Spektakle

Gdańsk/XI Gdański Festiwal Tańca: Ewa Wycichowska „Motus Animi Continuus”

Zdjęcie: Gdańsk/XI Gdański Festiwal Tańca: Ewa Wycichowska „Motus Animi Continuus”

Wersja do druku

Udostępnij

XI Gdański Festiwal Tańca zaprasza na przedstawienie przygotowane w czasie majowej rezydencji w Klubie Żak. Projekt Motus Animi Continuus powstał z pomysłu profesor Ewy Wycichowskiej. Zatańczy w nim starsze pokolenie polskich tancerzy: Małgorzata Matuszewska, Agnieszka Noster, Iwona Olszowska, Jacek Krawczyk, Krzysztof Raczkowski.

koncept: Ewa Wycichowska

wykonanie: Małgorzata Matuszewska, Agnieszka Noster, Iwona Olszowska, Jacek Krawczyk, Krzysztof Raczkowski

muzyka: Aldona Nawrocka

wideo: Daniel Stryjecki

w ramach programu: rezydencja/premiera 45+ 

czas trwania: 45 min

Mirosław Baran po premierze:
Ruch z twórczością pisarza [Gombrowicza] łączą tutaj dwa kluczowe dla spektaklu elementy. Pierwszy to tematyzacja ciała, „narzędzia” do kontaktu z innymi, które już nie jest tak doskonałe i sprawne, jak przed laty. Drugim elementem jest ironia, obecna w ruchu i kostiumie. Wydaje się, że ma ona zapewnić artystom komfort, stanowić swoisty wentyl bezpieczeństwa: nawet, gdy ruch nie będzie doskonały, można taką scenę obrócić w żart. Jednak ostatecznie ironia podkreśla tylko kunszt tancerzy. Pomimo ogromnego dystansu do siebie, kolejnych żartów, bije z przedstawienia imponująca, wyrazista obecność sceniczna twórców, ponadprzeciętna świadomość ciała, niezwykła precyzja. Bo tego wszystkiego nie traci się przecież z wiekiem.(…) spektakl Ewy Wycichowskiej ogląda się z prawdziwą przyjemnością.

Małgorzata Matuszewska jeśli chodzi o taniec, jest człowiekiem renesansu; zajmuje się pantomimą, butoh i tańcem jazzowym. Serce oddała technikom tańca hiszpańskiego i jako jedyna tancerka flamenco w Polsce zajęła się propagowaniem form dawnych i clasico español. Jest założycielką Teatru Tańca NTF, gdzie realizuje autorskie projekty i wciąż doskonali swoje umiejętności, między innymi u Evy Yerbabueny, Leszka Bzdyla i prof. Ewy Wycichowskiej. W Klubie Żak pracowała w ramach projektu rezydencja/premiera nad projektem Infantka.

Agnieszka Noster to niezwykle doświadczona tancerka. Ze Śląskim Teatrem Tańca była od samego początku, brała udział w pierwszej premierze w 1992 roku i pozostała w zespole przez cztery lata. Następnie pracowała na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu, była solistką szczecińskiej Opery na Zamku, współpracowała z Gdańskim Teatrem Tańca i wieloma polskimi artystami. Swoją wiedzę przekazywała na licznych warsztatach i zajęciach kierunku Choreografii Akademii Muzycznej w Łodzi. Jest także aktywnym fotografem po poznańskim Uniwersytecie Artystycznym.

Iwona Olszowska to żywiołowa i energiczna artystka, która wiedzę zdobywała w centrach tańca i na uczelniach USA i Kanady. W 1987 roku założyła Eksperymentalne Studio Tańca. Ta eksperymentalna strona ruchu cały czas jest podstawą jej działań: realizuje projekty improwizacji strukturalnej, lecture performance i site specific. Swoimi doświadczeniami dzieli się w ramach licznych warsztatów i zajęć, między innymi w Polskim Teatrze Tańca, krakowskiej PWST, Hurtowni Ruchu czy Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie. Była wielokrotnie nagradzana za osobowość sceniczną i konsekwentną kontynuację własnej drogi twórczej.

Jacek Krawczyk to jeden z najbardziej pracowitych i skromnych artystów polskiego tańca. Od 1998 roku, po prawie dziesięciu latach pracy w legendarnym już Teatrze Ekspresji Wojciecha Misiuro, współtworzy Sopocki Teatr Tańca. Realizuje spektakle inspirowane malarstwem, poezją i muzyką, charakteryzujące się dbałością o kostiumy i estetykę dzieła. Jego język ruchowy, zaczerpnięty z tai-chi i sztuk walki, jest niezwykle precyzyjny i elegancki. Za swoją twórczość, w marcu tego roku został uhonorowany medalem Gloria Artis.

Krzysztof Raczkowski rozpoczął karierę taneczną w 1980 roku w Teatrze Muzycznym w Szczecinie, po trzech latach dołączył do zespołu Polskiego Teatru Tańca i wkrótce został solistą. Następnie przeniósł się do Berlina, gdzie pracował z Johannem Kresnikiem w Teatrze Choreograficznym. Od 2004 roku jest niezależnym tancerzem i choreografem tworzącym dla oper, teatrów dramatycznych, teatrów tańca oraz telewizji, między innymi w Teatrze Wielkim i poznańskim Teatrze Polskim.

Krzysztofa Raczkowskiego 8 grudnia 2019 roku zastąpi Janusz Stolarski.

***

Bilety:

20 zł

15 zł – Karta Do Kultury*

10 zł – uczniowie*, studenci*, seniorzy

8 zł – Karta Dużej Rodziny*

5 zł – Karta Tancerza*

 
* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację lub KARTĘ)

Sprzedaż biletów i karnetów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w soboty i niedziele od godz. 16.00).

Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117

Bilety bez zniżek można kupić w sklepie internetowym: tickets.klubzak.com.pl.

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje na spektakle należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane). Nie są przyjmowane rezerwacje na ostatnie 10 miejsc na dane przedstawienie.

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close