Kraków / Noc Tańca 2025: Balet Dworski Cracovia Danza „Muzyka na wodzie” – reż. Romana Agnel, chor. Pierre-Francois Dollé

Zdjęcie: Kraków / Noc Tańca 2025: Balet Dworski Cracovia Danza „Muzyka na wodzie” – reż. Romana Agnel, chor. Pierre-Francois Dollé

Balet Dworski Cracovia Danza, „Muzyka na wodzie” – reż. Romana Agnel, chor. Pierre-Francois Dollé, fot. Tomasz Korczyński

W ramach Krakowskich Nocy – Nocy Tańca Balet Dworski Cracovia Danza zaprasza na pokaz taneczny W świecie Najad i Trytonów – pierwszą część spektaklu Muzyka na wodzie.

Wersja do druku

Udostępnij

„Są takie utwory, bez których trudno sobie wyobrazić historię muzyki. Do nich można zaliczyć arcydzieło Georga Friedricha Haendla Water Music. Utwór, skomponowany w 1717 roku, został prawdopodobnie wykonany w plenerze, być może na łodziach, podczas przejażdżki po Tamizie króla Jerzego I. Do takiego widowiska nawiązuje Cracovia Danza w spektaklu baletowym Muzyka na wodzie, uzupełniając Haendlowską „ścieżkę dźwiękową” o Wassermusik Georga Philippa Telemanna.

Spektakl Muzyka na wodzie jest widowiskiem barokowym, ze wszystkimi konsekwencjami tego terminu: z przepychem i dostojeństwem; fantazją i alegorycznymi postaciami; kostiumami, będącymi dziełami sztuki tak charakterystycznymi dla tej epoki. Jego tematem stała się natura i jej liczne odsłony. Na scenie pojawiają się barokowe ogrody i uzdrowiska, które zaczynały wówczas stawać się modnym sposobem spędzania wakacji. Nie brakuje też prezentacji alegorii wód mineralnych, które zaskakują fantazyjnymi kostiumami. W spektaklu znajduje się też miejsce na przedstawienie natury w całej swej okazałości, różnorodności i sile, zwłaszcza żywiołów, które fascynowały twórców i często były prezentowane w barokowych operach-baletach. Na scenie pojawia się też świat morskich i wodnych postaci: nimf, najad, trytonów. Ponadto twórcy sięgają do abstrakcji, by tańcem przedstawić zmienność natury, która nas otacza. Przygotowania choreografii podjął się francuski mistrz tańca barokowego Pierre-François Dollé, dla którego tańce, takie jak m.in. menuet, sarabanda, gigue, canarie, bourrée czy angielski kontredans, stały się punktem wyjścia do stworzenia choreografii opartej o zasady tańca barokowego”.

Agnieszka Malatyńska-Stankiewicz

Twórcy:

Scenariusz i reżyseria: Romana Agnel
Choreografia: Pierre-François Dollé
Muzyka: Georg Friedrich Haendel, Georg Philipp Telemann
Kostiumy: Elżbieta Wójtowicz-Gularowska
Światła: Dariusz Brojek
Projekcje: Krzysztof Antkowiak
Dźwięk: Grzegorz Marczak

Występują: Balet Dworski Cracovia Danza, Salonowa Orkiestra Camerata

KALENDARIUM

godz. 16:30

Kraków: Dworek Białoprądnicki, ul. Papiernicza 2

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

inne wydarzenia

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close