Pokaz spektaklu

Kraków/I Krakowski Festiwal Tańca Zobaczyć taniec: Poernima Gobardhan, Marta Wołowiec TYTUM

Zdjęcie: Kraków/I Krakowski Festiwal Tańca Zobaczyć taniec: Poernima Gobardhan, Marta Wołowiec TYTUM

Wersja do druku

Udostępnij

Podczas I Krakowskiego Festiwalu Tańca odbędzie się premiera spektaklu Marty Wołowiec i Poernimy Gobardhan TYTUM.

UWAGA: W spektaklu wykorzystywane są światła stroboskopowe.

Jak Inna się porusza Dlaczego tak Czy ona w ogóle jest w ruchu A jeżeli jest, to w jakim języku mówi jej ruch Czy mogę się go nauczyć Czy chcę A może ona mogłaby się nauczyć mojego języka Jaki jednak jest mój język I gdzie w ogóle jestem Gdzie jest ona Czym jest TYTUM

TYTUM opowiada o spotkaniu, ruchowej podróży, badaniu procesów komunikacji. Tajemnicze ciała spotykają się w enigmatycznej przestrzeni, by odnaleźć swoje prawdziwe ja i tego, którego nazywa się Innym. Czy jednak Inny rzeczywiście istnieje W świecie coraz bardziej podzielonym znalezienie odpowiedzi na to pytanie wydaje się ważniejsze niż kiedykolwiek.

Przedstawienie TYTUM jest efektem współpracy choreografki Marty Wołowiec, tancerki tańca współczesnego z Polski i choreografki Poernimy Gobardhan, tancerki z Niderlandów wykształconej w tradycji południowoindyjskiego tańca klasycznego Bharatanatyam.

 

choreografia, taniec: Poernima Gobardhan, Marta Wołowiec
dramaturgia: Wojciech Klimczyk
muzyka: Michał Strugarek
światło: Klaudyna Schubert, Marta Wołowiec
kuratorka: Katarzyna Bester
producentki: Nika Jankovic, Janneke Van Stroe, Marta Wołowiec
produkcja: KORZO Theatre, Krakowskie Centrum Choreograficzne Nowohuckie Centrum Kultury
partner: Instytut Adama Mickiewicza, Gemeente Den Haag
Projekt jest współorganizowany przez culture.pl.
Specjalne podziękowania: Stacz Wilhelm

Poernima Gobardhan jest tancerką i choreografką specjalizująca się w klasycznym tańcu hinduskim Bharatanatyam, pochodzącym z południowych Indii. Urodzona w Hadze, w Holandii, absolwentka teatrologii. Bardzo wcześnie rozpoczęła naukę tańca oraz tworzenie własnych choreografii. W 2007 roku ukończyła kurs Modern Indian Dance w Bombaju, a następnie poszerzyła wiedzę o klasyczny język ruchu, dopełniając edukację Bharatanatyam w 2012 roku. Klasyczny trening zaprowadził ją głębiej w doświadczenie ciała, na nieznane ścieżki, które dzisiaj eksploruje i transformuje. Możliwość tworzenia tej sztuki na Zachodzie jest dla niej kolejną okazją do rozumienia tego tańca i poszukiwań w zupełnie innym kontekście. Jako twórczynię interesuje ją stwarzanie światów, gdzie ciało służy nie tylko do projekcji znaczenia, ale także samo osiąga znaczenie. Podczas Festiwalu Tańca Indyjskiego w Holandii zadebiutowała jako choreografka w świecie tańca współczesnego spektaklem solowym Mt: współczesną interpretacją Durga Mt Bharatanatyam. Następnie stworzyła dyptyk oparty na powieści pisarza Louisa Couperusa Eline Vere do produkcji 4×4 podczas festiwalu CaDance 2019.

Marta Wołowiec jest tancerką, choreografką, nauczycielką tańca oraz kierowniczką i współzałożycielką Krakowskiego Centrum Choreograficznego w Nowohuckim Centrum Kultury. Autorka i  performerka dwóch spektakli solowych z muzyką elektroniczną na żywo: Hold on oraz Tens. Jako choreografka, pracuje także kolektywnie jest współautorką i tancerką w spektaklach łączących ruch, multimedia i muzykę: Naturgemälde, spectral layers of movement oraz Kobiety Wyspiańskiego. W latach 2015-2019 wraz z Agatą Moląg i Moniką Węgrzynowicz współtworzyła kolektyw artystyczny Grupa Wokół Centrum. Wcześniej związana z Krakowskim Teatrem Tańca. Laureatka nagrody specjalnej w 9. edycji Konkursu o Nagrodę Teatralną im. Stanisława Wyspiańskiego. W swoich autorskich pracach choreograficznych artystka eksploruje temat energii i ruchu progresywno-transowego. Ważny jest dla niej naturalny przepływ, logika w ruchu, a także zaangażowanie widza poprzez wzajemne pobudzanie uważności ciała i umysłu.

Wojciech Klimczyk badacz tańca, profesor UJ, współtwórca kolektywu Harakiri Farmers, wokalista w zespołach Sztuczne Książki i Black Black Rooster. Autor książek Wizjonerzy ciała. Panorama współczesnego teatru tańca oraz Wirus mobilizacji. Taniec a kształtowanie się nowoczesności 1455-1795. Z HAFA w latach 2006-2014 przygotował kilkanaście projektów łączących teatr, taniec, performans i sztukę video  www.harakirifarmers.com. Współpracował z Andre Gingras, Kirstine Ilum Soerensen, Kennethem Flakiem jako dramaturg i doradca artystyczny. Juror Polskiej Platformy Tańca 2019. Projekt z Martą Wołowiec i Poernimą Gobardhan jest jego powrotem do świata tańca współczesnego w charakterze twórcy.

Michał Strugarek tancerz od 2004 roku. Absolwent kierunku Taniec w kulturze fizycznej na Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu. Równolegle z rozwijaniem pasji do tańca zajmował się produkcją muzyki, oraz działał jako DJ. Zaowocowało to wieloma projektami artystycznymi, których był częścią. Jako producent muzyczny jest odpowiedzialny za oprawę dźwiękową spektaklu Michała Przybyły pod tytułem Symetria, spektaklu Collage, choreografii Natalii Draganik-Franke dla Szkoły Tańca Współczesnego w Poznaniu, oraz Nie ma dzieci, są ludzie, autorstwa Wojciecha Furmana, prezentowanego podczas Malta Festivalu w Poznaniu. Stworzył również ścieżkę dźwiękową do własnej etiudy tanecznej, pod tytułem Cellular, prezentowanej podczas Warsaw Dance Days. Jako DJ grał na wielu wydarzeniach klubowych, oraz związanych bezpośrednio z tańcem. Swoją selekcją i umiejętnościami, przeprowadził wiele jamów improwizacyjnych podczas między innymi: Festiwalu Na Bosaka w Połczynie-Zdroju, Festiwalu Cyrkulacje, Jamie charytatywnym Tańczymy Dla Syrii podczas Malta Festiwalu, Warsztatów Floating Labb w Czarnym Dunajcu, oraz wiele innych.

***

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury państwowego funduszu celowego, w ramach programu Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

I Krakowski Festiwal Tańca belka z logotypami (oryginał)

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close