Spektakle

Gdański Festiwal Tańca/„Rezydencja/premiera 2014”: Liwia Bargieł „Love Song”, Hygin Delimat „For Living in”

Zdjęcie: Gdański Festiwal Tańca/„Rezydencja/premiera 2014”: Liwia Bargieł „Love Song”, Hygin Delimat „For Living in”

Na zdjęciu: Liwia Bargieł. Fot. Mateusz Kowalski.

Wersja do druku

Udostępnij

Klub Żak w Gdańsku zaprasza dwie solowe realizacje laureatów konkursu „rezydencja / premiera 2014” na projekt spektaklu z dziedziny szeroko pojętego tańca współczesnego. Celem konkursu jest wspieranie i promocja tańca współczesnego (contemporary dance/contemporary ballet). Młodzi tancerze, Liwia Bargieł i Hygin Delimat, pracowali pod opieką znakomitego choreografa i tancerza – Martina Sonderkampa z Niemiec.

O spektaklach:

Liwia Bargieł: LOVE SONG

Performans inspirowany postacią Sylvii Plath, ujawniający spektrum emocjonalnych wahań podmiotu lirycznego, jest intymnym pożegnaniem ze światem doczesnym, epitafium opisującym kolejne stadia rozwoju Plath, a tym samym jej choroby. Nie jest jednak utworem funeralnym. W Love Song przywołany zostaje żywy, wibrujący duch, tragiczna wrażliwość Sylvii Plath. Jest interpretacją niemocy autorki do wyważenia jej wahadła psychicznego, które w finale opada, nie wybijając już rytmów, a ni akcentów. Tak jak wskazówka zegara, która staje wraz ze śmiercią Plath.

koncept, choreografia, wykonanie: Liwia Bargieł / współpraca artystyczna: Martin Sonderkamp / muzyka: Anita Dębowska / kostiumy i scenografia: Martyna Kander / na podstawie: Mad girl’s love song Sylvia Plath / premiera 06. 04. 2014, klub Żak / realizacja w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca 2014 / 20 min.

Hygin Delimat: FOR LIVING IN  

A machine for living in – wielka płyta, panelak, plattenbau to bardzo luźne interpretacje idealistycznych założeń Le Corbusiera. Dziś tysiące ludzi zgromadzonych na ciasnej przestrzeni egzystują w anonimowych relacjach. Bloki to brak komunikacji, brak perspektyw, i nuda, ale także street art i silna motywacja do działania u niektórych. For living in to ekspresyjna forma transmitująca uczucia i doświadczenia.

koncept, choreografia, wykonanie: Hygin Delimat / współpraca artystyczna: Martin Sonderkamp / muzyka: Dominik Harrer / kostiumy i scenografia: Hygin Delimat / premiera 06. 04. 2014, klub Żak / realizacja w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca 2014 / 20 min.

***

Liwia Bargieł absolwentka Konserwatorium Tańca Współczesnego Laban Centre w Londynie. Po ukończeniu studiów współpracowała z Warszawskim Teatrem Tańca, jak również zajęła się tworzeniem własnych prac. Razem z Magda Grabowską tworzyła Mala duet. Autorka choreografii do spektakli Ce formidable bordel i Joanna Szalona, królowa.

Hygin Delimat (Polska /Austria) jest performerem i tancerzem aktywnym na terenie Europy Środkowej. Skończył studia na kierunkach Tańca Współczesnego oraz Pedagogiki Tańca na Uniwersytecie Antona Brucknera w Linz. Jako tancerz pracował między innymi dla Elio Gervasi, Georga Blaschke, Willi Dorner, Liv O”Donoghue czy Roberta Clark. Równolegle tworzy własne prace choreograficzne, w których czerpie inspirację z ulicznych form ekspresji (hip hop, graffiti, muzyka elektroniczna) oraz podejścia zorientowanego somatycznie (Feldenkrais).

Martin Sonderkamp (Niemcy) – tancerz, pedagog, specjalizujący się w technice improwizacji. Występował na najważniejszych festiwalach Europy, USA, Rosji, Azji i Brazylii; wielokrotny zdobywca stypendiów kulturalnych za swoje osiągnięcia na polu tańca. Współpracował z takimi choreografami, jak Sharon Smith, Amanda Miller, Katie Duck. Wielokrotnie występował gościnnie w zespole Amandy Miller – Ballet Freiburg/Pretty Ugly.



BILETY:
25 zł – normalne / 15 zł – studenci* i na Kartę do Kultury / 10 zł – uczniowie* / 5 zł – na Kartę Wielodzietnej Rodziny / 3 zł – na Kartę Tancerza
* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację/ 1 KARTĘ)

Sprzedaż biletów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00). Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117 / Zakupione bilety nie podlegają zwrotom. / Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca są numerowane. / W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć w trakcie przedstawień.

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close