Spektakle

Kraków/30. ULICA – Międzynarodowy Festiwal Teatrów Ulicznych: Teatr KTO „Peregrinus”

Zdjęcie: Kraków/30. ULICA – Międzynarodowy Festiwal Teatrów Ulicznych: Teatr KTO „Peregrinus”

Mushimaru Fujieda. Fot. Toshiyuki Shinokawa.

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach 30. ULICY – Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Ulicznych w Krakowie Teatr KTO zaprasza na pokaz wędrującego spektaklu Peregrinus w choreografii Eryka Makohona i reżyserii Jerzego Zonia. Peregrinus to przedstawienie-wędrówka, inspirowane twórczością poetycką T.S. Eliota i projektami plastycznymi Krzysztofa Wodiczki. Spektakl pokazuje jeden dzień z życia człowieka XXI wieku. Współczesny Everyman, którego życie „zawieszone” jest pomiędzy Domem a Pracą w korporacji, „drogę przez życie” identyfikuje z „drogą do pracy”. Peregrynacja w poszukiwaniu sensu jawi się jako mozół dnia powszedniego, odarty z duchowości, miłości i piękna.

Świat Peregrinusa, to cywilizacja „cyfrowa” – smutna, przerażająca i groteskowa, z dominującą religią – konsumpcją. Domem Peregrinusa XXI wieku jest witryna sklepu. Mobilny charakter przedstawienia eksponuje perypetie bohatera w różnych kontekstach przestrzeni miejskiej. Homo Peregrinus to sformatowana jednostka ludzka, odarta z uczuciowości, przewidywalna i pozbawiona cech indywidualnych.

I
My wydrążeni ludzie
My chochołowi ludzie
Razem się kołyszemy
Głowy napełnia nam słoma.
Nie znaczy nic nasza mowa
Kiedy do siebie szepczemy…
Kształty bez formy, cienie bez barwy
Siła odjęta, gesty bez ruchu.

Eliot Thomas Stearns (przekład: Czesław Miłosz)

W świecie, gdzie życie tak naturalnie łączy się z życiem, gdzie kwiat nawet w powiewie wiatru łączy się z innymi kwiatami, gdzie łabędź zna wszystkie łabędzie, tylko ludzie budują sobie samotność.
Antoine de Saint-Exupéry

Cały dobytek Peregrinusa mieści się w podręcznym bagażu. Wszyscy ubrani są tak samo. Dominujące kolory stanowią szarość i czerń. Przedstawienie grane jest bez tekstu, z ilustracją muzyczną (kompozycje wielu autorów muzyki filmowej i popularnej, klasyki, rapu i pop).

…I tak się właśnie kończy świat
I tak się właśnie kończy świat
I tak się właśnie kończy świat
Nie hukiem ale skomleniem…

T.S. Eliot (przekład: Czesław Miłosz)

Koncept masek: Spitfire Company
Projekt masek: Joanna Jaśko-Sroka
Scenografia, kostiumy: Joanna Jaśko-Sroka
Ruch, choreografia: Eryk Makohon
Scenariusz, opracowanie muzyczne, reżyseria: Jerzy Zoń

Wykonawcy: Karolina Bondaronek, Anna Kamykowska, Martyna Malcharek, Grażyna Srebrny-Rosa, Justyna Wójcik, Marta Zoń, Sławek Bendykowski, Bartek Cieniawa, Paweł Monsiel, Michał Orzyłowski

Program festiwalu

Więcej na stronie festiwalu

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close