
Fot. z materiałów organizatorów
Fot. z materiałów organizatorów
Krakowski Centrum Choreograficzne zaprasza na warsztaty tańca współczesnego CIAŁOWANIE, które poprowadzą Natalia Iwaniec, Wojciech Mochniej i Thomas Steyaert. Karnet na warsztaty obejmuje 20 godzin zajęć w trzech różnych technikach. Zajęcia będą odbywać się na dwóch poziomach zaawansowania: średniozaawansowanym i zaawansowanym. Ograniczona ilość osób w grupach gwarantuje komfort pracy. Cena KARNETU: 420 zł – przy zgłoszeniu do 23 kwietnia 2014 roku, 500 zł – przy zgłoszeniu po 23 kwietnia 2014 roku. Możliwe będzie także wykupienie pojedynczego wejścia na wybrany warsztat w cenie 50 zł/lekcja. Dla osób biorących udział w coachingu obowiązuje cena promocyjna: 30 zł. Pojedyncze wejściówki na warsztaty zostaną udostępnione do sprzedaży od 25 kwietnia. Prosimy o przesłanie maila na adres: agata.syrek@nck.krakow.pl z pytaniem o wolne miejsca oraz z informacją o godzinie i poziomie wybranego warsztatu. Warsztaty przeznaczone są dla osób od 16 roku życia. Szczegółowe informacje oraz zgłoszenia: AGATA SYREK, e-mail: agata.syrek@nck.krakow.pl, telefon: 0 530 555 757.
Warunkiem uczestnictwa w warsztatach jest przesłanie na adres: agata.syrek@nck.krakow.pl wypełnionej karty zgłoszenia (do pobrania na stronie). Po otrzymaniu maila zwrotnego z potwierdzeniem przyjęcia karty zgłoszenia przez Organizatora, uczestnik zostanie poproszony o dokonanie przelewu i przesłanie potwierdzenia wpłaty.
Osoby wykupujące pełny karnet na warsztaty oraz osoby biorące udział w coachingu mają możliwość zakupu biletów na spektakle pokazywane podczas festiwalu SPACER w promocyjnej cenie 20zł.
Karta zgłoszeniowa i regulamin do pobrania
Wojciech Mochniej, organic dance technique – ruch organiczny w tańcu
Wojciech Mochniej oferuje nowe spojrzenie na techniki tańca współczesnego – proponuje ścieżkę w kierunku ruchu organicznego. Opracowany przez pryzmat jego szerokich doświadczeń zawodowych warsztat, skupia się na eksploracji ciała zarówno w uporządkowanym ruchu/strukturze, jak i sytuacji improwizowanej i swobodnej. Na zajęciach podkreśla się rolę wagi i długości ciała oraz przepływu linii energetycznych, izolacji poszczególnych części ciała i drogę przewodzenia impulsów. Szuka się połączenia (wizualnego, fizycznego, emocjonalnego i kinetycznego) z partnerem i przestrzenią. Zasady działania spirali siły GYROKINESIS, floorwork, improwizacja (w tym zasady kontaktu ) oraz struktury choreograficzne, mają zaprowadzić tancerza do dynamicznego doświadczania trójwymiarowości ciała w przestrzeni. Tancerz jest kierowany tak, aby uruchomić wyobraźnię i intelekt w pracy organizmu. Warsztat ma prowadzić od całkowitego zanurzenia się w proces wykonywanej pracy poprzez całkowite skupienie aż do osiągniecia maksymalnej radości podczas tańca.
Natalia Iwaniec, GaGa
GaGa to język ruchowy Ohada Naharina, dyrektora artystycznego i choreografa Batsheva Dance Company w Tel Avivie. Jest to technika pomocna dla tancerzy, jak i dla wszystkich, którzy lubią się ruszać. GaGa to świadoma praca ciała poprzez instynktowne poruszanie całą jego strukturą. Dzięki tej metodzie ciało uzyskuje większą giętkość, elastyczność i siłę. Podczas warsztatu skupimy się na indywidualnej pracy ruchowej, opartej na metodzie GaGa. Będziemy improwizować, zaskakiwać nasze ciała i korzystać z wiedzy z którą przyjdziemy na warsztat. W czasie tych warsztatów będziemy pracować nad szeroko pojętą improwizacją opartą na języku ruchowym GaGa. Każdy blok dwugodzinny będzie podzielony na dwie sesje: godzinna sesja GaGa, a następnie kolejną godzinę będziemy spędzać na wykorzystaniu języka GaGa do improwizacji i/lub kompozycji.
Thomas Steyaert, taniec fizyczny/tu i teraz
Ważnym elementem każdej lekcji będzie rozgrzewka, składająca się z serii fraz ruchowych w podłodze, a następnie w pionie, bazujących i zaczerpniętych bezpośrednio ze sposobu pracy i specyfiki ruchu Ultima Vez. W miarę postępów uczestników zajęć i w zależności od tempa ich pracy, zaczniemy eksplorację partnerowań, różnego rodzaju kontaktu fizycznego w duetach, triach itd. Przeprowadzimy poszukiwania w obszarze komunikacji cielesnej bez zagłębiania się w reprezentatywność lub symbolikę.