Spektakle

IX Gdański Festiwal Tańca/„Rezydencja/Premiera 2017”: Natalia Rytelewska-Chilczuk „Obieg człowieka w przyrodzie” i Daniela Komędera, Dmytro Grynov „I GOINDEEPE/ANDANCE”

Zdjęcie: IX Gdański Festiwal Tańca/„Rezydencja/Premiera 2017”: Natalia Rytelewska-Chilczuk „Obieg człowieka w przyrodzie” i Daniela Komędera, Dmytro Grynov „I GOINDEEPE/ANDANCE”

Natalia Rytelewska-Chilczuk „Obieg człowieka w przyrodzie”. Fot. materiały Klubu Żak.

Wersja do druku

Udostępnij

Klub Żak w Gdańsku zaprasza na kolejne spektakle zrealizowane w ramach konkursu Rezydencja/Premiera 2017 IX Gdańskiego Festiwalu Tańca. Prace przygotowane pod opieką coacha, Marca Vanrunxta, zaprezentują młodzi twórcy: Natalia Rytelewska-Chilczuk Obieg człowieka w przyrodzie i duet – Daniela Komędera, Dmytro Grynov I GOINDEEPE/ANDANCE.

Obieg człowieka w przyrodzie

Węgiel jest jednym z podstawowych budulców organizmów, nasza gospodarka energetyczna bazuje na węglu a spalanie węgla jest główną przyczyną zanieczyszczenia powietrza. Czy żyjemy w świecie zdominowanym przez węgiel? Czy obieg węgla w przyrodzie to cykl życia człowieka? Czy możemy uciec od industrializacji i powrócić na łono przyrody? Idea projektu narodziła się w czasie rocznego stypendium w Niemczech, kiedy Natalia zjechała 1000 m pod powierzchnię ziemi by w czynnej kopalni obserwować pracę górników przy wydobyciu węgla kamiennego. Jej marzeniem jest realizacja performanców tanecznych na terenie byłych elektrowni i kopalni, podobnie jak ma miejsce w Zeche Zollverein w Essen.

koncept/choreografia/wykonanie: Natalia Rytelewska-Chilczuk

współpraca artystyczna: Marc Vanrunxt

realizacja w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca 2017

czas trwania: 15 min.

Natalia Rytelewska-Chilczuk – studentka Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, absolwentka Międzywydziałowych Studiów Ochrony Środowiska i Kulturoznawstwa. W swojej twórczości łączy środowisko z kulturą. Uczestniczka kursu internetowego Creative Site Specific Dance and Performance. Doświadczenie taneczne zdobywała m.in. w Ogólnokształcących Szkołach Baletowych w Gdańsku i Warszawie oraz podczas Międzynarodowych Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu (warsztaty z Jackiem Łumińskim, Slavą Krichmarievem, Victorią Fox i innymi.)

I GOINDEEPE/ANDANCE

Czy zdarzenie, w którym uczestniczysz sprawia, że czujesz się niezależny? Jesteś pionkiem na czyjejś szachownicy?  Czy narzucasz swoją wolę ciału, czy Twoja wola jest czyjaś? Tylko słowo wolność potrafi mnie jeszcze porwać. Projekt zasadza się na współpracy pomiędzy artystami dwóch krajów słowiańskich Polski i Ukrainy. Jest próbą rzetelnego spojrzenia na obecną sytuację kulturową i polityczną, której artyści doświadczają w procesie niezależnego wyrażania swoich myśli i uczuć nie tylko na scenie, ale również w życiu.

koncept/choreografia/wykonanie: Daniela Komędera, Dmytro Grynov

współpraca artystyczna: Marc Vanrunxt

Kostiumy: Patrycja Piwosz

Scenografia: Małgorzata Iwaniuk

realizacja w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca 2017

czas trwania: 35 min.

Daniela Komędera – w trakcie studiów tańczyła w spektaklach Jacka Łumińskiego: dyplomowym Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę i z Lubelskim Teatrem Tańca Święto wiosny, oraz była współtwórczynią spektakli Heimsuchung/Nawiedzenie w Monachium, który zdobył „Złotą Maskę”  – nagrodę Marszałka Województwa Śląskiego oraz Zrabowali mi składaka, powstałego w trakcie rezydencji w gdańskim Klubie Żak (Rezydencja/Premiera 2014), prezentowanym między innymi na Festival Dei Due Mondi w Spoleto. Tancerka w przedstawieniach Macieja Kuźmińskiego: Room 40, który otrzymał nagrodę publiczności na Polskiej Platformie Tańca,oraz Różnica i Powtórzenie. Współpracuje także z Teatrem Amareya i Teatrem Dada von Bzdülöw. Stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Prezydenta Miasta Bielska-Białej.

Dmytro Grynov – tancerz teatrów w Polsce, Rosji i na Ukrainie, działa także jako niezależny wykonawca. W ostatnich kilku latach pracował z tancerzami i choreografami zzwiązanymi z takimi zespołami i instytucjami, jak Batsheva Dance Company, Gothenburg Operans Danskompani, Ultima Vez, Korzo. Byli to  Erez Zohar Yaniv Abraham, Guy Shomroni, Jim de Block, Jasper van Luijk, Zebastian Mente Maligna. Uczył się również holenderskiej pantomimy, teatru fizycznyego, Countertechnique®, aktorstwa, balecie oraz nowoczesnych stylów tańca. Jego pedagogami byli dawni tancerze Nederlands Dans Theater (Ivan Perez Joerri DUBB, Marina Mascarell, Sarah Murphy, Karolina Mancuso).

Rezydencja/Premiera 2017

Konkurs na projekt spektaklu z dziedziny szeroko pojętego tańca współczesnego. Celem konkursu jest wspieranie i promocja tańca współczesnego (contemporary dance/contemporary ballet). Wyróżnione projekty realizowane są w Klubie Żak w okresie od lutego do kwietnia 2017 roku.  Wyróżnieni tancerze otrzymują środki na realizację zgłoszonego spektaklu, pomoc techniczną (akustyka i oświetleniowca), przedpremierową promocję, możliwość skorzystania z przestrzeni do prób oraz przez dwa tygodnie będą pracować pod okiem coacha – cenionego tancerza i choreografa.

 

BILETY (obejmują oba spektakle)
20 zł / 15 zł – Karta Do Kultury* / 10 zł – uczniowie*, studenci*, seniorzy / 5 zł – Karta Dużej Rodziny* / 3 zł – Karta Tancerza*

* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację/ 1 KARTĘ)

Sprzedaż biletów i karnetów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00; w soboty i niedziele z seansami dla dzieci kasę otwieramy 30 minut przed seansem).
Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117 / Płatność za bilety i karnety gotówką, kartą lub przelewem po uzgodnieniu z kasą.

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje na koncerty, spektakle, PC Dramę należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane). Rezerwacje można opłacić przelewem (tylko bilety normalne) po uzgodnieniu z pracownikiem Kasy Klubu Żak. Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 10 miejsc na dane przedstawienie.

Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT.
Osoby spóźnione na spektakle teatralne nie będą wpuszczane na widownię po rozpoczęciu spektaklu oraz nie otrzymają zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety. Prosimy o punktualne przybycie.

Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca są numerowane.  W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych.  Klub Żak zastrzega sobie prawo do zmiany programu.

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close