Warsztaty

Kraków/Krakowskie Centrum Choreograficzne: Carlo Massari „Universal discussion” – laboratorium taneczne zakończone pokazem

Zdjęcie: Kraków/Krakowskie Centrum Choreograficzne: Carlo Massari „Universal discussion” – laboratorium taneczne zakończone pokazem

Fot. materiały organizatorów.

Wersja do druku

Udostępnij

Krakowskie Centrum Choreograficzne zaprasza na dwudniowe Laboratorium taneczne Universal Discussion, które poprowadzi włoski tancerz i aktor Carlo Massari z C&C Company. Zajęcia będą prowadzone w języku angielskim. Warsztaty adresowane są do szerokiego grona artystów: tancerzy, aktorów, pefrormerów, zarówno pracujących w zawodzie, jak i pasjonatów. Zajęcia bazują na treningu teatru fizycznego, który jest najbardziej reprezentatywny dla działalności zespołu. Język i poszukiwania C&C budowane są w specyficzny sposób poprzez bycie w relacji z drugą osobą w przestrzeni, w ruchu albo/i w dialogu. Aby odnaleźć prawdziwe, rzeczywiste działanie i konkretny ruch, improwizacja musi  przejść przez fazę poszukiwania w kontakcie, która zawiera się jednocześnie w długiej fizycznej rozgrzewce ciała, jak i umysłu. Następnym etapem jest skupienie uwagi na kontakt improwizacji wraz z wyznaczeniem jej dokładnego kierunku, w którym na pierwszym planie znajduje się relacja i porównanie. C&C Company próbuje poszukiwać oryginalnego ruchu, dialogującego z innym ciałem w uniwersalny sposób. Stara się być również odczytanym i zrozumianym przez każdą osobę.

Harmonogram:

Sobota: w godz. 10:00-13:00 oraz 14:30-16:30
Niedziela: w godz. 11:00-14:00 oraz 15:00-17:00

Cena: do 5 kwietnia 180 zł; po 5 kwietnia 220 zł dla Pracowni METAfizyczna, bez względu na termin 160 zł.

Zgłoszeni,  informacje: marta.wolowiec@nck.krakow.pl

Regulamin i karta zgłoszeń

Carlo Massari rozpoczął karierę w wieku 14 lat pracując w zespole “O.T.E. Saracinesche” (Włochy) prowadzonym przez Pietro Luigi Floridia w spektaklu Il Balcone di Giulietta (specjalna wzmianka w “Premio Scenario 2003”). W tym samym czasie rozpoczął współpracę z Compagnia del Teatro dell’Argine (Włochy) i brał udział w spektaklach: Che Diremo Stanotte all’Amico che Dorme (Festival delle Colline Torinesi), Alice 171, Piccoli Cedimenti Strutturali. W 2003 r. wystąpił w produkcji Teatro delle Moline reżyserii Luigi Gozzi pt. L’Attentato. Tego samego roku występował na Biennale w Wenecji w spektaklu Teatro Nove, Teatro della Limonaia, ostatniej pracy Barbary Nativi pt. Binario Morto. W 2010 r. pracował w Compagnia della Rancia i występowal w musicalu Grease. Rozpoczął wspołpracę z Teatro Comunale di Bologna występując w różnych produkcjach, takich jak np. Beggar’s Opera w reżyserii Lucio Dalla. Następnie rozpoczął tworzenie niezależnych spektakli: Anna Cappelli, Niente piu niente al mondo oraz Kafe – performansu na trzech tancerzy z 2007 r. Od 2010 był członkiem zespołu teatru fizycznego Balletto Civile i występował w spektaklu Michela Lucenti Il sacro della primavera (zdobywca drugiej nagrody Premio Roma Danza 2011), a także They shoot horses don’t they? reżyserowanym przez Gigi Dall’Aglio w choreografii Michela Lucenti oraz spektaklu Woyzeck tego samego choreografa. W 2014 roku rozpoczął również współpracę z włoskim zespołem Abbondanza e Bertoni. W 2011 roku założył C&C Company.

C&C Company stworzyli Carlo Massari i Chiara Taviani. Ich pierwszy projekt Corpo e Cultura był prezentowany na wielu, różnych festiwalach: Fermenti, forme di vita teatrali, Teatro alla Corte di Giarola, Parma (Włochy), Festiwal A pas de corps, Théâtre de la Girandole, Montreuil (Francja), Festiwal Nuit très blanche!, Théatre Ménilmontant, Paryż (Francja). Corpo e Cultura powstał w ramach rezydencji w listopadzie 2011, dzięki wsparciu Spazio OFF, Trento (Włochy) i został zaprezentowany na festiwalu OFFX3.

W kwietniu 2012 projekt otrzymał możliwość udziału w rezydencji artystycznej w Meksyku w centrum sztuki La Granja. Praca była pezentowana w mieście Amanalco, Valle de Bravo i w mieście Meksyk w centrum sztuk performatywnych Los talleres. W tym samym czasie, Carlo i Chiara ukończyli swoją kolejną pracę Maria Addolorata we współpacy z U.O.T Unità organizzativa teatrale, Parma (Włochy), prezentowaną na krajowych i międzynarodowych festiwalach: Be festival 2013 (UK), Lucky Trimmer (D), 21th Quinzena de dança de Almada (P),  Tanzimpulse (AU), Accidental Festival (UK), MC 11 (FR), Estivales de Tarbes (FR), Edimburg Fringe Festival (UK) i wielu innych. Maria Addolorata otrzymała także nagrodę na festiwalu Les HiverOclytes/ Les Hivernales w Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym w Hannover 2014 oraz drugą nagrodę w Konkursie Choreograficznym Zawirowania w Warszawie 2014. Ich najnowsze prace to projekt 012, który uzyskał wsparcie międzynarodowej szkoły w Parmie i był prezentowany w Teatro alla Corte di Giarola i Wonderland Festival 2014 Brescia (Włochy) oraz Tristissimo, praca w oparciu o operę Wagnera Tristan i Izolda – pierwsze efekty pracy zostały zaprezentowane na Manipulae Dance Festival w Edynburghu i Made in Roverto we Włoszech. Tristissimo uzyskał wsparcie NEXT 2014, Pim OFF oraz Narodowego Baletu Marsylii.

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close