Spektakle

Kielce/XVI Festiwal Tańca Kielce: Kielecki Teatr Tańca „Wibracje” – chor. Jacek Przybyłowicz i Robert Bondara

Zdjęcie: Kielce/XVI Festiwal Tańca Kielce: Kielecki Teatr Tańca „Wibracje” – chor. Jacek Przybyłowicz i Robert Bondara

Kielecki Teatr Tańca Wibracje

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach XVI Festiwalu Tańca Kielce (16-30 kwietnia 2016) Kielecki Teatr Tańca zaprasza na wieczór choreograficzny Wibracje, podczas  którego zostaną pokazane prace autorstwa dwóch  artystów: Roberta Bondary i Jacka Przybyłowicza. Oba przedstawienia korzystają z formuły zespołowego teatru tańca, pozbawionego liniowej narracji, powstającego w oparciu o relacje i intencje między tancerzami. Wyróżniają się intensywną fizykalnością i ekspresją ruchu, który czerpie ze współczesnych technik i stylów tanecznych. Wieczór podzielony jest na dwie części: Łk 10, 29 (Kto jest moim bliźnim?) w choreografii Roberta Bondary oraz Poza horyzont – w choreografii Jacka Przybyłowicza.

Łk 10, 29 (Kto jest moim bliźnim?)

choreografia: Robert Bondara, kostiumy: Agata Roguska


Poza horyzont

choreografia i kostiumy: Jacek Przybyłowicz

Wideo

Jacek Przybyłowicz – choreograf, absolwent Państwowej Szkoły Baletowej i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (pedagogika baletu). Karierę wykonawcy rozpoczął w Teatrze Wielkim w Warszawie. W 1991roku wyjechał z Polski. Tańczył w Niemczech i w Izraelu. Przez wiele lat był związany z Kibbutz Contemporary Dance Company, dla którego swe prace zrealizowali m.in.: Mats Ek, Ohad Naharin, Jiři Kyliàn, Emanuel Gat i Rami Be’er. Od 2002 roku realizuje swoje spektakle w Polsce i zagranicą min: Naszyjnik gołębicy, Barocco, Jesień – Nuembir, Alpha Kryonia Xe, Kilka krótkich sekwencji, III Symfonia Pieśń o nocy, Sześć skrzydeł aniołów. W latach 2009-2014 był dyrektorem baletu Teatru Wielkiego w Poznaniu. Otrzymał Pierwszą Nagrodę na 2 Ogólnopolskim Konkursie Choreograficznym. Został odznaczony medalem Zasłużony Kulturze „Gloria Artis”. Trzykrotnie otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Robert Bondara – tancerz, choreograf i pedagog, artysta Polskiego Baletu Narodowego, absolwent Państwowej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi, Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie, z którym współpracuje obecnie jako wykładowca oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Początkowo występował w  Łódzkim Teatrze Muzycznym, a następnie przeniósł się do Teatru Wielkiego w Poznaniu. W 2005 roku dołączył do Baletu Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, obecnie Polskiego Baletu Narodowego, a w 2008 roku rozpoczął współpracę z Warszawskim Teatrem Tańca Aleksandry Dziurosz. W 2011 roku był gościem bydgoskiej Opery Nova, dla której zrealizował autorski spektakl baletowy Zniewolony umysł, inspirowany książką Czesława Miłosza z muzyką Philipa Glassa i Wojciecha Kilara. W tym samym roku stworzył dla Polskiego Baletu Narodowego kolejny autorski spektakl Persona, do muzyki Aldony Nawrockiej, Arvo Pärta i Pawła Szymańskiego, a w 2013 roku odbyła sie prapremiera spektaklu zrealizowanego dla Litewskiego Narodowego Teatru Opery i Baletu w Wilnie Čiurlionis. W 2014 roku przygotował dla baletu Opery Wrocławskiej spektakle Cudowny mandaryn i Ognisty ptak. W tym samym roku zrealizował dla Polskiego Baletu Narodowego Nevermore…?, zaprezentowany wraz z Mszą polową Jiří Kyliána i Zielonym stołem Kurta Joossa  w spektaklu 1914. Premiera odbyła się w ramach VI Dni Sztuki Tańca w Teatrze Wielkim  – Operze Narodowej w Warszawie. W marcu tego roku zrealizował najnowszą choreografię, Didi and Gogo dla zespołu Company E z Waszyngtonu, zaprezentowaną na deskach Terrace Theater w The Kennedy Center.

Agata Roguska urodziła się w 1992 roku w Warszawie. Jest stypendystką Wydziału Scenografii na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie tytuł licencjata sztuki otrzymała w pracowni projektowania scenografii dr. hab. Marka Chowańca, obecnie jest magistrantką w pracowni scenografii operowej pod kierunkiem dr hab. Pawła Dobrzyckiego. Zadebiutowała w Operze Wrocławskiej jako współautorka scenografii i kostiumów do baletu Anna Karenina R. Szczedrina w choreografii Bożeny Klimczak, który miał swoją premierę w lutym 2016 roku. Od kilku lat związana z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie, gdzie odbywała praktyki w pracowni scenografii, pracowała przy produkcji scenografii i kostiumów do bieżących premier, a w sezonie 2015/2016 asystowała Marie-Jeanne Lecca (kostiumy, Straszny Dwór, reż. David Pountney). Współpracuje stale z młodymi choreografami i tancerzami Polskiego Baletu Narodowego. Jest autorką świateł do choreografii Viktora Banki wystawionych podczas V i VI edycji warsztatów choreograficznych Kreacje. Jest pasjonatką opery i baletu oraz kultury i sztuki Dalekiego Wschodu. Z zamiłowania jest graficzką, fotografką i przyrodniczką.

Bilety: 30, 40, 50 zł.
Rezerwacje: 41 367 67 12, impresariat@ktt.pl

Kasa czynna jest w godzinach 14.00 – 17.00 od poniedziałku do piątku oraz na godzinę przed spektaklem.

Program festiwalu

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close