Spektakle

Kraków/Projekt „Maszyna choreograficzna”: Karol Tymiński „Doll House”

Zdjęcie: Kraków/Projekt „Maszyna choreograficzna”: Karol Tymiński „Doll House”

fot. Marta Ankiersztejn.

Wersja do druku

Udostępnij

Utopijna wizja amerykańskiego społeczeństwa lat pięćdziesiątych, a w szczególności ikona kobiety i przypisane jej role stanowią centralną oś spektaklu Doll House. Wychodząc od krytycznej analizy feministycznej i oscylując pomiędzy fikcją teatru a teatralnością rzeczywistości, performer zostaje skonfrontowany z imperatywem perfekcjonizmu, który w pop kulturze sam w sobie stanowi ikonę w skali globalnej.

Choreografia, wykonanie: Karol Tymiński

Muzyka: Linda Scott, Vic Damone, Rjd2

Światła: Jan Cybis

Produkcja: Fundacja Burdąg, Fundacja C/U, Open Latitudes (Latitudes Contemporaines- Lille, Les Halles – Brux

lles, L’Arsenic – Lausanne, Le Manège-Mons|Maison Folie, Festiwal Ciało/Umysł) w ramach programu Kultura Unii Europejskiej, przy wsparciu Instytutu Muzyki i Tańca, Instytutu Adama Mickiewicza.

 

Karol Tymiński jest warszawskim choreografem/performerem, współtwórcą Centrum w Ruchu, absolwentem Performing Arts Research and Training Studios (P.A.R.T.S.) w Brukseli i warszawskiej Szkoły Baletowej. Tymiński w swoich pracach przedstawia ideę performera jako naczynia, które może być wypełnione każdą ideą lub historią. Jego postacie często oscylują pomiędzy różnymi rolami, kobiecością, męskością czy nawet poza płciową definicją. (Beep, Doll House, Orlando, Crete for C). W trakcie swej kariery Karol Tymiński występował w Nowym Jorku, San Diego, Wielkiej Brytanii, Polsce, Litwie, Czechach, Holandii, Niemczech, Belgii, Francji i Hiszpanii. Tymiński miał przyjemność pracować również z innymi artystami, takimi jak: Nigel Charnock, Liat Magnezy, Jennifer Lacy, Kaya Kolodziejczyk, Agneja Seiko, Joe Alter, Vincent Dunoyer, Bill T. Jones, Eleonore Didier, Fabian Chyle.

O projekcie Maszyna choreograficzna

powiązane

Ludzie

Karol Tymiński

Karol Tymiński

Utopijna wizja amerykańskiego społeczeństwa lat pięćdziesiątych, a w szczególności ikona kobiety i przypisane jej role stanowią centralną oś spektaklu Doll House. Wychodząc od krytycznej analizy feministycznej i oscylując pomiędzy fikcją teatru a teatralnością rzeczywistości, performer zostaje skonfrontowany z imperatywem perfekcjonizmu, który w pop kulturze sam w sobie stanowi ikonę w skali globalnej. Choreografia, wykonanie: Karol Tymiński Muzyka: Linda Scott, Vic Damone, Rjd2 Światła: Jan Cybis   Produkcja: Fundacja Burdąg, Fundacja C/U, Open Latitudes (Latitudes Contemporaines- Lille, Les Halles – Brux lles, L’Arsenic – Lausanne, Le Manège-Mons|Maison Folie, Festiwal Ciało/Umysł) w ramach programu Kultura Unii Europejskiej, przy wsparciu Instytutu Muzyki i Tańca, Instytutu Adama Mickiewicza.   Karol Tymiński jest warszawskim choreografem/performerem, współtwórcą Centrum w Ruchu, absolwentem Performing Arts Research and Training Studios (P.A.R.T.S.) w Brukseli i warszawskiej Szkoły Baletowej. Tymiński w swoich pracach przedstawia ideę performera jako naczynia, które może być wypełnione każdą ideą lub historią. Jego postacie często oscylują pomiędzy różnymi rolami, kobiecością, męskością czy nawet poza płciową definicją. (Beep, Doll House, Orlando, Crete for C). W trakcie swej kariery Karol Tymiński występował w Nowym Jorku, San Diego, Wielkiej Brytanii, Polsce, Litwie, Czechach, Holandii, Niemczech, Belgii, Francji i Hiszpanii. Tymiński miał przyjemność pracować również z innymi artystami, takimi jak: Nigel Charnock, Liat Magnezy, Jennifer Lacy, Kaya Kolodziejczyk, Agneja Seiko, Joe Alter, Vincent Dunoyer, Bill T. Jones, Eleonore Didier, Fabian Chyle.   O projekcie Maszyna choreograficzna

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close