Spektakle

Kraków/Scena dla tańca 2014/Portrety. Kobiety w polskiej choreografii: Karolina Garbacik „Opera in vivo”, Grażyna Chmielewska „Pomiędzy”, Magda Skowron „Pusto Pełno Pusto”

Zdjęcie: Kraków/Scena dla tańca 2014/Portrety. Kobiety w polskiej choreografii:  Karolina Garbacik „Opera in vivo”, Grażyna Chmielewska „Pomiędzy”, Magda Skowron „Pusto Pełno Pusto”

Wersja do druku

Udostępnij

Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży zaprasza na cykl Portrety. Kobiety w polskiej choreografii – przegląd polskiej myśli choreograficznej ze szczególnym uwzględnieniem roli kobiet wizjonerek. Organizatorzy przyglądają się wizerunkom postaci kobiet w polskiej choreografii, a także praktyce scenicznej  jego wybranych reprezentantek (Barbara Bujakowska, Izabela Chlewińska, Grażyna Chmielewska, Joanna Czajkowska, Karolina Garbacik, Iwona Olszowska, Marta Pietruszka).W ostatnim wieczorze w ramach cyklu w programie znajdują się różne formy taneczne: od kameralnej pracy solowej Grażyny Chmielewskiej Pomiędzy osadzonej w estetyce butoh, duetu Magdaleny Skowron i Wojciecha Skowrona, do „pełnometrażowego” spektaklu na trzech tańczących w Operze in vivo Karoliny Garbacik.

 

 

O spektaklach:

Karolina Garbacik: Opera in vivo/operacja na żywym organizmie/

Spojrzenie na ciało w sytuacji niezwyczajnej: laboratoryjne obserwowania reakcji ciała na rzeczywistość, na sposób zachowania w relacji wobec innego, przestrzeni, czasu i samego siebie. Jestem ciałem, czy mam ciało? – w tle podczas procesu choreograficznego pobrzmiewało pytanie znanego fenomenologa. Trójka postaci bada zakres możliwości swojego ciała oraz własne emocje, odnoszące się do niego.

Operacja

«zabieg chirurgiczny polegający na przecięciu skóry i dotarciu do chorego narządu w celu przywrócenia mu prawidłowych czynności lub jego usunięcia»

Żywy

1. «taki, który żyje»

2. «pełen energii»

3. «o kolorze: jaskrawy lub wyraźny»

4. «o odczuciach i wspomnieniach: wyraźny i intensywny»

5. «o czyichś reakcjach: autentyczny i spontaniczny»

Choreografia: Karolina Garbacik

Muzyka, scenografia: Adrian Jakuć – Łukaszewicz

Wykonanie: Marta Zawadzka, Adam Bartoszewicz, Tomasz Graczyk

Produkcja: DanceOFFnia SDK we współpracy z Podlaskim Stowarzyszeniem Tańca
Premiera: 6 kwietnia 2013, Białystok

 

Grażyna Chmielewska: Pomiędzy

Spektakl „Pomiędzy” powstawał długo, rodził się powoli, tak jak i powoli wchodziłam coraz głębiej w świat butoh.

Na początku była pantomima. Bardzo długo kreowałam na scenie postaci szukając dla nich prawdy w formie i ruchu poprzez obserwację i eksplorację emocji i ruchu. Butoh, które odkryłam dzięki spektaklowi Ko Murobushiego  i zaczęłam tańczyć, było naturalną konsekwencją moich poszukiwań ruchu autentycznego, wypływającego z wnętrza ciała.

Jest dzieckiem wielu intensywnych warsztatów z Atsushim Takenouchi.

Szczególnie jednak i wyjątkowe znaczenie miał dla mnie warsztat z tematem przewodnim Zero („Zero jest pustką. Zero jest punktem początku i końca. ………”), który dostarczył mi niezwykłych doznań i pozwolił odkryć czym dla mojego tańca jest Zero, co jest punktem wyjścia i kiedy następuje zwrot.

”Pomiędzy” jest  eksploracją ruchową pojawiających się i znikających emocji i uczuć, jest odkrywaniem punktu Zero w  tańcu i życiu.

„Pomiędzy”
Choreografia i wykonanie: Grażyna Chmielewska

Magda Skowron: Pusto Pełno Pusto

Jaki nika
obie ślad nadzieja, któ
?pozostawia po s ra z

Etiuda Pusto Pełno Pusto odnosi się do bolesnego intymnego doświadczenia, które dopomina się artykulacji. Jednak bezradność języka prowadzi choreografkę do poszukiwań w innej materii niż słowo, do sięgnięcia po ruch i połączenie go z muzyką, gdzie łatwiej przekazać amplitudę emocji prowadzącą od pustki do pełni, aby jednak dotknąć znowu pustki.

choreografia: Magdalena Skowron

muzyka: Andy Moor, Colin McLean

wykonanie: Magdalena Skowron, Wojciech Skowron

***

Prezentacje spektakli Opera in vivo oraz Pomiędzy odbywają się w ramach projektu Portrety. Kobiety w polskiej choreografii są współorganizowane przez Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu „Scena dla tańca”.

Logo IMIT (miniaturka)Logo Scena dla tańca (miniaturka)

Więcej na stronie: www.scenadlatanca.pl

powiązane

Ludzie

Karolina Garbacik

Karolina Garbacik

Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży zaprasza na cykl Portrety. Kobiety w polskiej choreografii – przegląd polskiej myśli choreograficznej ze szczególnym uwzględnieniem roli kobiet wizjonerek. Organizatorzy przyglądają się wizerunkom postaci kobiet w polskiej choreografii, a także praktyce scenicznej  jego wybranych reprezentantek (Barbara Bujakowska, Izabela Chlewińska, Grażyna Chmielewska, Joanna Czajkowska, Karolina Garbacik, Iwona Olszowska, Marta Pietruszka).W ostatnim wieczorze w ramach cyklu w programie znajdują się różne formy taneczne: od kameralnej pracy solowej Grażyny Chmielewskiej Pomiędzy osadzonej w estetyce butoh, duetu Magdaleny Skowron i Wojciecha Skowrona, do „pełnometrażowego” spektaklu na trzech tańczących w Operze in vivo Karoliny Garbacik.     O spektaklach: Karolina Garbacik: Opera in vivo/operacja na żywym organizmie/ Spojrzenie na ciało w sytuacji niezwyczajnej: laboratoryjne obserwowania reakcji ciała na rzeczywistość, na sposób zachowania w relacji wobec innego, przestrzeni, czasu i samego siebie. Jestem ciałem, czy mam ciało? – w tle podczas procesu choreograficznego pobrzmiewało pytanie znanego fenomenologa. Trójka postaci bada zakres możliwości swojego ciała oraz własne emocje, odnoszące się do niego. Operacja «zabieg chirurgiczny polegający na przecięciu skóry i dotarciu do chorego narządu w celu przywrócenia mu prawidłowych czynności lub jego usunięcia» Żywy 1. «taki, który żyje» 2. «pełen energii» 3. «o kolorze: jaskrawy lub wyraźny» 4. «o odczuciach i wspomnieniach: wyraźny i intensywny» 5. «o czyichś reakcjach: autentyczny i spontaniczny» Choreografia: Karolina Garbacik Muzyka, scenografia: Adrian Jakuć – Łukaszewicz Wykonanie: Marta Zawadzka, Adam Bartoszewicz, Tomasz Graczyk Produkcja: DanceOFFnia SDK we współpracy z Podlaskim Stowarzyszeniem Tańca Premiera: 6 kwietnia 2013, Białystok   Grażyna Chmielewska: Pomiędzy Spektakl „Pomiędzy” powstawał długo, rodził się powoli, tak jak i powoli wchodziłam coraz głębiej w świat butoh. Na początku była pantomima. Bardzo długo kreowałam na scenie postaci szukając dla nich prawdy w formie i ruchu poprzez obserwację i eksplorację emocji i ruchu. Butoh, które odkryłam dzięki spektaklowi Ko Murobushiego  i zaczęłam tańczyć, było naturalną konsekwencją moich poszukiwań ruchu autentycznego, wypływającego z wnętrza ciała. Jest dzieckiem wielu intensywnych warsztatów z Atsushim Takenouchi. Szczególnie jednak i wyjątkowe znaczenie miał dla mnie warsztat z tematem przewodnim Zero („Zero jest pustką. Zero jest punktem początku i końca. ………”), który dostarczył mi niezwykłych doznań i pozwolił odkryć czym dla mojego tańca jest Zero, co jest punktem wyjścia i kiedy następuje zwrot. ”Pomiędzy” jest  eksploracją ruchową pojawiających się i znikających emocji i uczuć, jest odkrywaniem punktu Zero w  tańcu i życiu. „Pomiędzy” Choreografia i wykonanie: Grażyna Chmielewska Magda Skowron: Pusto Pełno Pusto Jaki nika obie ślad nadzieja, któ ?pozostawia po s ra z Etiuda Pusto Pełno Pusto odnosi się do bolesnego intymnego doświadczenia, które dopomina się artykulacji. Jednak bezradność języka prowadzi choreografkę do poszukiwań w innej materii niż słowo, do sięgnięcia po ruch i połączenie go z muzyką, gdzie łatwiej przekazać amplitudę emocji prowadzącą od pustki do pełni, aby jednak dotknąć znowu pustki. choreografia: Magdalena Skowron muzyka: Andy Moor, Colin McLean wykonanie: Magdalena Skowron, Wojciech Skowron *** Prezentacje spektakli Opera in vivo oraz Pomiędzy odbywają się w ramach projektu Portrety. Kobiety w polskiej choreografii są współorganizowane przez Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu „Scena dla tańca”. Więcej na stronie: www.scenadlatanca.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close