Spektakle

Kalisz/Dotknij teatru 2015/Scena dla tańca 2015/Choreografia myśli: Agata Siniarska „Śmierć 24 klatki na sekundę…” i Paweł Sakowicz „Bernhard”

Zdjęcie: Kalisz/Dotknij teatru 2015/Scena dla tańca 2015/Choreografia myśli: Agata Siniarska „Śmierć 24 klatki na sekundę…” i Paweł Sakowicz „Bernhard”

Agata Siniarska. Grafika: Agata Siniarska

Wersja do druku

Udostępnij

Teatr im. Bogusławskiego w Kaliszu zaprsza na pokaz dwóch spektakli prezentowanych podczas Polskiej Platformy Tańca 2014: Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie – choreografia spowolniona w rozdziałach Agaty Siniarskiej oraz Bernhard Pawła Sakowicza. Pokaz stanowi część projektu Choreografia myśli. Przed spektaklami wprowadzenie kuratorskie, podejmujące temat percepcji tańca w kontekście innych sztuk, poprowadzi Mateusz Szymanówka, po pokazie odbędzie się spotkanie z twórcami.

Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie – choreografia spowolniona w rozdziałach

Solo Agaty Siniarskiej traktuje o idealnych kobietach, ich wizerunkach, filmowych wizerunkach, miłości, śmierci i stosunkach płciowych. Artystka bada różnice między choreografią, a filmem – społeczne i genderowe konstrukcje stereotypów i próby ich kwestionowania, ruch i bezruch zarówno w kinie jak i w choreografii, kadrowość filmowego obrazu wiecznej kobiecości.

„ to solo dzieje się 24 klatki na sekundę / to solo jest dramatyczne, ale wizualnie atrakcyjne/ to solo stoi, siedzi, leży z buzią szeroko otwartą/ to solo wolałoby, żeby jean luc godard był kobietą/ to solo cierpi w imię wszystkich heteroseksualnych kobiet/ to solo jest potencjalną ofiarą i ma z tego powodu wzmożone poczucie winy/ to solo chce być wzięte w każdej pozycji/ to solo czeka/ to solo mówi przepraszam…”

choreografia i wykonanie: Agata Siniarska
opieka artystyczna: Bush Hartshorn
realizacja techniczna i światła: Łukasz Kędzierski
produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk w Poznaniu
premiera:5 października 2013, Stary Browar, Poznań

TRAILER

Bernhard

Paweł Sakowicz o spektaklu Bernhard:

Mój stosunek do Thomasa Bernharda nie jest jednoznaczny, mówię to ja, bo łatwo się przyznaje, że Bernhard jest zarezerwowany dla teatru, ale gdy idzie o muzykalność języka, może być inaczej, muzykalność i rytm Bernharda, mówię to ja, przez tę muzykalność i rytm od dłuższego czasu myślę o ruchu, który, można powiedzieć, podąża za muzykalnością języka, ruch, o którym myślę, wyraża mój stosunek do Bernharda, albo zupełnie inaczej, mówię ja, mój stosunek do Bernharda nie jest aż tak jednoznaczny.

premiera: 24 czerwca 2014, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa

choreografia, wykonanie: Paweł Sakowicz

konsultacja dramaturgiczna: Natalia Sakowicz

kostiumy: Rafał Zajko

grafika: Agnieszka Diesing

współpraca: Instytut Muzyki i Tańca, Uferstudios Berlin, Mica Moca Project Berlin

Spektakl zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

www.pawelsakowicz.com

Program Choreografia myśli

Celem programu „Choreografia myśli” realizowanego w Teatrze im. W. Bogusławskiego jest nawiązanie do tanecznej tradycji miasta. Kalisz przez lata był jednym z najważniejszych w Polsce ośrodków, w których przedstawiano nowe zjawiska sztuki tańca. Organizatorzy chcieliby powrócić do tej idei zapraszając publiczność na cykl pokazów spektakli tanecznych autorstwa młodych polskich choreografek i choreografów. W programie znajdą się prace Agaty Siniarskiej, Pawła Sakowicza, Ramony Nagabczyńskiej oraz Przemka Kamińskiego i Koriny Kordovej.

W działalności tej grupy artystów skupiają się rozmaite wątki związane z estetyką tańca współczesnego oraz warunkami jego produkcji. Zaproszeni twórcy to osoby pracujące jednocześnie w Polsce i za granicą, prezentujące różne podejścia do tańca. Działają na skrzyżowaniu sztuk, mieszając estetyki i nieustannie poszerzając pole choreografii. Eksperymentują z filmem, literaturą, muzyką i sztukami wizualnymi.

W ramach cyklu uważnie przyjrzymy się myśleniu ciałem i myśleniu o ciele. Integralną częścią prezentacji w Kaliszu będą krótkie, poprzedzające spektakl wprowadzenia autorstwa kuratora programu – Mateusza Szymanówki – podejmujące temat percepcji tańca w kontekście innych sztuk. Każdy wieczór zakończony zostanie dyskusją z artystami, która będzie okazją do przybliżenia ich praktyki, a także formułowania pytań dotyczących choreografii wspólnie z publicznością.

Pokaz odbywa się w ramach akcji Dotknij teatru 2015.

Logo Dotknij Teatru (miniaturka)

Więcej informacji: http://dotknij-teatru.pl/

Bilety: 20zł (bilet normalny), 15zł (ulgowy). Liczba miejsc ograniczona: 120. Kasa biletowa: 62 76 05 314. Poniedziałek: kasa nieczynna. Wtorek – piątek: 9:00 do 19:00. Sobota: 15:00 do 19:00. Niedziela: na dwie godziny przed spektaklem.

Projekt Choreografia myśli został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Scena dla tańca 2015.

Więcej informacji:  www.scenadlatanca.pl

Logo Scena dla tańca (miniaturka)IMIT (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Agata Siniarska

Agata Siniarska

  • tancerka
  • choreografka

Teatr im. Bogusławskiego w Kaliszu zaprsza na pokaz dwóch spektakli prezentowanych podczas Polskiej Platformy Tańca 2014: Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie – choreografia spowolniona w rozdziałach Agaty Siniarskiej oraz Bernhard Pawła Sakowicza. Pokaz stanowi część projektu Choreografia myśli. Przed spektaklami wprowadzenie kuratorskie, podejmujące temat percepcji tańca w kontekście innych sztuk, poprowadzi Mateusz Szymanówka, po pokazie odbędzie się spotkanie z twórcami. Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie – choreografia spowolniona w rozdziałach Solo Agaty Siniarskiej traktuje o idealnych kobietach, ich wizerunkach, filmowych wizerunkach, miłości, śmierci i stosunkach płciowych. Artystka bada różnice między choreografią, a filmem – społeczne i genderowe konstrukcje stereotypów i próby ich kwestionowania, ruch i bezruch zarówno w kinie jak i w choreografii, kadrowość filmowego obrazu wiecznej kobiecości. „ to solo dzieje się 24 klatki na sekundę / to solo jest dramatyczne, ale wizualnie atrakcyjne/ to solo stoi, siedzi, leży z buzią szeroko otwartą/ to solo wolałoby, żeby jean luc godard był kobietą/ to solo cierpi w imię wszystkich heteroseksualnych kobiet/ to solo jest potencjalną ofiarą i ma z tego powodu wzmożone poczucie winy/ to solo chce być wzięte w każdej pozycji/ to solo czeka/ to solo mówi przepraszam…” choreografia i wykonanie: Agata Siniarska opieka artystyczna: Bush Hartshorn realizacja techniczna i światła: Łukasz Kędzierski produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk w Poznaniu premiera:5 października 2013, Stary Browar, Poznań TRAILER Bernhard Paweł Sakowicz o spektaklu Bernhard: Mój stosunek do Thomasa Bernharda nie jest jednoznaczny, mówię to ja, bo łatwo się przyznaje, że Bernhard jest zarezerwowany dla teatru, ale gdy idzie o muzykalność języka, może być inaczej, muzykalność i rytm Bernharda, mówię to ja, przez tę muzykalność i rytm od dłuższego czasu myślę o ruchu, który, można powiedzieć, podąża za muzykalnością języka, ruch, o którym myślę, wyraża mój stosunek do Bernharda, albo zupełnie inaczej, mówię ja, mój stosunek do Bernharda nie jest aż tak jednoznaczny. premiera: 24 czerwca 2014, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa choreografia, wykonanie: Paweł Sakowicz konsultacja dramaturgiczna: Natalia Sakowicz kostiumy: Rafał Zajko grafika: Agnieszka Diesing współpraca: Instytut Muzyki i Tańca, Uferstudios Berlin, Mica Moca Project Berlin Spektakl zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. www.pawelsakowicz.com Program Choreografia myśli Celem programu „Choreografia myśli” realizowanego w Teatrze im. W. Bogusławskiego jest nawiązanie do tanecznej tradycji miasta. Kalisz przez lata był jednym z najważniejszych w Polsce ośrodków, w których przedstawiano nowe zjawiska sztuki tańca. Organizatorzy chcieliby powrócić do tej idei zapraszając publiczność na cykl pokazów spektakli tanecznych autorstwa młodych polskich choreografek i choreografów. W programie znajdą się prace Agaty Siniarskiej, Pawła Sakowicza, Ramony Nagabczyńskiej oraz Przemka Kamińskiego i Koriny Kordovej. W działalności tej grupy artystów skupiają się rozmaite wątki związane z estetyką tańca współczesnego oraz warunkami jego produkcji. Zaproszeni twórcy to osoby pracujące jednocześnie w Polsce i za granicą, prezentujące różne podejścia do tańca. Działają na skrzyżowaniu sztuk, mieszając estetyki i nieustannie poszerzając pole choreografii. Eksperymentują z filmem, literaturą, muzyką i sztukami wizualnymi. W ramach cyklu uważnie przyjrzymy się myśleniu ciałem i myśleniu o ciele. Integralną częścią prezentacji w Kaliszu będą krótkie, poprzedzające spektakl wprowadzenia autorstwa kuratora programu – Mateusza Szymanówki – podejmujące temat percepcji tańca w kontekście innych sztuk. Każdy wieczór zakończony zostanie dyskusją z artystami, która będzie okazją do przybliżenia ich praktyki, a także formułowania pytań dotyczących choreografii wspólnie z publicznością. Pokaz odbywa się w ramach akcji Dotknij teatru 2015. Więcej informacji: http://dotknij-teatru.pl/ Bilety: 20zł (bilet normalny), 15zł (ulgowy). Liczba miejsc ograniczona: 120. Kasa biletowa: 62 76 05 314. Poniedziałek: kasa nieczynna. Wtorek – piątek: 9:00 do 19:00. Sobota: 15:00 do 19:00. Niedziela: na dwie godziny przed spektaklem. Projekt Choreografia myśli został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Scena dla tańca 2015. Więcej informacji:  www.scenadlatanca.pl

Paweł Sakowicz

Paweł Sakowicz

  • choreograf
  • tancerz

Teatr im. Bogusławskiego w Kaliszu zaprsza na pokaz dwóch spektakli prezentowanych podczas Polskiej Platformy Tańca 2014: Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie – choreografia spowolniona w rozdziałach Agaty Siniarskiej oraz Bernhard Pawła Sakowicza. Pokaz stanowi część projektu Choreografia myśli. Przed spektaklami wprowadzenie kuratorskie, podejmujące temat percepcji tańca w kontekście innych sztuk, poprowadzi Mateusz Szymanówka, po pokazie odbędzie się spotkanie z twórcami. Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie – choreografia spowolniona w rozdziałach Solo Agaty Siniarskiej traktuje o idealnych kobietach, ich wizerunkach, filmowych wizerunkach, miłości, śmierci i stosunkach płciowych. Artystka bada różnice między choreografią, a filmem – społeczne i genderowe konstrukcje stereotypów i próby ich kwestionowania, ruch i bezruch zarówno w kinie jak i w choreografii, kadrowość filmowego obrazu wiecznej kobiecości. „ to solo dzieje się 24 klatki na sekundę / to solo jest dramatyczne, ale wizualnie atrakcyjne/ to solo stoi, siedzi, leży z buzią szeroko otwartą/ to solo wolałoby, żeby jean luc godard był kobietą/ to solo cierpi w imię wszystkich heteroseksualnych kobiet/ to solo jest potencjalną ofiarą i ma z tego powodu wzmożone poczucie winy/ to solo chce być wzięte w każdej pozycji/ to solo czeka/ to solo mówi przepraszam…” choreografia i wykonanie: Agata Siniarska opieka artystyczna: Bush Hartshorn realizacja techniczna i światła: Łukasz Kędzierski produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk w Poznaniu premiera:5 października 2013, Stary Browar, Poznań TRAILER Bernhard Paweł Sakowicz o spektaklu Bernhard: Mój stosunek do Thomasa Bernharda nie jest jednoznaczny, mówię to ja, bo łatwo się przyznaje, że Bernhard jest zarezerwowany dla teatru, ale gdy idzie o muzykalność języka, może być inaczej, muzykalność i rytm Bernharda, mówię to ja, przez tę muzykalność i rytm od dłuższego czasu myślę o ruchu, który, można powiedzieć, podąża za muzykalnością języka, ruch, o którym myślę, wyraża mój stosunek do Bernharda, albo zupełnie inaczej, mówię ja, mój stosunek do Bernharda nie jest aż tak jednoznaczny. premiera: 24 czerwca 2014, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa choreografia, wykonanie: Paweł Sakowicz konsultacja dramaturgiczna: Natalia Sakowicz kostiumy: Rafał Zajko grafika: Agnieszka Diesing współpraca: Instytut Muzyki i Tańca, Uferstudios Berlin, Mica Moca Project Berlin Spektakl zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. www.pawelsakowicz.com Program Choreografia myśli Celem programu „Choreografia myśli” realizowanego w Teatrze im. W. Bogusławskiego jest nawiązanie do tanecznej tradycji miasta. Kalisz przez lata był jednym z najważniejszych w Polsce ośrodków, w których przedstawiano nowe zjawiska sztuki tańca. Organizatorzy chcieliby powrócić do tej idei zapraszając publiczność na cykl pokazów spektakli tanecznych autorstwa młodych polskich choreografek i choreografów. W programie znajdą się prace Agaty Siniarskiej, Pawła Sakowicza, Ramony Nagabczyńskiej oraz Przemka Kamińskiego i Koriny Kordovej. W działalności tej grupy artystów skupiają się rozmaite wątki związane z estetyką tańca współczesnego oraz warunkami jego produkcji. Zaproszeni twórcy to osoby pracujące jednocześnie w Polsce i za granicą, prezentujące różne podejścia do tańca. Działają na skrzyżowaniu sztuk, mieszając estetyki i nieustannie poszerzając pole choreografii. Eksperymentują z filmem, literaturą, muzyką i sztukami wizualnymi. W ramach cyklu uważnie przyjrzymy się myśleniu ciałem i myśleniu o ciele. Integralną częścią prezentacji w Kaliszu będą krótkie, poprzedzające spektakl wprowadzenia autorstwa kuratora programu – Mateusza Szymanówki – podejmujące temat percepcji tańca w kontekście innych sztuk. Każdy wieczór zakończony zostanie dyskusją z artystami, która będzie okazją do przybliżenia ich praktyki, a także formułowania pytań dotyczących choreografii wspólnie z publicznością. Pokaz odbywa się w ramach akcji Dotknij teatru 2015. Więcej informacji: http://dotknij-teatru.pl/ Bilety: 20zł (bilet normalny), 15zł (ulgowy). Liczba miejsc ograniczona: 120. Kasa biletowa: 62 76 05 314. Poniedziałek: kasa nieczynna. Wtorek – piątek: 9:00 do 19:00. Sobota: 15:00 do 19:00. Niedziela: na dwie godziny przed spektaklem. Projekt Choreografia myśli został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Scena dla tańca 2015. Więcej informacji:  www.scenadlatanca.pl

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close