Warsztaty

Kraków: Warsztaty taneczne w ramach 3…2…1…TANIEC!

Zdjęcie: Kraków: Warsztaty taneczne w ramach 3…2…1…TANIEC!

Fot. materiały organizatorów.

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach VI edycji konkursu choreograficznego 3…2…1…TANIEC! odbędą się warsztaty taneczne:

1) Coaching z Josem Bakerem oraz masterclass z Leszkiem Bzdylem – czterodniowa (10-13 marca) oferta dla zaawansowanych tancerzy (przy zgłoszeniu należy załączyć swoje CV), w sumie 18 godzin zajęć w cenie promocyjnej 400 zł do 10 lutego i 470 zł po 10 lutego.

2) Warsztaty z Josem Bakerem i Leszkiem Bzdylem – trzydniowa (11-13 marca) oferta dla średniozaawansowanych oraz zaawansowanych tancerzy, w sumie 13 godzin zajęć w cenie promocyjnej 320 zł do 10 lutego i 380 zł po 10 lutego.

Grafik, formularze zgłoszeniowe oraz regulaminy znajdują się na stronie: http://goo.gl/D6CVpa

Jos Baker – od 2008 do 2014 roku Jos pracował w Peeping Tom jako tancerz i aktor, głównie w produkcjach 32 Rue Vandenbranden (2009) oraz A Louer (2011). Baker pracował również dla DV8 Physical Theatre w produkcji John (2014), następnie rozpoczął reżyserię i występy w eventach promocyjnych dla Petit Bateau. Innymi pracami scenicznymi, w których brał udział są In the process of… (2009) w choreografii Zoi Dimitriou oraz Plastic Junkies (2014) Antonína Comestaza. Jos rozwija się również w obszarze video. Zrealizował teledysk do utworu Forgot to live (2013) Ay Wing, krótki film J’te Ramene (2014) w reżyserii Yves Housmann i „Biegga savkala duoddariid duohken lea Soamesa” [2006] w reżyserii Elle Sofe Henrikseni. Baker stworzył kilka własnych produkcji tanecznych, w tym: Afla [2008], Creature Man Don’t Tell Me (2008), Feedback (2009), What do you do? (2015) i Of no ficed abode (2015). Jos jest nauczycielem na skalę międzynarodową, oferuje szereg zajęć i warsztatów dla profesjonalnych tancerzy w miejscach takich jak: SEAD, Ballet Junior de Geneve, PARTS Summer School, TrinityLaban, The Place, Amsterdam Theatre School, Deltebre Dansa, El Danseu Festival, Tripspace Projects, Ravnedans, Jetsummer i wiele innych. Swój trening taneczny rozpoczął w wieku 7 lat w Oxford Youth Dance, a następnie kontynuował edukację w Laban Center w Londynie oraz P.A.R.T.S. w Brukseli.

Opis zajęć Leszka Bzdyla:

Moje myślenie o tańcu współczesnym jest efektem indywidualnych doświadczeń i bogatej praktyki (ponad 150 projektów teatralnych i choreograficznych w latach 1987-2016, praca studyjna z zespołem Teatru Dada von Bzdülöw, wieloletnia działalność edukacyjna). Równie istotny, o ile nie podstawowy wpływ na określanie się mojego systemu ruchu i jego funkcji w przedstawieniu/choreografii wywarły spotkania i współpraca z takimi tancerzami, mimami i choreografami jak: Tatiana Baganova, Rip Parker, Melisa Monteros, Randall Scott, Avi Kaiser, Cornrlius Fisher Credo, Chris Aiken, Thomas Hauert. Moja propozycja silnie zakorzeniona jest w tradycji teatralnej. Taniec jest dla mnie najpełniejszym i najbardziej skutecznym obecnie treningiem w przygotowaniu ciała aktora do podjęcia zadań scenicznych. W proponowanej przeze mnie technice ten sam impuls inicjuje taniec, jak i wszelkie formy pracy z głosem. Organiczność ruchu w tańcu nie tworzy barier pomiędzy dialogiem scenicznym a tworzeniem abstrakcyjnych form. Prowadzę warsztat, który w dużej mierze skoncentrowany jest na skodyfikowanej lekcji tańca współczesnego. Jednakże istotnym elementem mojej propozycji jest również relaksacja i improwizacja (zarówno taneczna, jak i aktorska). W trakcie pracy skupiam się na takim przygotowaniu tancerza, aby jego świadomość ciała, świadomość rytmu i ekonomii tańca pozwalały mu efektywnie i swobodnie uczestniczyć w procesie twórczym (przedstawienie teatralne, choreografia).

Moja metoda pracy, czy też system, w ramach którego poruszam się i który proponuję to:

– konsekwentny balans pomiędzy napięciem i rozluźnieniem,

– integracja-koordynacja ruchu i oddychania,

– badanie anatomicznych zależności aparatu ruchu,

– świadome korzystanie z potencjału możliwości, jakimi dysponujemy w tańcu,

– nawiązywanie relacji tańczącego ciała z przestrzenią sceny,

– dialog z partnerem i wszystkie kolejne stadia uruchamiania zdarzenia teatralnego są już tylko efektem rozpoznania wymienionych wcześniej elementów systemu.

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close