Równina wątłych mięśni Renaty Piotrowskiej-Auffret to performans wykorzystujący narzędzia tańca eksperymentalnego i teatru, dla którego punkt wyjścia stanowiło zakończenie libretta Święta wiosny Igora Strawińskiego. Bazując na świadectwach współczesnych kobiet, zbieranych przez artystki podczas pracy, odwołując się do formuły baśni i figury czarownicy, spektakl opowiada o strategiach nadużyć wobec kobiecych ciał, dekonstruuje i transformuje obecne w kulturze przemocowe narracje i mechanizmy. Przechwytuje stereotypową figurę ofiary jako kobiety „z natury” podatnej na krzywdę i poszukuje alternatywnych wariantów historii kobiecych ciał, projektując przestrzeń emancypacji i nową mitologię.
Koncepcja, reżyseria, choreografia: Renata Piotrowska-Auffret
Kreacja i performens: Magdalena Fejdasz, Aleksandra Osowicz, Katarzyna Sikora
Dramaturgia i teksty: Anka Herbut
Muzyka: Marcin Janus
Kostiumy: Maja Skrzypek
Światło: Aleksandr Prowaliński
Research: Dominique Brun, Clarisse Chanel, Magdalena Frankowicz, Zuzanna Jusińska, Kama Królikowska, Natalia Oniśk, Agnieszka Sikorska, Mary Szydłowska, Katarzyna Sypniewska, Monika Turemka
Produkcja: Teatr Łaźnia Nowa, Kraków
Fragmenty choreografii inspirowane są Tańcem Wybranej ze Święta Wiosny Wacława Niżyńskiego (1913) według historycznej rekonstrukcji Sacre # 2 Dominique Brun (2014) przekazane przez Clarisse Chanel.
Renata Piotrowska-Auffret jest związana z ośrodkami choreografii w Polsce i Europie. Należy do warszawskiego kolektywu niezależnych choreografów i choreografek Centrum w Ruchu.