Spektakle

Gdańsk/Trójmiejski Punkt Taneczny: Teatr Dada von Bzdülöw „Strategia (mimowolna reaktywacja)” – chor. Leszek Bzdyl

Zdjęcie: Gdańsk/Trójmiejski Punkt Taneczny: Teatr Dada von Bzdülöw „Strategia (mimowolna reaktywacja)” – chor. Leszek Bzdyl

Fot. Krzysztof Mystkowski

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach Trójmiejskiego Punktu Tanecznego Klub Żak zaprasza na pokaz spektaklu Strategia (mimowolna reaktywacja) Teatru Dada von Bzdülöw w choreografii Leszka Bzdyla.

O spektaklu:

Miejsce akcji:
Polska.

Czas akcji:
Czas jest rozpięty pomiędzy to, co było a to, co jest teraz.
Czas się miesza, bo nigdy nie chce być linearny.
Czas się miesza tym bardziej, im więcej wysiłków, by go oswoić.

Akcja:
Spowodowana jest obserwacją historyczno-socjologiczną.
Punk postawił irokeza – strategia clowna.
Człowiek na ulicy wrzeszczy – strategia psa.
Jasiu bawi się w sny i przebudzenia – strategia przetrwania.

wprowadzenie drugie:

Jasiu, Bohater Strategii bawi się w sny i przebudzenia: kiedy zasypia, to w tym śnie jest rok 2016, budząc się zauważa, że ciągle tkwi w 1984. Jasiu myśli, że koło historii PAŃSTWA NA PE znowu utknęło w swoim piekielnym punkcie. Jasiu, w swoistym one man show, przeprowadza rachunek sumienia. Pyta: co zrobiłem, cośmy zrobili z naszym buntem, nadzieją na wolność, nieustępliwością wobec zła. Może nasz bunt był pozorny, może nadzieję wypaliliśmy z gandzią, a nieustępliwość utopili w postmodernistycznym rela­tywizmie.

Z recenzji:

„[…] Strategia właściwie premierą nie jest. To wznowienie przedstawienia z 2003 roku, które po niemal dwóch latach grania Bzdyl porzucił. Bo – jak wyjaśnia sam twórca – straciło swoją niewinność, bo zbyt mocno zaczęło rymować się z polityczną rzeczywistością. Ale uciszony dekadę temu Jasiu, bohater Strategii, ponownie staje przed mikrofonem i raz jeszcze intonuje swoją piosenkę o wolności. Słuchając jej rozumiemy, że niewinność „pierwszej” Strategii utracona została bezpowrotnie, że leżakujący latami spektakl przepoiła stęchlizna polityki, że Jasiu obrósł pajęczyną kontekstów. […] W […] umowną przestrzeń [Bzdyl] wpisuje swojego bohatera, polskiego everymana oswojonego zdrobnieniem Jaś, którego powołuje do życia poprzez ruch, ale i poprzez słowo. Oba narzędzia kreacji znamionuje tu sztuczna, męcząca powtarzalność. Jasiu, niczym […] kutabuk, skacze we wszystkie strony, dosłownie i w przenośni. Bzdyl ustanawia tę figurę w poprzez serię powtarzających się, wykonywanych jakby na próbę lub też badających scenę ruchów i gestów. Przeplata je słowo, które wyjawia zasadę istnienia Jasia – wieczne przeskakiwanie z przeszłości w przyszłość i na odwrót, bezustanne wędrowanie poprzez jawę i sen. „Jasiu bawi się w sny i przebudzenia”. Jawą jest przeszłość, utopia roku 1984, zaś senną marą – teraźniejszość świata A.D. 2016. Pretekstem do Jasiowej zabawy jest odnalezienie utraconej wolności, celem – utrzymanie się na powierzchni, tak jawy, jak i snu. W konsekwencji wszystkie gesty Jasia, każde wykrzyczane przez niego słowo to jedynie kolejny krok błędnej tułaczki. […] Dla błąkającego się bez ustanku Jasia synonimem wolności jest kształt, jest nim – paradoksalnie – zamknięcie w ramie stałości, bycia. Jasiu „próbuje” różnych form istnienia – groźnej, komicznej, uwodzicielskiej, cierpiącej. Każdą z nich Leszek Bzdyl uobecnia w swojej choreografii, pełnej konwulsyjnych, „kalekich” sekwencji, zastygłych ruchów i przerysowanych, autoironicznych gestów otoczonych głośną, mocną muzyką Blurt. […]”

Produkcja: Teatr Dada von Bzdülöw

Scenariusz, reżyseria i wykonanie: Leszek Bzdyl

Muzyka: Blurt

Teksty piosenek: Lech Janerka

Reżyseria świateł: Michał Kołodziej

Data premiery: 22 lipca 2016

Czas trwania: 50 minut

BILETY NA SPEKTAKLE

25 zł / 15 zł – studenci* i Karta do Kultury* / 10 zł – uczniowie* i seniorzy / 5 zł – na Kartę Dużej Rodziny* / 3 zł – na Kartę Tancerza*

* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację/ 1 KARTĘ)

Bilety obejmują 2 spektakle.

Sprzedaż biletów i karnetów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00; w soboty i niedziele z seansami dla dzieci kasę otwieramy 30 minut przed seansem).

Kontakt: kasa@klubzak.com.pl;

Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117 / Płatność za bilety i karnety gotówką, kartą lub przelewem po uzgodnieniu z kasą.

Zasady rezerwacji

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl

Potwierdzone rezerwacje na koncerty, spektakle, PC Dramę należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane). Rezerwacje można opłacić przelewem po uzgodnieniu z pracownikiem Kasy Klubu Żak. Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 10 miejsc na dane przedstawienie.

Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT. Osoby spóźnione na spektakle teatralne nie będą wpuszczane na widownię po rozpoczęciu spektaklu oraz nie otrzymają zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety. Prosimy o punktualne przybycie. Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca są numerowane. W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych. Klub Żak zastrzega sobie prawo do zmiany programu.

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close