Spektakle

Kraków/XII Festiwal Boska Komedia 2019: Iza Szostak „le journal secret”

Zdjęcie: Kraków/XII Festiwal Boska Komedia 2019: Iza Szostak „le journal secret”

W ramach 12. Festiwalu Boska Komedia, w cyklu Nowa choreografia odbędzie się pokaz spektaklu<em> le journal secret. </em>Jest to performans taneczny, którego centralnymi tematami są przeobrażanie ciała jako zmysłowego archiwum oraz technologie zapisu siebie. Inspiracją dla tej autobiograficznej pracy jest wideodziennik artystki powstały w latach 2006-2008, w trakcie studiów na Rotterdam Dance Academy oraz na stażu w Antwerpii w zespole Jana Fabre. Iza Szostak podróżuje w przeszłość – do momentu, gdy nikt z nas nie miał jeszcze smartfona, ale miał ciało, podświadomość i sekrety. Wychodząc od formuły prywatnego dziennika, sięga po ekspresję cielesną wytwarzającą stany i nastroje. Szuka performatywności bólu, utraty, autokreacji, czułości. Zajmuje się tym, co pamięta i z czym zmaga się jej ciało. Eksplorując te stany, opowiada o momentach pozornie nieistotnych oraz o tych, które pozostawiają po sobie niezatarty i uporczywy ślad. Traktuje samą choreografię jako afektywne archiwum przywołujące obecność i cielesność innych. Na scenie towarzyszy jej przeskalowany obiekt oraz animacja 3D wykonana w post-internetowej estetyce przez sebulca. Ciało Szostak zostaje przeniesione do świata cyfrowej wyobraźni, gdzie podświadomość konfrontuje się z kluczowymi dla jej praktyki artystycznej postaciami. Spotyka fałszywe autorytety oraz czułych patronów swojej kreatywności. Podczas procesu choreografka współpracowała z Jakubem Woźnicą, aby poprzez terapeutyczne narzędzia przekuć osobiste przeżycia i lęki w konceptualną, otwierającą pracę z różnymi wizjami prezentacji ciała i jego doświadczeń. Choreografia jest tu archiwum przywołującym obecność i cielesność innych, a jednocześnie eksplorującym własne afekty. <strong>koncepcja, choreografia, taniec:</strong> Iza Szostak <strong>konsultacja artystyczna:</strong> Jakub Woźnica <strong>dramaturgia/dramaturgy:</strong> Szymon Adamczak <strong>muzyka/music:</strong> Kuba Słomkowski <strong>animacja:</strong> sebulec <strong>scenariusz i dialogi w animacji:</strong> Szymon Adamczak, Iza Szostak <strong>scenografia:</strong> Tomasz Gołaszewski, Julita Goździk, Iza Szostak <strong>kostium:</strong> Julita Goździk <strong>reżyseria światła:</strong> Paulina Góral <strong>projekt plakatu:</strong> sebulec <strong>produkcja:</strong> Fundacja Ciało/Umysł <strong>przy wsparciu: </strong>Alte Rumfabrik Basel (Szwajcaria), Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg (Polska) czas trwania: 50 min Projekt współfinansowany przez m.st. Warszawa <strong>Spektakl w ramach Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego Kroki 2019. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z Funduszu Promocji Kultury.</strong> <strong> </strong>

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach 12. Festiwalu Boska Komedia, w cyklu Nowa choreografia odbędzie się pokaz spektaklu le journal secret. Jest to performans taneczny, którego centralnymi tematami są przeobrażanie ciała jako zmysłowego archiwum oraz technologie zapisu siebie. Inspiracją dla tej autobiograficznej pracy jest wideodziennik artystki powstały w latach 2006-2008, w trakcie studiów na Rotterdam Dance Academy oraz na stażu w Antwerpii w zespole Jana Fabre.

Iza Szostak podróżuje w przeszłość – do momentu, gdy nikt z nas nie miał jeszcze smartfona, ale miał ciało, podświadomość i sekrety. Wychodząc od formuły prywatnego dziennika, sięga po ekspresję cielesną wytwarzającą stany i nastroje. Szuka performatywności bólu, utraty, autokreacji, czułości. Zajmuje się tym, co pamięta i z czym zmaga się jej ciało. Eksplorując te stany, opowiada o momentach pozornie nieistotnych oraz o tych, które pozostawiają po sobie niezatarty i uporczywy ślad. Traktuje samą choreografię jako afektywne archiwum przywołujące obecność i cielesność innych.

Na scenie towarzyszy jej przeskalowany obiekt oraz animacja 3D wykonana w post-internetowej estetyce przez sebulca. Ciało Szostak zostaje przeniesione do świata cyfrowej wyobraźni, gdzie podświadomość konfrontuje się z kluczowymi dla jej praktyki artystycznej postaciami. Spotyka fałszywe autorytety oraz czułych patronów swojej kreatywności. Podczas procesu choreografka współpracowała z Jakubem Woźnicą, aby poprzez terapeutyczne narzędzia przekuć osobiste przeżycia i lęki w konceptualną, otwierającą pracę z różnymi wizjami prezentacji ciała i jego doświadczeń.

Choreografia jest tu archiwum przywołującym obecność i cielesność innych, a jednocześnie eksplorującym własne afekty.

koncepcja, choreografia, taniec: Iza Szostak
konsultacja artystyczna: Jakub Woźnica
dramaturgia/dramaturgy: Szymon Adamczak
muzyka/music: Kuba Słomkowski
animacja: sebulec
scenariusz i dialogi w animacji: Szymon Adamczak, Iza Szostak
scenografia: Tomasz Gołaszewski, Julita Goździk, Iza Szostak
kostium: Julita Goździk
reżyseria światła: Paulina Góral
projekt plakatu: sebulec
produkcja: Fundacja Ciało/Umysł
przy wsparciu: Alte Rumfabrik Basel (Szwajcaria), Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg (Polska)

czas trwania: 50 min

Projekt współfinansowany przez m.st. Warszawa

Spektakl w ramach Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego Kroki 2019. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z Funduszu Promocji Kultury.

 

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close