Spektakle

Kraków/Festiwal KRoki 2014: Iwona Olszowska i tancerze „Falling after Paxton” – lecture-performance

Zdjęcie: Kraków/Festiwal KRoki 2014: Iwona Olszowska i tancerze „Falling after Paxton” – lecture-performance

Wersja do druku

Udostępnij

Podczas II edycji Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego KRoki: Pomiędzy światami zostanie pokazany wykład performatywny Iwony Olszowskiej i tancerzy Falling after PaxtonWykład performatywny jest sposobem przekazywania teorii w połączeniu z pokazem praktycznego zastosowania informacji. Iwona Olszowska wraz z tancerzami opowiada i prezentuje na czym polega technika improwizacji kontaktowej, zainicjowana przez Steve’a Paxtona w 1972 roku. W praktyce tej, nazwanej przez Simone Forti „sztuką-sportem” (art sport), podstawę stanowi fizyczny kontakt dwóch lub więcej poruszających się osób i relacja powstająca między nimi wyłącznie w oparciu o podstawowe właściwości ruchu – grawitację, bezwład, pęd, prawa Dynamiki Newtona. Tytuł wykładu odnosi się do filmu Fall after Newton, który ukazuje pierwsze lata rozwoju kontakt improwizacji na przykładzie praktyki Nancy Stark Smith. 

Premiera czerwiec 2010 Hurtownia Ruchu w wykonaniu EST i Michała Ratajskiego

Tańczą/improwizują: Sebastian Flegiel, Tomasz Foltyn, Paweł Konior, Iwona Olszowska, Piotr Skalski, Małgorzata Werbińska

Tomasz Foltyn – niezależny performer, mover, improwizujący twórca. Absolwent szkoły Artness – Home and School for Movement and its Performance w Izraelu oraz Performers House w Danii. Przez siedem lat związany z nowosolskim teatrem Terminus A Quo niezależnym teatrem ruchu. Występował na wielu festiwalach teatrów niezależnych w Polsce i za granicą. Prowadzi również działalność naukową i badawczą na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie jako antropolog kultury i badacz performancu, tańca, ruchu i praktyk somatycznych.

Piotr Skalski – tancerz, performer. Absolwent Łódzkiej Akademii Muzycznej na kierunku muzykoterapia oraz Instruktorskiego Kursu Kwalifikacyjnego o specjalności Taniec Współczesny. Od 2008 roku związany z Eksperymentalnym Studio Tańca Iwony Olszowskiej. Uczestnik wielu warsztatów tańca współczesnego, improwizacji i improwizacji kontaktowej. Brał udział w licznych projektach, performansach i spektaklach, m.in. w Soul Project Davida Zombrano. Od 4 lat związany z Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie (Dracula, Ziemia Obiecana).

Małgorzata Werbińska – tancerka. Doświadczenie taneczne zdobywała m. in. u Iwony Olszowskiej, Milana Kozanka, Barbary Bujakowskiej, Daniela Lepkoffa, Zuny Kozankovej. Od 2008 roku jest tancerką Eksperymentalnego Studia Tańca EST Iwony Olszowskiej. Ukończyła kurs instruktorski improwizacji ruchowej i symboliki ciała Dr Detlefa Kapperta. Uczestniczka wielu warsztatów i projektów tanecznych w choreografiach m. in. Iwony Olszowskiej i Henrika Kaalund’a.

Paweł Konior – performer, tancerz oraz nauczyciel tańca. Studiował w Salzburg Experimental Academy of Dance. Swój warsztat taneczny doskonalił w Holandii i Belgii w trakcie współpracy z: Pedro Goucha, Einat Tuchman, Morem Shani, Ritą Vilhena, T.r.a.s.h Company i Ugo Dehaes. Jako nauczyciel tańca oraz improwizacji/kontaktowej, której uczył się m.in.: Iwony Olszowszkiej, Raya Chung, Andrew Harwood, Nancy Stark Smith, Tala Avni, Joerga Hassman, Daniela Werner, poszukuje indywidualizacji ruchu i rytmu, który wypływając z wnętrza staje się spersonalizowany i niepowtarzalny, tak jak linie papilarne. Ruch, który go pociąga jest organiczny, emocjonalny, zakorzeniony oraz pogłębiający czucie i świadomość ciała.

Sebastian Flegiel – performer, tancerz, ruchowiec, nauczyciel tańca współczesnego i improwizacji kontaktowej, masażysta.Od 18 już lat bada doświadczenie ruchowe, poczynając od wspinaczki sportowej poprzez akrobatykę, gimnastykę, aikido, masaż klasyczny, żonglerkę, taniec współczesny, balet, teatr fizyczny, aż do improwizacji kontaktowej, którą zajmuje się od 2001 roku. Od 2007 aktywnie uczestniczy w popularyzacji tańca współczesnego i improwizacji kontaktowej w Polsce i za granicą. Na swojej drodze spotkał wielu wyjątkowych nauczycieli m.in.: Witek Jurewicz, Jacek Owczarek, Leszek Bzdyl, Nancy Stark Smith (USA), Chris Aiken (USA), Alicia Greyson (USA), Karl Frost (USA), Claire Filmon (FR), Ray Chung (USA), Simonetta Allesandri (IT), Charlie Morrissey (GB), Thomas Kempe (GB), Andrew Harwood (GB), Angela Doni (RUS), Katya Basalaeva (RUS) oraz wielu innych.W ciągu 10 lat tańca brał udział w wielu przedsięwzięciach artystycznych oraz projektach w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Słowacji i Niemczech. Współpracował z Kolegium Badań Interdyscyplinarnych Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego, z Instytutem Grotowskiego we Wrocławiu, z Teatrem ZAR, z Teatrem Chorea, oraz z Teatrem Dada von Bzdülöw.

 

Wstęp wolny!

Po wykładzie performatywnym, o godzinie 19.00 odbędzie się spotkanie z Iwoną Olszowską i Tomaszem Bazanem w kawiarni Pauza in Garden (wstęp wolny).

HARMONOGRAM

Więcej: http://www.mos.art.pl/spektakl/pl/451/kroki-harmonogram

 

powiązane

Ludzie

Iwona Olszowska

Iwona Olszowska

Podczas II edycji Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego KRoki: Pomiędzy światami zostanie pokazany wykład performatywny Iwony Olszowskiej i tancerzy Falling after Paxton. Wykład performatywny jest sposobem przekazywania teorii w połączeniu z pokazem praktycznego zastosowania informacji. Iwona Olszowska wraz z tancerzami opowiada i prezentuje na czym polega technika improwizacji kontaktowej, zainicjowana przez Steve’a Paxtona w 1972 roku. W praktyce tej, nazwanej przez Simone Forti „sztuką-sportem” (art sport), podstawę stanowi fizyczny kontakt dwóch lub więcej poruszających się osób i relacja powstająca między nimi wyłącznie w oparciu o podstawowe właściwości ruchu – grawitację, bezwład, pęd, prawa Dynamiki Newtona. Tytuł wykładu odnosi się do filmu Fall after Newton, który ukazuje pierwsze lata rozwoju kontakt improwizacji na przykładzie praktyki Nancy Stark Smith.  Premiera czerwiec 2010 Hurtownia Ruchu w wykonaniu EST i Michała Ratajskiego Tańczą/improwizują: Sebastian Flegiel, Tomasz Foltyn, Paweł Konior, Iwona Olszowska, Piotr Skalski, Małgorzata Werbińska Tomasz Foltyn – niezależny performer, mover, improwizujący twórca. Absolwent szkoły Artness – Home and School for Movement and its Performance w Izraelu oraz Performers House w Danii. Przez siedem lat związany z nowosolskim teatrem Terminus A Quo niezależnym teatrem ruchu. Występował na wielu festiwalach teatrów niezależnych w Polsce i za granicą. Prowadzi również działalność naukową i badawczą na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie jako antropolog kultury i badacz performancu, tańca, ruchu i praktyk somatycznych. Piotr Skalski – tancerz, performer. Absolwent Łódzkiej Akademii Muzycznej na kierunku muzykoterapia oraz Instruktorskiego Kursu Kwalifikacyjnego o specjalności Taniec Współczesny. Od 2008 roku związany z Eksperymentalnym Studio Tańca Iwony Olszowskiej. Uczestnik wielu warsztatów tańca współczesnego, improwizacji i improwizacji kontaktowej. Brał udział w licznych projektach, performansach i spektaklach, m.in. w Soul Project Davida Zombrano. Od 4 lat związany z Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie (Dracula, Ziemia Obiecana). Małgorzata Werbińska – tancerka. Doświadczenie taneczne zdobywała m. in. u Iwony Olszowskiej, Milana Kozanka, Barbary Bujakowskiej, Daniela Lepkoffa, Zuny Kozankovej. Od 2008 roku jest tancerką Eksperymentalnego Studia Tańca EST Iwony Olszowskiej. Ukończyła kurs instruktorski improwizacji ruchowej i symboliki ciała Dr Detlefa Kapperta. Uczestniczka wielu warsztatów i projektów tanecznych w choreografiach m. in. Iwony Olszowskiej i Henrika Kaalund’a. Paweł Konior – performer, tancerz oraz nauczyciel tańca. Studiował w Salzburg Experimental Academy of Dance. Swój warsztat taneczny doskonalił w Holandii i Belgii w trakcie współpracy z: Pedro Goucha, Einat Tuchman, Morem Shani, Ritą Vilhena, T.r.a.s.h Company i Ugo Dehaes. Jako nauczyciel tańca oraz improwizacji/kontaktowej, której uczył się m.in.: Iwony Olszowszkiej, Raya Chung, Andrew Harwood, Nancy Stark Smith, Tala Avni, Joerga Hassman, Daniela Werner, poszukuje indywidualizacji ruchu i rytmu, który wypływając z wnętrza staje się spersonalizowany i niepowtarzalny, tak jak linie papilarne. Ruch, który go pociąga jest organiczny, emocjonalny, zakorzeniony oraz pogłębiający czucie i świadomość ciała. Sebastian Flegiel – performer, tancerz, ruchowiec, nauczyciel tańca współczesnego i improwizacji kontaktowej, masażysta.Od 18 już lat bada doświadczenie ruchowe, poczynając od wspinaczki sportowej poprzez akrobatykę, gimnastykę, aikido, masaż klasyczny, żonglerkę, taniec współczesny, balet, teatr fizyczny, aż do improwizacji kontaktowej, którą zajmuje się od 2001 roku. Od 2007 aktywnie uczestniczy w popularyzacji tańca współczesnego i improwizacji kontaktowej w Polsce i za granicą. Na swojej drodze spotkał wielu wyjątkowych nauczycieli m.in.: Witek Jurewicz, Jacek Owczarek, Leszek Bzdyl, Nancy Stark Smith (USA), Chris Aiken (USA), Alicia Greyson (USA), Karl Frost (USA), Claire Filmon (FR), Ray Chung (USA), Simonetta Allesandri (IT), Charlie Morrissey (GB), Thomas Kempe (GB), Andrew Harwood (GB), Angela Doni (RUS), Katya Basalaeva (RUS) oraz wielu innych.W ciągu 10 lat tańca brał udział w wielu przedsięwzięciach artystycznych oraz projektach w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Słowacji i Niemczech. Współpracował z Kolegium Badań Interdyscyplinarnych Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego, z Instytutem Grotowskiego we Wrocławiu, z Teatrem ZAR, z Teatrem Chorea, oraz z Teatrem Dada von Bzdülöw.   Wstęp wolny! Po wykładzie performatywnym, o godzinie 19.00 odbędzie się spotkanie z Iwoną Olszowską i Tomaszem Bazanem w kawiarni Pauza in Garden (wstęp wolny). HARMONOGRAM Więcej: http://www.mos.art.pl/spektakl/pl/451/kroki-harmonogram  

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close