Spektakle

Katowice: Rafał Urbacki „BLOKI i FAMILOKI #1” – instalacja muzyczna

Zdjęcie: Katowice: Rafał Urbacki „BLOKI i  FAMILOKI #1” – instalacja muzyczna

Fot. Marta Ankiersztejn

Wersja do druku

Udostępnij

Projekt-hybryda, zdarzenie na styku instalacji muzycznej/ choreografii/ kabaretu społecznego/ imprezy elektronicznej/ wyprzedaży galeryjnej. Bloki i familoki 1 to pierwsza odsłona intermedialnego reportażu-eseju o dynamice zmian centrum aglomeracji. To efekt blisko rocznego subiektywnego researchu Rafała Urbackiego wśród mieszkańców Katowic – ich opinie o życiu w aglomeracji, ofercie kulturalnej, trendach w myśleniu o społecznościach lokalnych, ruchach miejskich, onieśmielających inwestycjach regionu, postawach wobec władzy, stosunku do tożsamości śląskiej, inspiracji czerpanych z innych miast polski oraz o miejscowych frikach. Te rozmowy, spotkania, warsztaty, imprezy, gadżety, budynki, artykuły w mediach zostały przepisane na cykl utworów muzycznych, stanowiący imprezę-reportaż na rolkach (dosłownie) o współczesnej śląskiej klasie kreatywnej – czymkolwiek ona jest. Twórcy nie są pewni, czy to wyższy poziom refleksji, ale czego się nie robi dla szeroko rozumianej zmiany społecznej, dla odmiany. A na rolkach po scenie w galerii artyści i widzowie będą krążyć między hasztagami: ‪#‎centrum ‪#‎festiwale‪ #‎aktywizmmiejski ‪#‎lgbtqia #‎partycypacja ‪#‎politykakulturalna ‪#‎nowiślązacy i dźwiękami generowanymi przez Michała Wajdzika i Karolinę Sokołowską – katowiczanami z wyboru. Ten projekt chce się rozwijać.

WSTĘP WOLNY.

Organizatorzy zachęcają do przyniesienia swoich rolek, wrotek, desek itd., będzie okazja, żeby ich użyć.

koncepcja/reżyseria/teksty: Rafał Urbacki

muzyka/ kompozycje/performans: Karolina Sokołowska, Michal Wajdzik [rabbit on the moon]

światła: Marek Kutnik

oprawa graficzna: Kacper Lipiński

Projekt jest realizowany dzięki stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego we współpracy z Teatrem Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach.

MKiDN dofinansowanie (miniaturka)

Kontakt: e-mail: bloki.i.familoki@gmail.com

BIOGRAMY TWÓRCÓW
Karolina Sokołowska, ur. w 1983 roku w Katowicach – aktorka, reżyserka, wiolonczelistka, performerka, dramaturg. Urodziła się i dorastała na Śląsku. W 2002 roku ukończyła PLM im Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie wiolonczeli. W latach 2004 do 2013 studiowała w PWST im Ludwika Solskiego w Krakowie, najpierw na Wydziale Aktorskim a po jego ukończeniu w 2008 roku rozpoczęła kolejne studia na Wydziale Reżyserii Dramatu. Współpracowała z Narodowym Teatrem Starym i Teatrem Nowym w Krakowie, Teatrem Łaźnia Nowa, Teatrem IMKA w Warszawie i Teatrem Remedium UJ. Brała udział w licznych projektach performerskich i parateatralnych. Prowadzi warsztaty teatralne, wokalne i ruchowe. Współpracowała z takimi reżyserami jak: Marcin Wierzchowski, Szymon Kaczmarek, Krzysztof Globisz, Wojciech Kościelniak, Jacek Jabrzyk. Po latach absencji wróciła do Katowic.

Rafał Urbacki – ur. w 1984 r. na Górnym Śląsku – reżyser, choreograf krytyczny, antropolog ruchu, dyskutant społeczny. Studiował m.in. reżyserię dramatu w PWST im. L. Solskiego w Krakowie, kulturoznawstwo na UŚ w Katowicach, wiedzę o teatrze na UJ w Krakowie. Reżyser/choreograf projektów tożsamościowych oraz partycypacyjnych: Mt 9,7 [On wstał i poszedł do domu] (Stary Browar, Poznań 2010), Mover. Projekt społeczny (Śląski Teatr Tańca, Bytom 2010), W Przechlapanem (Instytut Teatralny, Warszawa 2012), stypa (Teatr Ósmego Dnia, Poznań 2012), kto podskoczy jest pedałem, hej (Inicjatywa Pomada, Warszawa 2012), pod wielkim dachem nieba cz. 1 (Maat Festival, Lublin 2013), Serce robotnika napędza praca (Teatr Rozbark, Bytom 2014), Niech nigdy w tym dniu słońce nie świeci (Festiwal 5 Zmysłów/Teatr Fredry, Gniezno 2014), Kształt Rzeczy. O węglu i porcelanie (Centrum Scenografii Polskiej, Katowice 2015), Nie z tej ziemi (Teatr Śląski/Muzeum Historii Katowic/Industriada, Nikiszowiec 2015), Larmo w Bogucicach. Koncert (Muzeum Śląskie / Industriada, Katowice 2015). Współreżyser projektów intermedialnych i spektakli m.in. Western (z Robertem Talarczykiem, Teatr Śląski, Katowice 2015), Gatunki chronione (z A. Czerwińskim, Teatr Rozbark, Bytom 2014), stop.danger.we.are.[not].dancers (z Magdaleną Przybysz, Warszawska Noc Tańca, 2012), Pocztówka z Polski (z Ł. Augustowskim, działanie w social mediach, 2012), rewind (z Magdaleną Michalcewicz, Instytut Teatralny, Warszawa 2011), Zrównywanie (z Karoliną Sokołowską, XIV MKTiFST, Bytom 2010). Choreograf w spektaklach m.in. duetu Strzępka/Demirski – Tęczowa trybuna 2012 (Teatr Polski, Wrocław 2011), musicalu Położnice Szpitala Św. Zofii (Teatr Rozrywki, Chorzów 2011), W imię Jakuba S. (Teatr Dramatyczny, Warszawa 2011), Courtney Love (Teatr Polski, Wrocław 2012) oraz Radosława Rychcika – Dwunastu gniewnych ludzi (Teatr Nowy, Poznań 2012) i in. Dramaturg/researcher m.in. Legendy, chor. Kaya Kołodziejczyk (Teatr Rozbark, Bytom 2014), praca intermedialna Miłość i medycyna. Antologia Patrycji Orzechowskiej (CSW Kronika/Muzeum Śląskie, Katowice 2014), aplikacja na androidy Biksa (Teatr Śląski, Katowice 2015). Stypendysta m.in. Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, Marszałka Województwa Śląskiego. Stale współpracuje w roli wykładowcy m.in. z Akademią Muzyczną w Krakowie. Po 11 latach spędzonych na wózku inwalidzkim od niedawna porusza się bez jego użycia dzięki opracowaniu autorskiej metody ruchu. Obecnie mieszka w Katowicach.

 

Michał Wajdzik, ur. w 1985 roku – muzyk, producent, beatmaker, samouk. Swoje pierwsze doświadczenia zdobywał jako gitarzysta i kompozytor w zespole Heterodoxis. Od 2005 roku komponuje i gra na gitarze w zespole Psychodelic Sexy Funk, który w 2012 roku zajął pierwsze miejsce w ramach przeglądu muzycznego Absurdalia w Zabrzu. Rok 2014 przyniósł estetyczny zwrot w jego karierze – wraz z Darią Ryczek założył elektroniczny duet The Party Is Over, który zadebiutował na początku roku 2015. Zespół występował już m.in. podczas Festiwalu Ars Cameralis 2015, Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje” itd . We wrześniu bieżącego roku Michał zadebiutował solowo podczas Ars Independent Festival jako Rabbit on the Moon. Michał stworzył również muzykę do krótkometrażowego filmu Dripping Sky Eny Kielskiej, zrealizowanego w ramach 48 Hour Film Project. Obecnie pracuje nad ścieżką dźwiękową do filmu Dezolacja K. Zagajnej. Jego fascynacje i inspiracje muzyczne rozpościerają się między rockową alternatywą lat 90. a berlińską sceną elektroniczną. W latach 2007-2012 odbywał liczne podróże po krajach Bliskiego Wschodu. Muzyka tamtych rejonów nie pozostała bez wpływu na jego twórczość. Mieszka w Katowicach.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close