Spektakle

Gryfino/VI Festiwal Małych Form Ruchowych Jesienna Scena Tańca 2014: Agnieszka Bogusławska „Awake”, Ewelina Drzał-Fiałkiewicz „Iloraz”, Robert Przybył „Karaoke Rebelion”, Piotrowska/Bożek-Muszyńska/Mackiewicz „R.O.Z.G.R.Y.W.K.A.”

Zdjęcie: Gryfino/VI Festiwal Małych Form Ruchowych Jesienna Scena Tańca 2014: Agnieszka Bogusławska „Awake”, Ewelina Drzał-Fiałkiewicz „Iloraz”, Robert Przybył „Karaoke Rebelion”, Piotrowska/Bożek-Muszyńska/Mackiewicz „R.O.Z.G.R.Y.W.K.A.”

R.O.Z.G.R.Y.W.K.A. Fot. Marta Ankiersztejn

Wersja do druku

Udostępnij

Podczas VI Festiwalu Małych Form Ruchowych Jesienna Scena Tańca 2014 zostaną pokazane 4 spektakle jednego wieczoru: Awake Agnieszki Bogusławskiej, Iloraz Eweliny Drzał-Fiałkiewicz, Karaoke Rebelion Roberta Przybyła, R.O.Z.G.R.Y.W.K.A. Anny Piotrowskiej, Aleksandry Bożek-Muszyńskiej i Michała Mackiewicza.

Awake

Jestem wodą… jestem podążaniem, jestem nieustającym przepływem, jestem ciągłą zmianą. To jest we mnie, jest moim rdzeniem, jest prawdą. Teraz świadomie tego doświadczam. Teraz mogę być w ten danej chwili, teraz mogę po prostu istnieć.

Agnieszka Bogusławska – pochodzi ze Szczecina i jest na początku swojej artystycznej drogi. W wieku 17 lat wyjechała do Warszawy, aby wszechstronnie się rozwijać, m. in. intensywnie szkoliła się w technice modal underground pod okiem Kamy Giergoń i Thierrego Verger. Brała udział w wielu warsztatach w rożnych stylach i technikach: taniec współczesny, improwizacja, kontakt improwizacja, new age, wacking, house, jazz, afro. W tym roku wystawiła w Szczecinie dwa spektakle: marzec – Quiet Expo w OFF Marinie, czerwiec – Bieguny w Teatrze Lalek Pleciuga. Obecnie pracuje ze szczecińskimi artystami nad projektem filmowym i bierze udział w kilkumiesięcznych warsztatach Trening Świadomości z Agnieszką Sokołowską w Warszawie, na których poznaje metody psychoterapeutycznej pracy z ruchem i analizy ruchu na podstawie Laban Bartenieff Movement System. Kiedyś poszukiwała świata, do którego będzie pasowała, nauczyciela, który będzie eksponował jej indywidualizm, stawiał wyzwania i wzbogacał, jednak po doświadczeniu wielu jakości i filozofii odkryła własną drogę. Uważa, że w ciele, w ruchu zapisane są wszystkie odpowiedzi na to kim jesteś, czego pragniesz, jakie jest twoje życie, trzeba tylko mieć narzędzia do odczytywania. Chce mieć świadomość swojego ciała nie tylko czysto fizycznie i motorycznie, ale również chce za pomocą niego odkrywać prawdy o sobie i o świecie, który ją otacza.

Iloraz

Ile twarzy ma człowiek? Ile osobowości kryje jego świadomość, a ile pozostaje przed nim ukrytych? Czy/jak interakcja z innymi ludźmi/przedmiotami/miejscami wpływa na nasze zachowanie? Kiedy jesteśmy szczerzy (wobec siebie) i czy kiedykolwiek znaleźliśmy w sobie ten stan. Czy kobieta w każdej interakcji pozostawia cząstkę siebie, czy tworzy się na nowo?

Ewelina Drzał-Fiałkiewicz – absolwentka Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Od stycznia 2006 roku tancerka-solistka w Grupie Tańca Współczesnego Politechniki Lubelskiej (GTWPL). Od początku kreowała postaci w spektaklach prezentowanych przez GTW PL na licznych festiwalach i konferencjach tanecznych oraz teatralnych. W 2011 roku rozpoczęła współpracę z Teatrem im.Ch.H Andersena w Lublinie przy spektaklu Królowa Śniegu. Tańczyć zaczęła w wieku 4 lat. Na 10 lat związała się z tańcem, a następnie zajęła się tańcem współczesnym, zgłębiając technikę na licznych warsztatach w całej Polsce oraz czynnie uczestnicząc w lekcjach GTWPL pod kierunkiem Anny Żak. W listopadzie 2006 roku ukończyła instruktorski kurs kwalifikacyjny z dziedziny tańca współczesnego.

Karaoke Rebelion

Człowiek bez własnej filozofii, próbujący uzyskać w swoim życiu jakąś wartość, wybiera najprostszą drogę – kopiowanie ideologii z zewnątrz. Zaczyna niepewnie, powolnie, mechanicznie dopóki nie zatraci się w stanie wypełnienia nową sytuacją. Wciąż dużym problemem jest to, że to tylko kopia a nie jego prawdziwa wiara odnaleziona na własną rękę. Staje się fanatykiem religijnym w swoim pogrążaniu się w niepamięci. Ostatecznie jedynym rezultatem jest porażka.

Robert Przybył – ur. 1977 w Lidzbarku Warmińskim. Ukończył Uniwersytet Techniczny w Gdańsku na wydziale Nauk Komputerowych oraz Wydział Tańca w Anton Bruckner University w Linz. Jako tancerz pracował z ludźmi takimi jak Urs Dietriech, Reinhild Hoffman, Rami Be’er, Guy Weizmann & Roni Haver, Tero Saarinen, Rose Breuss, Massimo Gerardi oraz wieloma innymi. W latach 2005-2006 był członkiem grupy MSSchrittmacher (Staatstheater Oldenburg) następnie w latach 2008-2012 tańczył w Tanztheater Bremen. Już podczas studiów w Linz zaczął tworzyć swoje prace, a następnie prezentował je na festiwalach w Niemczech, Polsce, Włoszech i Chinach. W roku 2012 za solo Brain Cage Robert otrzymał nagrodę na Solo Dance Contest w Gdańsku oraz podczas Contact.energy’12 w Erfurt. Od kilku lat Robert współpracuje z festiwalem TanzArt OstWest oraz grupą Tanzkompanie Giessen, gdzie wspólnie z Tarek’iem Assam’em (szef w obu miejscach) stworzył dwie sztuki dla Teatru w Giessen: Hypnotic Poison i Die Wirrnis der Pinguine. Obecnie obaj pracują nad nowym spektaklem Smart Reality, którego premiera przewidziana jest na 19 grudnia 2014 w Teatrze w Giessen. Robert był jednym z trzech choreografów tworzących sztuki w ramach programu Think Big w Tanztheater Internationale w 2014 roku w Hannoverze.

R.O.Z.G.R.Y.W.K.A.

Inspiracją do stworzenia przedstawienia był obraz Fernanda Khnopffa Memories (Lawn tenis) z 1889 r. Obraz ten wywołuje poczucie napięcia i zawieszenia w milczącej rozgrywce pomiędzy kobietami. Gęstość erotycznych marzeń. Wyczytane tęsknoty nierozumianej miłości. Napięcie pomiędzy graczami wynika z pragnień, nie z chęci bezpośredniego starcia. Zawieszenie niespełnionej miłości, erotycznego spodu zawartego w masie rozleniwionej kobiecości. Tenis to rozgrywka pomiędzy graczami, których zadaniem jest odbicie piłki rakietą ponad lub obok siatki na pole przeciwnika w sposób utrudniający jej odbiór. Jak rozegrają grę zawodniczki Piotrowska & Bożek zaangażowane w R.O.Z.G.R.Y.W.K.Ę?

premiera: 19 maja 2012, Warszawa, Teatr Druga Strefa

reżyseria: Anna Piotrowska

kreacja i wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Anna Piotrowska

muzyka: Michał Mackiewicz

kostiumy: Justyna Spaleniak

light & space: Anna Piotrowska

produkcja: Anna Piotrowska, eferte_FUNDACJA ROZWOJU TAŃCA

współprodukcja: KLUB DGW

współpraca: Teatr Druga Strefa

przedstawienie zostało zrealizowane ze środków Miasta Stołecznego Warszawa Dzielnicy MOKOTÓW

Michał Mackiewicz

Sztuką zajmuje się od dziecka. Wychował się w rodzinie artystów i w domu nauczył się malarstwa, rzeźby i rysunku. Uczył się również gry na instrumentach – gitara, kontrabas. Przed ukończeniem studiów w Wyższej Szkole Zarządzania i Prawa rozpoczął działalność artystyczną na profesjonalnym poziomie. Jako magister Zarządzania stara się wykorzystywać swoją wiedzę z zakresu organizacji pracy w działalności kulturalnej. Zajmuje się rozmaitymi dziedzinami sztuki. Łączy różne środki ekspresji: rzeźbę, klasyczne malarstwo olejne, rysunek, fotografię i grafikę komputerową. Zajmuje się również cyfrowym nagrywaniem i przetwarzaniem dźwięku, komponuje własną muzykę eksperymentalną. Korzysta z nowoczesnych i unikalnych technik oświetleniowych, projektuje i dokonuje montażu specjalistycznych reflektorów i projektorów efektowych. Jego projekty to strefy artystycznego oddziaływania zaaranżowane światłem, dźwiękiem i obiektami przestrzennymi. Dzieła sztuki do wnętrza, których można wejść i samodzielnie eksplorować, multimedialne instalacje pobudzające różne zmysły.

BILETY:
– Wstęp na każdy jeden dzień festiwalowy kosztuje 15,00 zł. Wejściówki będą do kupienia w gryfińskim Centrum Informacji Turystycznej od listopada. Rezerwacje biletów prowadzone są tylko poprzez formularz internetowy na stronie www.gdk.com.pl/index.php?plik=bilety. Centrum Informacji Turystycznej nie prowadzi rezerwacji telefonicznej!
– Bilety na koncert Jaw Raw są do kupienia w gryfińskim Centrum Informacji Turystycznej. Cena 10,00 zł. W dniu koncertu cena 12,00 zł.
– Uczestnictwo w warsztatach tańca współczesnego i nowoczesnego High Heels to koszt 70,00 zł na dwa dni warsztatowe. Rezerwacje prowadzone są tylko poprzez formularz internetowy na stronie www.gdk.com.pl/index.php?plik=bilety. Centrum Informacji Turystycznej nie prowadzi rezerwacji telefonicznej.
– Udział w Jam Session jest bezpłatny.

Program VI Festiwalu Małych Form Ruchowych Jesienna Scena Tańca 2014

powiązane

Ludzie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close