Kielce / 22. Festiwal Tańca w Kielcach: „Faust-Haust” chor. Małgorzata Ziółkowska, „7” chor. Andrei Kamarou

Zdjęcie: Kielce / 22. Festiwal Tańca w Kielcach: „Faust-Haust” chor. Małgorzata Ziółkowska, „7” chor. Andrei Kamarou

22. Festiwal Tańca w Kielcach. „Faust-Haust” chor. Małgorzata Ziółkowska, „7” chor. Andrei Kamarou. Plakat: materiały własne organizatora.

Kielecki Teatr Tańca zaprasza 19 kwietnia na festiwalowy wieczór z tańcem, podczas którego wystawione będą dwa spektakle: w choreografii Andreia Kamarou i Faust-Haust w choreografii Małgorzaty Ziółkowskiej.

Wersja do druku

Udostępnij

7

Wybór. Jaką wartość ma to słowo? Każdego dnia wybieramy i za każdym wyborem kryje się inna historia.

Fundamentem spektaklu są wady dotykające ludzkiej duszy i ciała. Mężczyzna i kobieta zanurzą się w otchłań siedmiu grzechów głównych, będzie to dla nich próba i test wytrzymałości. Przeżyją rozkwit i kryzys, otwartość i niedopowiedzenie, a co najważniejsze, podejmowanie decyzji.

Początek konfliktu zaczyna się od zazdrości otoczenia. Zazdrość jest również punktem wyjścia do niezbadanej przez nich otchłani, w której ludzie chodzą po cienkiej linii swoich namiętności.

Twórcy:

Muzyka – Leszek Kołodziejski

Reżyseria, Choreografia – Andrei Kamarou

Reżyseria światła – Andrei Kamarou

czas trwania – 24 minuty

Obsada:

Studenci Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi, I, II, III rok, kierunek taniec, specjalność tancerz choreograf: Julia Białek, Julia Bydłowska, Palina Chapulianets, Akseniia Cherniavska, Serafima Kisialiova, Lizaveta Kruk, Karolina Mikołajec, Kinga Nuckowska, Aleksandra Pihan, Julia Plaze, Svitlana Semko, Kateryna Shchyrova, Karolina Shestopalova, Kristina Shestopalova, Viktoriia Shutiak, Szymon Starczewski, Mariia Stopkevych, Elina Sulaieva, Karolina Tomaszewska, Viktoriia Yehorova, Maja Zielińska, Yelizaveta Zavadskaya, Karol Sawulski, Dariusz Sibiński, Szymon Starczewski

FAUST-HAUST

Człowiek zmaga się z tym co ma i ze świadomością tego, czego nie ma. Zmaga się z życiem, z jego nasyceniem i obroną przed pustką. Gnany nieznanym imperatywem człowiek chciałby zachłystywać się tym co ono mu przynosi. Dzięki temu nadajemy sobie sens i odczuwamy życie, podobnie jak biegnąc odczuwamy smaganie powierza po twarzy.

Pragnienie zachłyśnięcia się życiem, powietrzem i miłością rzuca nas w skrajności od demiurgicznej kreacji począwszy aż po odrętwiałe wegetowanie. Biologiczna witalność tworzy z nas istoty chwytające, pochłaniające, zagarniające. Pierwszy haust życia łapiemy w zaledwie 10 sekund po narodzinach. Łapiemy ok 16 oddechów na sekundę, by w wieku 30 lat osiągnąć 250 milionów haustów. Haustów życia. Przeróżnych… Haust życia jako paliwo żywotnej egzystencji. Zadaję pytanie: czy biologiczny oddech jest sensem sam w sobie czy należy sens mu nadać? Czy możemy istnieć jedynie „bezwładnie dryfując” przez życie?

Pytamy jak w pokerze – sprawdzam.

Więc czym pytam? Życiem.. Jakim?

Czy by być szczęśliwym trzeba się nieustanie stymulować, przekraczać przebijać, ryzykować aż do zaprzedania ? Czy należy wyzbyć się ożywczej dynamiki, zachłystywania się sprawczością, władzą, erotyczną miłością? Czy potocznie określane „spokojne życie” skazane jest na nudę i brak sensu, na nihilizm? Czy należy się czymś zachłysnąć? Szukam tego w historii Fausta, bo tam pierwotnie wydaje się że chodzi o sens życia. Pytam o te miliony, miliardy sensownych i bezsensownych haustów, oddechów, łyków wody i wina w jego życiu. Pytam czym jest właściwie spełnienie, skoro to istota i cel egzystencji rozdziera się pomiędzy być i mieć? co uzasadnia trud życia i czyni je wartym przeżycia? Faust szukał chwili, która by trwała.

Czy odpowiedź na to pytanie zawiera tajemnica miłości istot ludzkich? Jakie oddanie i poświęcenie może urzeczywistnić to spełnienie. Jestem na takim etapie życia, stąd temat prywatnie mi bliski.

W każdym hauście znajduję inną odpowiedź. – Małgorzata Ziółkowska

Twórcy:

Choreografia, przestrzeń sceniczna, kostiumy – Małgorzata Ziółkowska

Aranżacja muzyki – Filip Gołda

Autor filmów i projekcji – Grzegorz Kaczmarczyk

Reżyseria światła – Grzegorz Pańtak

Muzyka –  spektaklu wykorzystano utwór Franciszka Liszta pt. Faust Symphony w wykonaniu Chicago Symphony Orkiestra, pod batutą Georga Solti, oraz utwór Smack my b*tch up w wykonaniu zespołu The Prodigy.

Obsada:

Faust – Marek Szajnar

Małgorzata – Małgorzata Kowalska

Mefisto – Piotr Ziółkowski

Mefista – Joanna Plata

Zespół Artystyczny Kieleckiego Teatru Tańca w składzie: Małgorzata Boruń, Julia Domagalska, Arkadia Dziarmaga, Alicja Horwath-Maksymow, Pamela Paprota, Marta Starostecka, Klaudia Tkaczyk, Roksana Wieczorek, Kamila Zimnowoda, Paweł Jacak, Mikołaj Wojtachnio, Kamil Zdańkowski.

Adepci:
Maja Dawidenko, Hanna Podedworna, Zuzanna Tatarowska, Nikodem Bardzki

czas trwania: 50 minut.
Spektakl dla osób powyżej 16 roku życia.

Bilety i karnety na wydarzenia dostępne są w rezerwacji: 41 361 27 46 oraz on-line na stronie: Bilety24 – Kielecki Teatr Tańca.  Bilety można zakupić również w kasie Kieleckiego Teatru Tańca.

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:00

Kielce: Kielecki Teatr Tańca, pl. Moniuszki 2B

inne wydarzenia

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close