Spektakle

Kraków/Projekt „Maszyna choreograficzna”: Janusz Orlik „Insight”

Zdjęcie: Kraków/Projekt „Maszyna choreograficzna”:  Janusz Orlik „Insight”

Insight, pomysł i ruch: Janusz Orlik/Joanna Leśnierowska wykonanie: Janusz Orlik. Fot. Jakub Wittchen.

Wersja do druku

Udostępnij

Insight poszukuje fizycznej i wizualnej reprezentacji dla emocjonalnych stanów wyalienowania z otaczającej nas rzeczywistości. Umieszczając bohatera w jednocześnie realnej i metaforycznej przestrzeni sceny gęstej od mikro gestów, cieni i głosów, spektakl zderza ze sobą świat zewnętrzny i wewnętrzny oferując nam wgląd w niejednoznaczne, często wszystkim nam bliskie, emocjonalne stany. Przełożone na intensywny język ruchu i obrazu, wciągają nas w pełna napięcia podróż labiryntem ludzkiego ciała dzień po dniu zderzającego się z kakofonią otaczających go bodźców. Insight powstał jako kolejna odsłona trwającego od blisko 10 lat artystycznego dialogu między Januszem Orlikiem a Joanną Leśnierowską i jest trzecim solo Janusza w ramach programu Stary Browar Nowy Taniec.

Janusz Orlik po ukończeniu warszawskiej szkoły baletowej studiował w Brucknerkonservatorium Linz (Austria), gdzie tańczył w zespole x.IDA. Od 2002 r. jest stałym członkiem Vincent Dance Theatre (Wielka Brytania). Jego własne prace to m.in. Exérèse monobloc (2004), a bliźniego swego jak siebie samego (2006), Live on stage (2008), Święto wiosny (2011). W 2007 roku wystąpił w spektaklu towarzystwa gimnastycznego „nic”. W 2009 roku wziął udział w spektaklu Happy Nigela Charnocka, będąc jednocześnie asystentem choreografa. Rok później dołączył do grupy Ugo Dehaesa, Kwaad Bloed (Belgia), występując w spektaklu Forces. W 2011 roku dołączył do Nigel Charnock + Company (Wielka Brytania) rozpoczynając pracę nad spektaklem Ten Men. W 2011 roku współpracował przy tworzeniu i wystąpił w Rekonstrukcji Joanny Leśnierowskiej. Poza pracą sceniczną Janusz Orlik prowadzi warsztaty taneczne w szkołach tańca oraz innych placówkach edukacyjnych w kraju i za granicą.

Joanna Leśnierowska – dramaturg, krytyczka, kuratorka tańca i performerka. Od 2004 roku prowadzi program taneczny Stary Browar Nowy Taniec prezentujący najnowsze osiągnięcia współczesnej choreografii oraz intensywnie wspierający rodzimych twórców. Pracuje również jako opiekun artystyczny młodych choreografów oraz jako dramaturg, performer i artystyczny konsultant polskich i międzynarodowych artystów (takich jak Janusz Orlik, Renata Piotrowska, Arkadi Zaides, Minimetal, Lia Haraki, Márta Ladjánszki).

Marta Wyszyńska – absolwentka scenografii Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Doświadczenie zdobywała już w trakcie studiów angażując się w różnego typu artystyczne przedsięwzięcia. Pracowała jako asystentka scenografa w poznańskich teatrach (m. in. u boku Magdaleny Tesławskiej, Izabeli Stronias, Janusza Sosnowskiego), brała udział w festiwalach oraz pokazach kostiumów, prowadziła warsztaty. Po studiach pracowała jako grafik, obecnie koncentruje się na projektowaniu scenografii. Od października 2012 roku asystentka w Pracowni Scenografii i na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu.

pomysł i ruch Janusz Orlik / Joanna Leśnierowska
wykonanie Janusz Orlik
dramaturgia i reżyseria światła Joanna Leśnierowska

remix dźwięku Janusz Orlik
scenografia Marta Wyszyńska
realizacja techniczna Łukasz Kędzierski
oprawa wizualna Michał Łuczak
produkcja Art Stations Foundation

O projekcie Maszyna choreograficzna

powiązane

Ludzie

Joanna Leśnierowska

Joanna Leśnierowska

  • kuratorka
  • krytyczka
  • dramaturg

Insight poszukuje fizycznej i wizualnej reprezentacji dla emocjonalnych stanów wyalienowania z otaczającej nas rzeczywistości. Umieszczając bohatera w jednocześnie realnej i metaforycznej przestrzeni sceny gęstej od mikro gestów, cieni i głosów, spektakl zderza ze sobą świat zewnętrzny i wewnętrzny oferując nam wgląd w niejednoznaczne, często wszystkim nam bliskie, emocjonalne stany. Przełożone na intensywny język ruchu i obrazu, wciągają nas w pełna napięcia podróż labiryntem ludzkiego ciała dzień po dniu zderzającego się z kakofonią otaczających go bodźców. Insight powstał jako kolejna odsłona trwającego od blisko 10 lat artystycznego dialogu między Januszem Orlikiem a Joanną Leśnierowską i jest trzecim solo Janusza w ramach programu Stary Browar Nowy Taniec.   Janusz Orlik po ukończeniu warszawskiej szkoły baletowej studiował w Brucknerkonservatorium Linz (Austria), gdzie tańczył w zespole x.IDA. Od 2002 r. jest stałym członkiem Vincent Dance Theatre (Wielka Brytania). Jego własne prace to m.in. Exérèse monobloc (2004), a bliźniego swego jak siebie samego (2006), Live on stage (2008), Święto wiosny (2011). W 2007 roku wystąpił w spektaklu towarzystwa gimnastycznego „nic”. W 2009 roku wziął udział w spektaklu Happy Nigela Charnocka, będąc jednocześnie asystentem choreografa. Rok później dołączył do grupy Ugo Dehaesa, Kwaad Bloed (Belgia), występując w spektaklu Forces. W 2011 roku dołączył do Nigel Charnock + Company (Wielka Brytania) rozpoczynając pracę nad spektaklem Ten Men. W 2011 roku współpracował przy tworzeniu i wystąpił w Rekonstrukcji Joanny Leśnierowskiej. Poza pracą sceniczną Janusz Orlik prowadzi warsztaty taneczne w szkołach tańca oraz innych placówkach edukacyjnych w kraju i za granicą.   Joanna Leśnierowska – dramaturg, krytyczka, kuratorka tańca i performerka. Od 2004 roku prowadzi program taneczny Stary Browar Nowy Taniec prezentujący najnowsze osiągnięcia współczesnej choreografii oraz intensywnie wspierający rodzimych twórców. Pracuje również jako opiekun artystyczny młodych choreografów oraz jako dramaturg, performer i artystyczny konsultant polskich i międzynarodowych artystów (takich jak Janusz Orlik, Renata Piotrowska, Arkadi Zaides, Minimetal, Lia Haraki, Márta Ladjánszki).   Marta Wyszyńska – absolwentka scenografii Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Doświadczenie zdobywała już w trakcie studiów angażując się w różnego typu artystyczne przedsięwzięcia. Pracowała jako asystentka scenografa w poznańskich teatrach (m. in. u boku Magdaleny Tesławskiej, Izabeli Stronias, Janusza Sosnowskiego), brała udział w festiwalach oraz pokazach kostiumów, prowadziła warsztaty. Po studiach pracowała jako grafik, obecnie koncentruje się na projektowaniu scenografii. Od października 2012 roku asystentka w Pracowni Scenografii i na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu.   pomysł i ruch Janusz Orlik / Joanna Leśnierowska wykonanie Janusz Orlik dramaturgia i reżyseria światła Joanna Leśnierowska remix dźwięku Janusz Orlik scenografia Marta Wyszyńska realizacja techniczna Łukasz Kędzierski oprawa wizualna Michał Łuczak produkcja Art Stations Foundation   O projekcie Maszyna choreograficzna

Janusz Orlik

Janusz Orlik

Insight poszukuje fizycznej i wizualnej reprezentacji dla emocjonalnych stanów wyalienowania z otaczającej nas rzeczywistości. Umieszczając bohatera w jednocześnie realnej i metaforycznej przestrzeni sceny gęstej od mikro gestów, cieni i głosów, spektakl zderza ze sobą świat zewnętrzny i wewnętrzny oferując nam wgląd w niejednoznaczne, często wszystkim nam bliskie, emocjonalne stany. Przełożone na intensywny język ruchu i obrazu, wciągają nas w pełna napięcia podróż labiryntem ludzkiego ciała dzień po dniu zderzającego się z kakofonią otaczających go bodźców. Insight powstał jako kolejna odsłona trwającego od blisko 10 lat artystycznego dialogu między Januszem Orlikiem a Joanną Leśnierowską i jest trzecim solo Janusza w ramach programu Stary Browar Nowy Taniec.   Janusz Orlik po ukończeniu warszawskiej szkoły baletowej studiował w Brucknerkonservatorium Linz (Austria), gdzie tańczył w zespole x.IDA. Od 2002 r. jest stałym członkiem Vincent Dance Theatre (Wielka Brytania). Jego własne prace to m.in. Exérèse monobloc (2004), a bliźniego swego jak siebie samego (2006), Live on stage (2008), Święto wiosny (2011). W 2007 roku wystąpił w spektaklu towarzystwa gimnastycznego „nic”. W 2009 roku wziął udział w spektaklu Happy Nigela Charnocka, będąc jednocześnie asystentem choreografa. Rok później dołączył do grupy Ugo Dehaesa, Kwaad Bloed (Belgia), występując w spektaklu Forces. W 2011 roku dołączył do Nigel Charnock + Company (Wielka Brytania) rozpoczynając pracę nad spektaklem Ten Men. W 2011 roku współpracował przy tworzeniu i wystąpił w Rekonstrukcji Joanny Leśnierowskiej. Poza pracą sceniczną Janusz Orlik prowadzi warsztaty taneczne w szkołach tańca oraz innych placówkach edukacyjnych w kraju i za granicą.   Joanna Leśnierowska – dramaturg, krytyczka, kuratorka tańca i performerka. Od 2004 roku prowadzi program taneczny Stary Browar Nowy Taniec prezentujący najnowsze osiągnięcia współczesnej choreografii oraz intensywnie wspierający rodzimych twórców. Pracuje również jako opiekun artystyczny młodych choreografów oraz jako dramaturg, performer i artystyczny konsultant polskich i międzynarodowych artystów (takich jak Janusz Orlik, Renata Piotrowska, Arkadi Zaides, Minimetal, Lia Haraki, Márta Ladjánszki).   Marta Wyszyńska – absolwentka scenografii Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Doświadczenie zdobywała już w trakcie studiów angażując się w różnego typu artystyczne przedsięwzięcia. Pracowała jako asystentka scenografa w poznańskich teatrach (m. in. u boku Magdaleny Tesławskiej, Izabeli Stronias, Janusza Sosnowskiego), brała udział w festiwalach oraz pokazach kostiumów, prowadziła warsztaty. Po studiach pracowała jako grafik, obecnie koncentruje się na projektowaniu scenografii. Od października 2012 roku asystentka w Pracowni Scenografii i na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu.   pomysł i ruch Janusz Orlik / Joanna Leśnierowska wykonanie Janusz Orlik dramaturgia i reżyseria światła Joanna Leśnierowska remix dźwięku Janusz Orlik scenografia Marta Wyszyńska realizacja techniczna Łukasz Kędzierski oprawa wizualna Michał Łuczak produkcja Art Stations Foundation   O projekcie Maszyna choreograficzna

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close