Katowice/ „mufmi” teatr tańca: „Out of structure” – chor. Anna Piotrowska

Zdjęcie: Katowice/ „mufmi” teatr tańca: „Out of structure” – chor. Anna Piotrowska

fot. Marta Ankiersztejn, mat. własne organizatora

Wersja do druku

Udostępnij

„mufmi” teatr tańca zaprasza na premierę spektaklu Out of structure, prezentowanego dotychczas jako work in progress. Jest to pierwsza oficjalna premiera „mufmi” na Śląsku. Ten założony przez Annę Piotrowską ponad 20 lat temu teatr tańca, znany i odnoszący sukcesy w Warszawie, reaktywował i poszerzył swoją działalność dzięki współpracy z Fundacją Wielki Człowiek. Spektakl Out of structure jest efektem tej współpracy. Zrealizowany został w ramach szerszego, edukacyjno-artystycznego projektu „mufmi_Rozbark 2018”.

Jak czytamy w opisie spektaklu, strukturalno-niestrukturalne poszukiwania cielesne przywiodły reżyserkę do okresu baroku – pełnego dziwności, nietypowości, swoistej awangardy, bogactwa ozdób czy symboliki tzw. „perły o nieregularnych kształtach” – barocco. Tytuł spektaklu odnosi się do filozofii epoki, w której pojawiły się dwa nurty myślowe, tj. racjonalizm i empiryzm, co przekornie potwierdza, że skrajne nurty uzupełniają się wzajemnie. Wypełniając kształt barokowej perły, tworzą porządek i formę spektaklu, mimo pozornych przesunięć poza strukturę. Mądrość uzyskiwana dzięki potędze umysłu – czytamy – łączy się z poznawaniem świata poprzez zmysły i doświadczenie. Rodzi się otwartość na ludzką zmysłowość i erotykę, które w drodze procesu zostały wyłonione spod skóry ciała, spragnionego struktury i organizacji, zblokowanego i zamkniętego w swym niezrozumieniu.

Koncepcja, choreografia i reżyseria: Anna Piotrowska

Kreacja i wykonanie: Joanna Brodniak, Katarzyna Zioło, Łukasz Szleszyński / mufmi

Muzyka live: Dominik Domix Franusik

Światło, kostiumy i przestrzeń: Anna Piotrowska

Produkcja: Fundacja Wielki Człowiek, Fundacja Rozwoju Tańca_eferte

Współpraca: Teatr Rozbark

Koordynator projektu: Katarzyna Zioło

Zwiastun i zdjęcia: Wojtek Kukuczka

Grafika: anatan

Wstęp wolny.

Spektakl powstał dzięki dofinansowaniu ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszy Promocji Kultury. Produkcja – dzięki współpracy Fundacja Wielki Człowiek i Eferte Fundacja Rozwoju Tańca, przy wsparciu Teatru Rozbark oraz Teatru Śląskiego im. Stanisława Wyspiańskiego.

Anna Piotrowska – choreografka, reżyserka, nauczycielka tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca – eferte, założycielka „mufmi” teatr tańca w Warszawie (wcześniej pod nazwą Teatr Tańca „Dystans”, 1995). Stworzyła ponad 90 autorskich choreografii i przedstawień. Od września 2014 kierownik zespołu Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK (od września 2015 kierownik artystyczna), współpracowała z izraelsko-holenderskim duetem choreograficznym Ivgi & Greben.

 

Joanna Brodniak – absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim. Dyplomowana instruktorka tańca jazzowego. Krzewicielka kultury fizycznej, związana z Fundacją Silesia Pro Active w Katowicach. Taneczną ścieżkę zaczęła od dziecięcej rewii estradowej, poprzez taniec jazzowy, podstawy tańca klasycznego, na tańcu współczesnym kończąc. Uczestniczka wielu warsztatów i konferencji tanecznych w Polsce (m.in. z Anną Piotrowską, Iwoną Olszowską, Leszkiem Bzdylem, Natalią Iwaniec, Gosią Mielech, Anną Krysiak, Erykiem Makohonem, Mileną Jurczyk, Katarzyną Skawińską, Grzegorzem Pańtakiem). Od początku 2018 roku związana z Teatrem Tańca i Ruchu Rozbark oraz „mufmi” Anny Piotrowskiej. Obecne poszukiwania ruchowe koncentruje wokół formy video dance i wykorzystania nowych technologii, jako narzędzia poszerzającego możliwości percepcyjne. Kiedy nie tańczy, o tańcu pisze.

Katarzyna Zioło – tancerka, performerka, teatrolożka. Doktorantka Uniwersytetu Śląskiego w zakładzie Teatru i Dramatu. Uczennica Państwowej Szkoły Baletowej im. Ludomira Różyckiego w Bytomiu i Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Mieczysława Karłowicza. Absolwentka teatrologii na Uniwersytecie Śląskim. Absolwentka Studia Teatru Fizycznego przy Śląskim Teatrze Tańca w Bytomiu oraz w filii w Warszawie, Autorskiej Szkoły Musicalowej przy Teatrze Roma w Warszawie. Absolwentka Kursu Choreografii Scenicznej organizowanego przez Hurtownię Ruchu w Krakowie. Dyplomowana instruktorka tańca współczesnego. Współpracowała z Bielskim Teatrem Tańca Samaya, pracownią METAfizyczną przy Krakowskim Teatrze Tańca; Teatrem Bezpańskim. Od 2015 roku współpracuje z Anną Piotrowską oraz Teatrem Tańca i Ruchu Rozbark. Autorka wielu projektów performatywnych. Uczestniczka wielu polskich i międzynarodowych warsztatów oraz sesji coachingowych m.in. z Peterem Jasko z Les SlovaKs (2013), coachingu oraz warsztatów z Thomasem Steyaertem (Ultima Vez), warsztatów z Manuelem Rondą i Dawidem Lorencem (Ultima Vez), tancerzami Kibbutz Contemporary Dance Company, Gaga z Natalią Iwaniec oraz Idaemn Porgesem (Batsheva Dance Company), Danielem Abreu, Nadarem Rosano, Anną Krysiak, Erykiem Makohonem, Januszem Skubaczkowskim. W latach 2013-2015 kuratorka katowickiej Galerii Negatyw, współzałożycielka Fundacji Wielki Człowiek – organizacji na rzecz kultury i sztuki, inicjatorka i współautorka pierwszego w Katowicach filmu tanecznego Slavic body, inicjatorka i pedagog serii projektów edukacyjnych Dancing Body. Zdobywczyni nagrody dla Młodego Twórcy Kultury 2016 r za performance no title oraz pierwszego wyróżnienia podczas II Przeglądu Sztuki Współczesnej Nowa Awangarda 2018 za performance only an expert.

Łukasz Szleszyński – student trzeciego roku Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu, występował w spektaklach u Anny Piotrowskiej, Natalii Iwaniec i Natalii Draganik-Franke. Regularnie uczestniczy w warsztatach w Polsce, jak i poza granicami. Został wybrany na drodze konkursu do współpracy nad spektaklem z The School for the Arts of Dance, Kibbutzim College of Education Technology and Arts w Tel-Avivie (Izrael).

Dominik Domix Franusik – beatboxem zajmuje się od 9 lat. W 2013 roku zajął trzecie miejsce na mistrzostwach Polski (WBW). Grał z Mietkiem Szcześniakiem, Grzegorzem Turnauem, Włodkiem Pawlikiem na festiwalu Aranżator organizowanym w Żyrardowie. Podbił Filharmonię w Katowicach z już nieistniejącą grupą a’capella Panie i Panowie, razem z FTM (Fejz, Samiryi) wystąpił w katowickim Spodku podczas 20-lecia Śląskiego Rap Festivalu. Wierzy, że beatbox jest przyszłością muzyki, chociażby dzięki looperom, które otwierają nieskończoną ilość możliwości. Przy odpowiednim doborze dźwięków, efektów i sposobów zaloopowania można zrobić, cokolwiek się chce. Zaangażował się we współpracę teatralną z Anną Piotrowską. Zrealizowali wspólnie trzy projekty: OR ID, ziemia niczyja, ec_po_ruszenie…

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

premiera •

godz. 19:00

Katowice: Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego, Rynek 2, Scena w Galerii

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close