
Fot. Piotr Wyszomirski.
Fot. Piotr Wyszomirski.
Klub Żak zaprasza na pokaz spektaklu Liwii Bargieł Szron/Frost w ramach cyklu Trójmiejski Punkt Taneczny.
O spektaklu:
Baśnie jako historie, w których wszystko jest możliwe bywają często smutne i okrutne. Kim jest osoba, która wymyśla takie historie? Co dzieje się w głowie niedojrzałego geniusza, który rozpamiętuje wspomnienia i zatraca się w kolejnych halucynacjach? Wyobrażam sobie Jana Christiana Andersena tak, jak go przedstawił Robert Jarosz w dramacie Śnieży – jako infantylnego mężczyznę, rozmawiającego z wytworami swojej wyobraźni, tworzącego i snującego opowieści z krainy lodu, bądź z księżyca. Szron/Frost to spektakl w konwencji kolażu, zabierający widza w podróż po sennej, krzywej krainie absurdu.
Sztuczne zwierciadło. Piękno i dobro w zwierciadle odbite, staje się szkaradne, obleśne i wzdęte. Nieprzyzwoicie chude, słone i tłuste. Świat w zwierciadle jest w odcieniach szarości brązu i krwi. Jedyną błyskotką migotliwą – kłamstwa.
Robert Jarosz Śnieży (dramat)
Choreografia: Liwia Bargieł
Wsparcie artystyczne: Mate Meszaros
Wykonanie: Liwia Bargieł, Albert Ciastek, Tomasz Ciesielski
Muzyka i wizualizacje: Kamil Gorgoń
Scenografia: Katarzyna Dębska
Premiera: luty 2016, Klub Żak
Spektakl zrealizowany w ramach programu „Rezydencja/Premiera” (Gdański Festiwal Tańca) we współpracy z Klubem Żak w Gdańsku
Máté Mészáros – ukończył Węgierską Akademię Tańca w Budapeszcie. W trakcie studiów dołączył do Szeged Contemporary Dance Company, czołowego zespołu tanecznego na Węgrzech. Otrzymał wiele nagród w trakcie swojej czteroletniej kariery w tej grupie: nagrodę Keresztes Maria (1999), nagrodę dla najlepszego tancerza na IV National Art Festival (2001) oraz nagrodę Zoltan Imre (2002). Wiosną 2003 roku dołączył do Carte Blanche, a w 2004 roku tańczył w eksperymentalnej hiszpańskiej grupie Lanonima Imperial, tańczył także w spektaklach Ultima Vez i Zero Visibility Copr. Tworzy także własne projekty, z których jeden będziemy mieli możliwość obejrzeć podczas Gdańskiego Festiwalu Tańca 2016.
Liwia Bargieł – tancerka i choreografka, absolwentka Konserwatorium Tańca Współczesnego Trinity Laban w Londynie. Po studiach współpracowała z Warszawskim Teatrem Tańca. W latach 2010/12 współtworzyła z Magda Grabowską Mala Duet. Prace powstałe w tym czasie – Tam o piątej oraz Co widzisz? – były prezentowane na festiwalach w Polsce i za granicą. Jest autorką choreografii do spektakli Ce bordel fORmiDaBLE/ extravaganza oraz Joanna Szalona. Królowa (reż. Waldemar Raźniak). W roku 2012 była po raz pierwszy laureatką konkursu Rezydencja/Premiera organizowanego przez Klub Żak w Gdańsku, gdzie przy współpracy z Pią Meuthen stworzyła spektakl solowy O mnie i trochę o Tobie. Spektakl był prezentowany na festiwalach w Polsce i za granicą. W roku 2014 po raz drugi wyłoniona w tym konkursie, pod opieką Martina Sonderkampa przygotowała spektakl/instalację Love Song inspirowany postacią Sylvii Plath. W latach 2013-2014 związana jako tancerka z Teatrem Groteska w Krakowie, gdzie występuje w spektaklu Przemiany w choreografii Caroline Finn-Fischer. Od 2012 roku współpracuje z Akademią Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Jest autorką ruchu scenicznego do spektakli dyplomowych Zimowa opowieść (reż. Cezary Morawski) i Ecce Homo (reż. Krzysztof Majchrzak).
Bilety:
Bez zniżek 20,-
Karta do Kultury* 15,-
Studenci, uczniowie* 10,-
Karta Dużej Rodziny* 5,-
Karta Tancerza* 3,-
Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl
Sprzedaż biletów i karnetów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00; w soboty i niedziele z seansami dla dzieci kasa otwierana jest 30 minut przed seansem).
Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w. 117.
Płatność za bilety i karnety gotówką lub kartą. Bilety bez zniżek można nabywać w naszym sklepie internetowym: tickets.klubzak.com.pl.