Pokaz spektaklu

Kraków/I Krakowski Festiwal Tańca Zobaczyć taniec: LineAct CZĘSTOTLIWOŚĆ chor. Katarzyna Gorczyca

Zdjęcie: Kraków/I Krakowski Festiwal Tańca Zobaczyć taniec: LineAct CZĘSTOTLIWOŚĆ  chor. Katarzyna Gorczyca

Wersja do druku

Udostępnij

LineAct tworzy spektakle site-specific przy wykorzystaniu technik linowych i współczesnych technik tańca wertykalnego. Poszukują nowatorskich i oryginalnych rozwiązań w tworzeniu widowiska teatralnego w przestrzeni miejskiej. Ich spektakle wnikają w tkankę miejską, w której powstają. Ważnym aspektem ich działań jest wejście w dialog z architekturą, rozpoznanie jej ruchowego potencjału. Nie poprzestając jedynie na biernej interpretacji obrazu, LineAct prowokuje do odkrywania zaskakujących relacji między tancerzem a otoczeniem.

Mikro
drgania
fale
napięcie
linia
próg
szum.
Decyzja.

http://lineact.pl/

 

choreografia: Katarzyna Gorczyca
mapping/visual: Tomasz Gawroński
wykonanie: Dagmara Piasta i Nina Minor
muzyka: Steve Nash oraz utwór LUPNIK II Aleksandra Wnuka
techniki linowe: Jakub Urbański

Katarzyna Gorczyca choreografka, performerka, pedagog. Urodzona w 1988 roku w Katowicach. Absolwentka Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu PWST im. L. Solskiego w Krakowie (obecnie AST im. St. Wyspiańskiego). Współzałożycielka grupy LineAct, która tworzy spektakle site-specific przy wykorzystaniu technik linowych i współczesnych technik tańca wertykalnego. Od 2018 roku współpracuje jako choreografka, aktorka i tancerka z festiwalem Gandersheimer Domfestspiele w Niemczech. Wraz z Brianem Michaelsem tworzy duet reżysersko-choreograficzny przygotowujący międzynarodowe produkcje teatralne (The Taming of the Shrew Shakespeare Festival Essen/Niemcy, Lysistrata Pafos Cultur Capital/Cypr, Searching the Silence Jewish Polish Road Movie Performance, Mensch Teatr Dramatyczny im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu).

Z Oskarem Malinowskim stworzyła kampowy kolektyw GORCZYCA/MALINOWSKI (spektakl #DBRMPP). Kolektyw został zaproszony m.in. na rezydencję w klubie ŻAK w Gdańsku, w ramach której powstał ich kolejny spektakl Para nr 1, zaproszony m.in. do Teatru Studio i Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, Teatru Śląskiego w Katowicach czy Narodowego Centrum Tańca w Bukareszcie.

Współpracuje z młodym pokoleniem reżyserów m.in. Jędrzejem Piaskowskim i Maciejem Gorczyńskim. Uczestniczka Forum Reżyserów w ramach Olimpiady Teatralnej Świat miejscem Prawdy (2016, Instytut Grotowskiego, Wrocław). Stypendystka Prezydenta Miasta Łodzi 2018 (stypendium dla osób zajmujących się działalnością artystyczną) oraz stypendystka MKiDN programu Kultura w sieci 2020. Współpracowała z Galerią Art Brut Odlot, prowadząc autorskie spotkania improwizacji ruchowej z uczestnikami programu Dom na Osiedlu.

Współzałożycielka przestrzeni improwizacji osobistej oraz klubokawiarni KIPISZ w Łodzi www.kipisz.pl.

Dagmara Piasta absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie (obecnej AST), Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Od 2015 roku do chwili obecnej współpracuje z Narodowym Teatrem Edukacji im. Adama Mickiewicza we Wrocławiu, w którym tworzy choreografie oraz ruch sceniczny, a także grała w licznych spektaklach dla dzieci i młodzieży. Jest członkiem grupy LineAct, z którą współtworzyła spektakle m.in. Oplątane, Szczególnie ciekawe przypadki, 27 krótkich spojrzeń, Lepiej*, Przebrzmienia oraz Opowieści zza ściany. Współpracuje z Teatrem w Ruchu z Krakowa. Współtworzyła grupę POLES APART, z którą grała spektakl Taming of the Shrew w reż. Briana Michaelsa. Współpracowała z Teatrem Zamiast w Łodzi oraz pracowała z artystami Galerii Art Brut Odlot (uczestnikami programu Dom na Osiedlu), z którymi prowadziła autorskie warsztaty z improwizacji ruchowej. Występowała w spektaklach: Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę w chor. Jacka Łumińskiego, Ubu Król, czyli Polacy w reż. Jerzego Stuhra, Working title Ego w reż. i chor. Jensa van Daelego, Ferdydurke, Tango, Raskolnikow w reż. Marzeny Kucmer-Kołeńskiej. Choreografią Justyny Masłowskiej The white color of your eyes zakwalifikowała się do międzynarodowego konkursu choreograficznego Solo Duo 2015 w Budapeszcie.

Nina Minor aktorka, wykładowczyni, producentka wydarzeń artystycznych. Z wyróżnieniem ukończyła Akademię Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, na WTT w Bytomiu. Zadebiutowała w Teatrze Telewizji w Rewizorze u boku m.in. Agaty Kuleszy oraz samego reżysera Jerzego Stuhra. Zagrała w filmie Odnajdę cię Beaty Dzianowicz, spektaklu Wojtka Farugi Ja jestem pamięcią, a w 2018 roku, zagrała oraz stworzyła ruch sceniczny do spektaklu w reż. Jerzego Stuhra w Och Teatrze w Warszawie. Po studiach związana m.in z Teatrem Rozrywki w Chorzowie (Dowód osobisty, reż. M. Streker), Teatrem Muzycznym w Toruniu oraz kompanią LineAct (Zakorzenieni, 27 krótkich spojrzeń, Szczególnie ciekawe przypadki). Otrzymując dotację z NCK, zagrała oraz wyprodukowała film 2 (Drugi pokój w sieci) w reż. Wojtka Farugi z muzyką Steve Nasha i zdjęciami Piotra Pawlusa.
Jest stypendystką Marszałka Województwa kujawsko-pomorskiego oraz Prezydenta Miasta Częstochowy. Otrzymała także nagrodę Zarządu Fundacji Sceny im. St. Wyspiańskiego, za współtworzenie spektaklu dyplomowego Portret wielokrotny w reż. Piotra Cieślaka oraz I nagrodę III Edycji Konkursu Entree za spektakl Shakespeare it wraz z jego współtwórczyniami.
Wraz ze swoją Fundacją Przetwórnia Sztuki, zrealizowała przedsięwzięcia takie jak: instalacje audio-wizualne Organum (2017) oraz Sequence (2019) w ramach Międzynarodowego Festiwalu Bella Skyway, oprawa artystyczna Gali Otwarcia Mistrzostw Świata w Szermierce (2019), a także częściowa oprawa muzyczna wydarzeń takich jak: Gala Effie (online), Paszporty Polityki, czy World Games we Wrocławiu.
Spektakle z jej udziałem prezentowane były m.in. podczas Festiwalu Szekspirowskiego w Armenii i Gdańsku (Shakespeare it) na Tanzfestival Bielefeld w Niemczech (Swan lake w reż. i chor. I. Cohena (Izrael), Festiwalu Mandala we Wrocławiu, w Teatrze Narodowym w Warszawie oraz Festiwalu Teatralnym Your Chance w Moskwie.

***

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury państwowego funduszu celowego, w ramach programu Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

I Krakowski Festiwal Tańca belka z logotypami (oryginał)

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close