Spektakl powstał w ramach trwającego od 2010 roku cyklu RE//MIX organizowanego przez komunę// warszawa. Spektakle powstałe w ramach tego cyklu, to premierowe produkcje odnoszące się do klasycznych dzieł, przede wszystkim z dziedziny teatru i tańca, a także literatury i filmu. Pierwowzory, niektóre już lekko zapomniane, niegdyś zmieniły świadomość osób dziś zajmujących się „dziwnym” teatrem – interdyscyplinarnym, poszukującym, sytuującym się na pograniczu teatru wizualnego, performance art, sztuk plastycznych i działań społecznych. Tworzą swoisty kulturowy kanon, określają gust i styl, są autodefinicją własnych źródeł i inspiracji – punktami odniesienia.
Prezentacja spektaklu odbywa się w ramach III edycji programu Instytutu Muzyki i Tańca Scena dla tańca.
Kreacja systematycznie niszczy, usuwa jedno drzewo by następne mogło wyrosnąć na jego miejscu. Ale ludzkość w swojej idealnej postaci by najchętniej zlikwidowała śmierć, rozmnożyła się razy milion, wniosła miasto na mieście oraz zachowała każdy najmniejszy pasożyt przy życiu, aż akumulacja bytu by osiągnęła przerażające rozmiary.
D. H. Lawrence
W społeczeństwach zdominowanych przez nowoczesne warunki produkcji, całość istnienia prezentuje się jako bezkresna akumulacja spektakli. Wszystko, co niegdyś zostało przeżyte przekształciło się w reprezentację. Nowy Jork… jest miastem geometrycznych wysokości, skamieniałą pustynią siatek i krat, piekłem zielonkawej abstrakcji pod płaskim niebem, prawdziwą metropolią, w której człowiek zostaje wyparty z powodu jego własnej akumulacji.
Roland Barthes
“Z biologicznego punktu widzenia nasz gatunek jest akumulacją eksperymentów przeprowadzonych przez wszystkie udane jednostki od początku istnienia.”
H. G. Wells
Łacinskie słowo inventario określa zarówno inwencję, jak i inwentarz. W moim inwentarzu jest nie tylko Trisha Brown ale również ileś tysięcy osób na temat Trishy Brown. I jeszcze jest dokumentacja wideo z Trishą Brown, i zdjęcia Trishy Brown, i ileśset tysięcy plików wideo z osobami na temat Trishy Brown, i zdjęć osób na temat Trishy Brown. Remiksując Trishę Brown można powiedzieć, że remiksuję jej remiksy a co najwyżej, że remiksuję media za pomocą których dotarła ona do mnie. Gdzie jest Trisha w tym gąszczu powieleń? W tej akumulacji cytatów na temat Trishy? Może jest wszędzie. Może rozpłynęła się w bitach i pikselach, w myślach i ruchach, w Twoim ciele i moim.
Ramona Nagabczyńska
choreografia i wykonanie Ramona Nagabczyńska
muzyka Alexander Zekke
projekcje Miguel Nieto
światła Jan Cybis
produkcja Komuna//Warszawa przy wsparciu Instytutu Muzyki i Tańca
BILETY:
25 zł – normalne / 15 zł – studenci* i na Kartę do Kultury* / 10 zł – uczniowie* / 5 zł – na Kartę Wielodzietnej Rodziny* / 3 zł – na Kartę Tancerza*
* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację/ 1 KARTĘ)
Sprzedaż biletów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00). Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117 / Zakupione bilety nie podlegają zwrotom. / Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca są numerowane. / W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć w trakcie przedstawień.