Spektakle

Kraków: VIII Konkurs Choreograficzny „3…2…1…TANIEC!” (2018) – prezentacje finałowe i premiera „Jestem miłością” Barbary Bujakowskiej, Darii Kubisiak i Marcina Janusa

Zdjęcie: Kraków: VIII Konkurs Choreograficzny  „3…2…1…TANIEC!” (2018) – prezentacje finałowe i premiera  „Jestem miłością” Barbary Bujakowskiej, Darii Kubisiak i Marcina Janusa

Fot. Wojtek Pacewicz

Wersja do druku

Udostępnij

Krakowskie Centrum Choreograficzne zaprasza na premierę  spektaklu Jestem miłością Barbary Bujakowskiej, Darii Kubisiak oraz Marcina Janusa. Podczas tego samego wieczoru zaprezentują się także laureaci Konkursu Choreograficznego 3…2…1…TANIEC!.

 

O spektaklu:

Fasada zachowana, osobnik pozornie się nie zmienił,

zachowuje formy towarzyskie, pracuje.

Zmianę bardziej wyczuwa się niż zauważa.

Coś nieuchwytnego dzieli  go od najbliższych, jakby był z innego świata, a nie stąpał po tej samej ziemi.

Schizofrenia,  Antoni Kępiński

koncept: Barbara Bujakowska, Daria Kubisiak

choreografia: Barbara Bujakowska

wykonanie: Barbara Bujakowska, Daria Kubisiak

muzyka: Marcin Janus

czas trwania: 30 min

bilety: 25 zł  https://goo.gl/HRRUfp

Barbara Bujakowska – tancerka, performerka, absolwentka Institute for Dance Art) na Uniwersytecie Antona Brucknera w Linzu (dyplom BA/performance in dance) oraz P.F.P w Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego w Salzburgu (SEAD). Laureatka Pierwszej Nagrody w konkursie TVP2 „Dolina Kreatywna” za solowy spektakl Swan….like. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2009) oraz Art Stations Foundation (Solo Projekt 2008, Alternatywna Akademia Tańca 2009). Współpracowała m.in. z takimi twórcami, jak Teresa Ranieri, Rebecca Murgi, Nigel Charnock, Kaya Kołodziejczyk, Daniel Landau, Isabelle Schad, Towarzystwo Gimnastyczne, Teatr Maat Projekt. Mieszka w Krakowie, prowadzi zajęcia taneczne z dziećmi, młodzieżą oraz osobami starszymi. Tworzy spektakle z pogranicza teatru, tańca oraz performansu. Do jej najważniejszych prac należą: Śniło mi się, że pozostał po nas pusty pokój (2013), ID-ance (2013) oraz Dying Swan (2015).

Daria Kubisiak – ur. 1989. Absolwentka polonistyki i performatyki przedstawień na Uniwersytecie Jagiellońskim, studentka reżyserii (spec. dramaturg teatru) na Wydziale Reżyserii Dramatu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Jako dramatopisarka debiutowała tekstem Reduplikacja w reżyserii Aśki Grochulskiej w Łaźni Nowej w Krakowie w ramach Festiwalu Uczuć Urażonych. Jako dramaturżka debiutowała spektaklem Opole/04 w Teatrze im. Jana Kochanowskiego w Opolu, odpowiedzialna za dramaturgię części III: Współczesny pomnik Opola, w reżyserii Jakuba Skrzywanka. Współautorka i reżyserka instalacji Kartoteka rozrzucona 2.016 (Instytut im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu, 2016). Współtworzyła wraz z Katarzyną Peplińską autorskie wydarzenie sceniczne Chór Performatyków, które otrzymało wyróżnienie na Forum Młodej Reżyserii w 2016 roku (Cricoteka 2016, Teatr Nowy w Krakowie 2017), Stypendystka Stypendium Miasta Krakowa w roku 2016 w dziedzinie literatury. W Bibliotece Mieczysława Porębskiego przy MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie zrealizowała grę performatywną, dającą możliwość samodzielnego bądź zbiorowego dryfowania po bibliotece, bez obecności przewodnika. Członkini kolektywu artystycznego „Antyteren” (m.in. Dzień CudówAntyteren – każdy teren jest nasz – projekt prezentowany w ramach III Kołłątajowskiego Przeglądu Sztuki, Dolne Młyny 2016); członkini i współzałożycielka Pracowni Dramaturgicznej AST Kraków (pod opieką pedagogiczną Igi Gańczarczyk; projekty realizowane: „archiwum//lab.”, „Inny Teatr”).

Marcin Janus – pochodzi z Krakowa, jest artystą dźwiękowym, multimedialnym, twórcą muzyki elektronicznej i elektroakustycznej. Od wielu lat zajmuje się oryginalnymi projektami artystycznymi. Jest autorem i często wykonawcą muzyki do licznych spektakli tanecznych oraz teatralnych. Tworząc na granicach sztuk kreuje złożone środowiska dźwiękowe. Realizując projekty stawia sobie za zadanie uczynić przedstawienia bardziej wciągającymi, nasycając świat i myślenie osobliwymi zjawiskami dźwiękowymi, dostarcza zmysłom szerokiego spektrum wrażeń. W procesie twórczym koncentruje się na barwie dźwięku, bada jego podstawowe cechy, często szuka odzwierciedlenia w ruchu i obrazie, nadaje zdarzeniom nowych znaczeń,  łącząc je w przestrzeniach muzycznych. Pracując w domenie cyfrowej najczęściej wykorzystuje Ableton Live i Metasynth oraz kontrolery midi, które dostarczają̨ unikalnych możliwości. W świecie analogowym operuje na mocnych brzmieniach Bass Station czy Elektrona w rezultacie jego muzyka charakteryzuje się szeroką paletą dźwiękową. W pracach opartych o technologię można usłyszeć zestawienie nagrań i organicznych dźwięków z syntetycznymi barwami o często motorycznych cechach. Zaczynał jako muzyk eksperymentalnych formacji, by po kilku latach rozpocząć pracę jako niezależny kompozytor. Był stypendystą Art Stations Foundation w programie Solo Projekt, finalistą na Konkursie kompozytorskim, który odbywał się̨ w ramach roku Johna Cage’a. Doświadczenie zdobywał również̇ jako uczestnik kursów a w ostatnim czasie GrupLab Studia Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie z którą wspólnie brał udział w wielu projektach artystycznych. Poza częstymi występami w kraju gościł również w Londynie, Lizbonie, Turynie i Frankfurcie.

KUP BILET:

http://biletyna.pl/event/Wieczor-laureatow-konkursu-choreograficznego-321TANIEC-oraz-premiera-Jestem-miloscia-NCK-010-Budynek-A-Studio-KCC-Krakow-e69338.html

Jury konkursowe: Gwyn Emberton, Małgorzata Haduch, Agata Moląg, Jacek Przybyłowicz

Pula nagród: 3100 euro, dodatkowo nagroda rzeczowa, warsztaty w ramach Festiwalu Tańca Współczesnego SPACER 2018.

3 x I nagroda: 500 euro
3 x II nagroda: 300 euro
nagroda publiczności: 300 euro
Grand Prix: 400 euro

Uwaga! Ograniczona liczba miejsca na widowni.

Rezerwacje:

Biuro organizacji widowni
tel. 12 644 02 66 wew. 55
e-mail: rezerwacja@nck.krakow.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close