Krakowskie Centrum Choreograficzne zaprasza na wieczór ze spektaklami MISSPIECE w choreografii Dominiki Wiak i Tens w choreografii Marty Wołowiec. Po spektaklach odbędzie się rozmowa z artystkami/artystami, prowadzona przez Wojciecha Klimczyka.
O spektaklu MISSPIECE Dominiki Wiak:
Kogo nie słychać?
Jak pisze Rebecca Solnit w Matce wszystkich pytań historia milczenia jest kluczem do historii kobiet. MISSPIECE to osobisty proces szukania własnego głosu i własnego miejsca w świecie zdefiniowanych ról społecznych, binarnych podziałów, tworzonych przez mężczyzn masterpieces. Próba rozszczelnienia kanonu i odnajdywania w nim herstorii. Odkrywanie emancypacyjnego potencjału w muzyce house – przestrzeni manifestacji kobiecego głosu oraz w ciele – będącym w ciągłym ruchu, tworzącym i przetwarzającym.
W MISSPIECE ciało jest zarazem schronem uciszanego głosu, jak i źródłem jego wydobycia.
Realizatorzy:
Choreografia, wykonanie: Dominika Wiak
Dramaturgia: Marcin Miętus
Muzyka: Rafał Ryterski, Aleksander Wnuk (live)
Reżyseria światła: Klaudyna Schubert
Rzeźba: Dominika Wiak (koncept), Jasna Iwan (wykonanie)
Zdjęcia promocyjne: Klaudyna Schubert Grafika: Zofia Karpowicz
Wsparcie: Living Space Theatre
Produkcja: Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury, Fundusz Popierania Twórczości ZAiKS
**
O spektaklu Tens Marty Wołowiec:
„Whatever you create will be influenced by the energy you carry inside of you when you create it.”
– Akiroq Brost
Spektakl Tens* eksploruje temat ciała jako generatora, przekaźnika i odbiornika energii. Artystka poszukuje organiczności wynikającej z przepływu odczuć fizycznych, wibracji, podążania za głosem intuicji oraz zestrajania ciała i umysłu. Daje sobie czas na rozwój. Daje czas również widzom na zestrojenie ich własnych ciał z ciałem performerki. Tens to również napięcie, uważność i spokój, a także siła, którą zawsze można odnaleźć biorąc głęboki wdech i wydech, stojąc mocno na nogach.
*Tens (z j. ang. transcutaneous electrical nerve stimulation) to metoda przezskórnej i elektrycznej stymulacji nerwów, stosowana w terapii przeciwbólowej, wykorzystująca impulsy elektryczne o niskiej amplitudzie. Umieszczenie elektrod na skórze sprawia, że prąd przepływa do nerwów obwodowych i pobudza je w dwojaki sposób: blokując impuls nerwowy niosący informację o bólu do mózgu oraz inicjując powstawanie substancji przeciwbólowych – beta-endorfin.
*Informacje pochodzą z portalu medyczny-blog.pl
Realizatorzy:
Koncepcja, choreografia, taniec: Marta Wołowiec
Muzyka: Wojciech Kiwer
Producent: Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury
Premiera: 4 września 2020 Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego Kalejdoskop
Więcej informacji: link