielu lat bierze udział w projektach międzynarodowych. Współpracowała m.in. z teatrem 7273 z Genewy, Mariolą Brillowską (Hamburg), Nigelem Charnockiem w projekcie HAPPY.

Julia Hoczyk: teatrolożka, krytyczka i teoretyczka tańca, redaktorka.
Absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie. Doktorantka Instytutu Sztuki PAN. Studiowała również na podyplomowych studiach Gender Studies Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Teksty krytyczne publikowała m.in. w „Didaskaliach”, „Teatrze”, „Opcjach”, „Dwutygodniku.com” i na portalu nowytaniec.pl. W latach 2005-2010 była redaktorką „Sceny” – periodyka dedykowanego kulturze i edukacji teatralnej, w latach 2008-2011 – sieciowego miesięcznika „Kultura Enter”, a obecnie – portalu taniecPOLSKA.pl (inicjatywy Instytutu Muzyki i Tańca), poświęconego informacji, promocji i dokumentacji tańca artystycznego w Polsce. Zajmuje się problematyką ciała, cielesności i gender (płci kulturowej) w polskim i światowym tańcu współczesnym. Prowadzi gościnne wykłady o tańcu współczesnym i butō. Współpracuje z Akademią Teatralną, gdzie prowadzi zajęcia poświęcone analizie teatru tańca i tańca współczesnego. Pracuje w Instytucie Muzyki i Tańca.

Wstęp na dwa dni – 50zł, wstęp na spektakl SOLOVE dla osób bez karnetów: 10zł
. Na dyskusję po spektaklu wstęp wolny

powiązane

Ludzie

Anna Steller

Anna Steller

Teatr Dada von Bzdülöw oraz Biblioteka Tańca zapraszają do udziału w tegorocznej kontynuacji cyklu edukacyjno-artystycznego, zatytułowanego Taniec się czyta: „W obiegowej opinii taniec jest tą sferą działań artystycznych, które należy odczuwać zmysłowo i na poziomie poruszeń emocjonalno-estetycznych opisywać. Marzeniem naszym jest, aby w Bibliotece Czytać Taniec zarówno poprzez doświadczenie fizyczne, jak i poprzez jego kulturowe kodyfikacje. O tańcu należy rozmawiać!”. W ramach II Weekendu odbędzie się pokaz solowego spektaklu Anny Steller Solove.  Po spektaklu odbędzie się dyskusja prowadzona przez Julię Hoczyk. Kreacja: Anna Steller O spektaklu: Przekazywanie emocji przez ciało – banalne, wyświechtane sformułowanie, które można z powodzeniem przyłożyć do każdej produkcji, w której ktoś coś przeżywa tańcząc. Stojąc w obliczu niemożności sformułowania nowej definicji interesującego mnie zagadnienia zbieram się na odwagę aby przeżyć po raz kolejny „coś” na scenie i tym „czymś” podzielić się z widownią. Jako podstawa do wzniecenia w sobie różnorodnych stanów emocjonalnych posłuży mi tekst Sary Kane „Łaknąć”, w którym odnajduję niepokojącą traumę odrzucenia miłosnego, biblijną przypowieść o miłości i przenikliwą bezradność samotności. Koncepcja mojego performansu zrodziła się podczas 11-dniowej rezydencji w Lublinie i uformowała się w wyniku zadań, jakie narzuciłam sobie podczas mojego pobytu w tym mieście. Czas, który spędziłam na sali, w przestrzeni publicznej, w domu czy na łonie natury świadomie wypełniałam rozmaitymi zadaniami. Dotarcie z domu do studia było uważną wędrówką i przyglądaniem się otaczającej rzeczywistości. Była to swoista medytacja, wypełnianie czasu, a nie patrzenie jak przepływa, skupienie się na szczegółach, które zwykle umykają w życiu codziennym. Stałam się na ten czas przedmiotem, na który oddziałuje świat zewnętrzny, jednocześnie kreując mnie samą. ***** Anna Steller
: tancerka, performerka i choreograf. Na scenie występuje od 1993 roku. Od 1993 roku tańczy w Gdańskim Teatrze Dada von Bzdülöw (m.in. Juicy flesh, 2005; Eden, 2006; Le sacre, 2010; FRUU, 2011; Zagraj to, czyli 17 tańców o czymś). Od 2003 roku współpracuje z Teatrem Patrz Mi Na Usta. Gościnnie występowała w Teatrze im. Gombrowicza w Gdyni i Teatrze Wybrzeże. W 2005 roku współzałożyła zespół Good Girl Killer. Obecnie w zespole tworzy wraz z Magda Jędrą. Od 2000 roku realizuje własne spektakle, performensy i akcje site specific: Przemieszczenie w CSW Łaźnia, Nieubłagane piękno katastrofy na wernisaż wystawy Telling the Baltic, Karlskrona 2012, Kronika Audiologiczna (2011) – finisaż wystawy sztuki kobiecej “Łaźnia Damska”, Delia (2009), Have a nice Hell, Lotta I Gula, Le Sni (2010, 2011) Festiwal “Transvizualia”. Prezentowała dwukrotnie spektakle na Polskiej Platformie Tańca, a także w Arts Station Foundation w Poznaniu (2009), Maat Festiwal w Lublinie (2011), Malta Festiwal w Poznaniu (2007, 2008), L1 Contemporary Dance Festiwal w Budapeszcie (2011),Body/Mind Warszawa (2005), Heineken Open’er w Gdyni (2005), Four Days w Pradze (2007).
W 2003 roku otrzymała stypendium Dance Web na festiwalu Tańca Impulstanz w Wiedniu. Jest laureatką Nagrody specjalnej Marszałka Województwa Pomorskiego za wybitne zasługi w dziedzinie twórczości artystycznej (2012) oraz Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska dla Młodych Twórców za spektakl Good Girl Killer (2007). Od 2011 roku prezentuje swoje akcje performance w Centrum sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku. Od wielu lat bierze udział w projektach międzynarodowych. Współpracowała m.in. z teatrem 7273 z Genewy, Mariolą Brillowską (Hamburg), Nigelem Charnockiem w projekcie HAPPY. Julia Hoczyk: teatrolożka, krytyczka i teoretyczka tańca, redaktorka.
Absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie. Doktorantka Instytutu Sztuki PAN. Studiowała również na podyplomowych studiach Gender Studies Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Teksty krytyczne publikowała m.in. w „Didaskaliach”, „Teatrze”, „Opcjach”, „Dwutygodniku.com” i na portalu nowytaniec.pl. W latach 2005-2010 była redaktorką „Sceny” – periodyka dedykowanego kulturze i edukacji teatralnej, w latach 2008-2011 – sieciowego miesięcznika „Kultura Enter”, a obecnie – portalu taniecPOLSKA.pl (inicjatywy Instytutu Muzyki i Tańca), poświęconego informacji, promocji i dokumentacji tańca artystycznego w Polsce. Zajmuje się problematyką ciała, cielesności i gender (płci kulturowej) w polskim i światowym tańcu współczesnym. Prowadzi gościnne wykłady o tańcu współczesnym i butō. Współpracuje z Akademią Teatralną, gdzie prowadzi zajęcia poświęcone analizie teatru tańca i tańca współczesnego. Pracuje w Instytucie Muzyki i Tańca. Wstęp na dwa dni – 50zł, 
wstęp na spektakl SOLOVE dla osób bez karnetów: 10zł
. Na dyskusję po spektaklu wstęp wolny

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close