Spektakle

Kraków/BalletOFFFestival 2016: Wieczór rezydencji Krakowskiego Centrum Choreograficznego – chor. Agnieszka Janicka, Katarzyna Myrda/Agata Meyer-Lüters/Sylwia Bloch-Sternik, Katarzyna Krzysztofek, Sabina Pyka

Zdjęcie: Kraków/BalletOFFFestival 2016: Wieczór rezydencji Krakowskiego Centrum Choreograficznego – chor. Agnieszka Janicka, Katarzyna Myrda/Agata Meyer-Lüters/Sylwia Bloch-Sternik, Katarzyna Krzysztofek, Sabina Pyka

Wersja do druku

Udostępnij

Krakowskie Centrum Choreograficzne zaprasza na Wieczór rezydencji KCC, który odbędzie się w ramach BaletOFFFestivalu 2016.

BalletOFFFestival to taneczny festiwal rezydencyjny, którego misją jest stymulowanie procesu twórczego. Wybrane projekty otrzymują od Krakowskiego Centrum Choreograficznego wsparcie promocyjne i  organizacyjne w realizacji spektaklu z zakresu szeroko rozumianego tańca współczesnego czy teatru tańca. Kulminację Festiwalu stanowi prezentacja powstałych spektakli w postaci wieczoru premier. W programie: Personal Branding (choregrafia: Sylwia Bloch-Sternik, Katarzyna Krzysztofek, Sabina Pyka), Jestem Helena (choreografia: Agata Meyer-Lüters, Agnieszka Bednarz), Bagaż (choreografia: Katarzyna Myrda, Agnieszka Janicka).

PERSonaL braNding

Dopasowanie biustonosza to częstokroć bardzo złożone przedsięwzięcie, prawdopodobnie niejedna z kobiet boryka się z tym problem. Trywialne? Dopasowanie gotowego produktu do naszego wyjątkowego ciała może stanowić nie lada wyzwanie. Próbujesz się dopasować do algorytmicznych schematów, czy raczej starasz się stworzyć własny produkt, własną markę, a może nie wszystko zależy od Ciebie? Decydujesz się na zakup najnowszego modelu stanika push-up? Wybierasz filuterne koronki czy kultowe bardotki? A może preferujesz stanik sportowy? Spójrz jak świat Marek, Schematów i Przynależności, widzą nasze bohaterki.

choreografia: Sylwia Bloch-Sternik, Katarzyna Krzysztofek, Sabina Pyka
tańczą: Sylwia Bloch-Sternik, Katarzyna Krzysztofek, Sabina Pyka

Sabina Pyka ukończyła XXI LO o profilu artystyczno-teatralnym, w którym należała do zespołu Teatru Ruchu „Czekając”, biorąc udział w przeglądach i festiwalach i zdobywając na nich liczne nagrody (Malborskie Spotkania Teatralne, Biesiada Teatralna Horyniec-Zdrój, Rybnickie Spotkania Teatralne, Festiwal Artystyczny Młodzieży). Jest magistrem Animacji Kultury na Uniwersytecie Jagiellońskim (prace dyplomowe pisała na temat ekspresji tańca w rozwoju osobowości oraz funkcji tańca współczesnego). Edukację taneczną pobierała w Zawodowej Szkole Baletowej Fundacji STU oraz Studiu Baletowym przy Operze i Operetce w Krakowie. Posiada dyplom zawodowego tancerza Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. J. Turczynowicza w Warszawie oraz jest dyplomowanym instruktorem tańca współczesnego. Została zaangażowana do zespołu Opery Krakowskiej i tańczyła w spektaklu Światy równoległe. Była tancerką w Teatrze Tańca DF, biorąc udział w spektaklach: Orawa, Synthesis, Por Que, To tylko raz, Po tamtej stronie – znam, Penthouse, Linie życia. Tańczyła także w Krakowskiej Kompani Tańca Studio Sztuki Tańca w  spektaklach: Międzyczasie, Zapach liści oraz Z meblów ścinków. W duecie z Anną Kłos stworzyła spektakle: Na wroga oraz T9. Pracuje jako instruktorka tańca współczesnego, choreografka oraz pedagog w krakowskich Domach Kultury, Krakowskiej Akademii Tańca oraz  Małopolskim Centrum Dźwięku i Słowa w Niepołomicach. Obecnie można ją zobaczyć w Teatrze Groteska w spektaklu “ Przemiany”.

Katarzyna Krzysztofek – certyfikowana instruktorka tańca współczesnego, studentka Choreografii i Teorii Tańca (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina), tancerka Teatru Tańca Dekompresja, adeptka Krakowskiego Teatru Tańca, absolwentka filmoznawstwa i wiedzy o nowych mediach (Uniwersytet Jagielloński) oraz Studium Aktorskiego Lart. Zafascynowana teatrem od najmłodszych lat umiejętności rozwijała m.in. w Teatrze Muzycznym w Gdyni. W dużym stopniu czerpie inspirację ruchową z izraelskiej techniki tańca GAGA. Ukończyła z wyróżnieniem kurs instruktorski w Egurola Dance Studio we współpracy z Polską Akademią Sportu. Ukończyła także Kurs Podstaw Choreografii Scenicznej (opiekunka artystyczna: Iwona Olszowska).

Sylwia Bloch-Sternik pierwsze kroki stawiała jako jedenastolatka w Młodzieżowym Teatrze Muzycznym w Toruniu. Szkoli się w Krakowie pod okiem Eryka Makohona jako adeptka Krakowskiego Teatru Tańca. Dwukrotnie została Stypendystką Prezydenta Torunia w kategorii artystycznej, wyróżnienie to otrzymała za udział w finale europejskiego konkursu Dance World Company. Miała okazję tańczyć w spektaklu Comfy zone w reżyserii Jakuba Mędrzyckiego (Siedlecki Teatr Tańca). Inżynier budownictwa, obecnie studentka ostatniego roku budownictwa lądowego na Politechnice Krakowskiej. Łączy pasję, studia oraz pracę w branży rekrutacyjnej.

Jestem Helena

Idę wciąż idę

kto mi to zabroni

wszystko mam do oddania

i o nic nie proszę

trochę poturbowało

trochę poraniło

co komu do tego

a teraz już odchodzę

nie powiem na jak długo

ani dokąd idę

Julia Hartwig

Agata Meyer-Lüters – absolwentka PWST w Krakowie – Wydział Teatru Tańca w Bytomiu. Przed rozpoczęciem studiów była aktorką i tancerką Teatru Słowa i Tańca w Krakowie oraz Teatru Tańca DF. Jest współtwórczynią i tancerką w spektaklu SPEED DATES show, który odniósł sukces na wielu festiwalach, m.in. DEI2MONDI w Spoleto, Festiwal Młodych Twórców w Połczynie-Zdroju, XVII Festiwal Teatrów Niezależnych OFTeN, Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca Dancing Poznań 2016. Jest choreografką etiudy solowej Rybo, Nukle i Nowa, za którą otrzymała I nagroda na konkursie 3…2…1… TANIEC! w 2013 roku. Spektakl brał też udział w Festiwalu Miniatur Choreograficznych w Belgradzie. Agata Meyer-Lüters uczestniczyła w projekcie „Kierunek Azja”, prowadząc warsztaty taneczno-aktorskie w Macau Conservatory w Chinach. Tańczyła w spektaklu Jacka Łumińskiego: Kocham tylko i wyłącznie, całym sercem nie-rozłącznie, Magdalenę i musicalu Teatru im. Juliusza Słowackiego Śpią wystawy. Jest choreografką i tancerką w rewii musicalowej Kocham Cię. Broadway w reżyserii Nicola Palladini‘ego. Jest aktorką Teatru Moich Marzeń w Chorzowie. Brała udział w projekcie i spektaklu Tańczę więc jestem, prowadząc zajęcia dla niepełnosprawnych podopiecznych Centrum Rozwoju Dziecka SORO. Po przerwie związanej z doświadczaniem macierzyństwa, powróciła na scenę w mocnym spektaklu Jaram się! w reżyserii Rafała Urbackiego. Pasjonuje ją doświadczanie życia i poszukiwanie esencji, która staje się przyczyną dla ruchu i obecności na scenie. W swojej twórczości chce podejmować tematy, które dotyczą jej osobiście, aby umożliwić widzowi odczuwanie autentyczności. Stara się łączyć rolę artystki i matki. Życiowe procesy, w które wkroczyła są dla niej priorytetem i bazą do funkcjonowania w świecie sztuki, a w swojej twórczości szuka szczerości i prawdy, jaką może czerpać z życia.

Agnieszka Bednarz jest absolwentką Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie. Występowała m.in. Brazylii, Włoch, Słowenii, Litwy, Rosji, Niemiec i Węgier. W roku akademickim 2015 zaczęła pracować jako asystentka Jacka Łumińskiego przy zajęciach I i III roku na Wydziale Teatru Tańca PWST. Współpracuje z takimi twórcami jak Maciej Kuźmiński (Różnica i Powtórzenie) czy Cezary Tomaszewski (koncert performatywny Piosenki o Miłości i Śmierci). W sierpniu 2016 roku współtworzyła razem z Jackiem Łumińskim spektakl Whiplash realizowany przez tancerzy LDTX Beijing Comany w Pekinie, prezentowany na Festiwalu Tańca Współczesnego w Tarnowie, Operze Narodowej oraz na Festiwalu Guangzhou. Agnieszka jest również tegoroczną rezydentką Krakowskiego Centrum Choreograficznego. W czasie swojej drogi artystycznej Agnieszka otrzymała wiele prestiżowych nagród m.in. „Złotą Maskę” za choreografię w spektaklu Nawiedzenie/Heimsuchung oraz nagrodę za najlepszą aktorkę „Premio GRMINI D’ORO Miglior Attrice” podczas IX międzynarodowego festiwalu szkół teatralnych w Rzymie ROMATEATROFESTIVAL.

Jak pachną wspomnienia, kiedy stają się Twoim bagażem?

choreografia i wykonanie: Agnieszka Janicka, Katarzyna Myrda

muzyka: Rene Aubry, Marcin Stan

czas trwania: 25 minut

Katarzyna Myrda – studentka Akademii Muzycznej w Łodzi na Wydziale Wokalno-Aktorskim, specjalność: Choreografia (studia stacjonarne II stopnia); absolwentka Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi na Wydziale Artystycznym, kierunek: Taniec, specjalność: Choreograf; absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, kierunek: Kulturoznawstwo, spec. Promocja sztuki. Od kilku lat uczy się i tańczy w Łodzi, biorąc udział w różnorodnych projektach, m.in. spektakl a3 w choreografii Jacka Owczarka oraz Odkrywanie=Poruszenie z grupą KIJO. Była mocno związana przez kilka lat z działaniami łódzkiej Pracowni Fizycznej, gdzie realizowała również praktyki choreograficzne. Od trzech lat współorganizuje Wieczór Tańca Współczesnego w Rzeszowie.

Agnieszka Janicka – tancerka teatru V6 oraz studentka Akademii Muzycznej na kierunku „Choreografia” (studia stacjonarne II stopnia) w Łodzi; absolwentka Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu na kierunku artystycznym „Taniec” (spec. „Kompozycja i techniki taneczne”). Szkoliła się pod okiem m.in. Witolda Jurewicza, Ewy Wycichowskiej, Pauliny Wycichowskiej, Jacka Owczarka, Iwony Olszowskiej, Urszuli Bernat-Jałochy, Agaty Ambrozińskiej-Rachuty, Pawła Malickiego, Agnieszki Doberskiej itd. Tańczyła w spektaklach DO-MY, MY w choreografii Ewy Sobiak, Między Nami Andrzeja Adamczaka, W Witolda Jurewicza, Bal wampirów – Wieczność Natalii Kielan. Brała udział w konkursach choreograficznych: „Make Move” w Tarnowie, „Soloduo” w Bytomiu, „Solo Dance Contest” w Gdańsku.

***

Bilety: 20 zł na każdy wieczór

Rezerwacje: tel. 12 644 02 66 wew. 55, e-mail: rezerwacja@nck.krakow.pl

http://www.balletofffestival.pl/

Krakowskie Centrum Choreograficzne logo 2016 (miniaturka)

Krakowskie Centrum Choreograficzne logo 2016 (miniaturka)

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close