Spektakle

Krakowskie Centrum Choreograficzne: Barbara Bujakowska „Rozmowy z Lou” i Marta Wołowiec, Marcin Janus „Hold on”

Zdjęcie: Krakowskie Centrum Choreograficzne: Barbara Bujakowska „Rozmowy z Lou” i Marta Wołowiec, Marcin Janus „Hold on”

materiały organizatora

Wersja do druku

Udostępnij

Krakowskie Centrum Choreograficzne zaprasza na spektaklowy wieczór, podczas którego będzie można zobaczyć aż dwie produkcje – najnowszy spektakl Barbary Bujakowskiej, Rozmowy z Lou oraz Hold on Marty Wołowiec i Marcina Janusa.

Rozmowy z Lou

Główną inspiracją do stworzenia spektaklu jest książka Georgesa Pereca Człowiek, który śpi. Jest to powieść jednowątkowa. Perec, nawiązując do pewnego szczególnego okresu w życiu, opowiada historię – swoją własną – człowieka, który przerywa studia, wycofuje się z życia, wybija na margines. Dobrowolnie zajmuje pozycję outsidera. Zrywa istniejące więzi, unieważnia dotychczasowe parametry czasu i przestrzeni, własną egzystencję sprowadza do niezbędnego minimum, do kilku powtarzalnych gestów zapewniających przetrwanie. Popada w coraz większe zobojętnienie, doznaje uczucia całkowitego wyobcowania. Stopniowo pozbawia swoje istnienie jakiejkolwiek wagi.

Niczego się nie nauczyłeś z wyjątkiem może tej prawdy, że samotność niczego nie uczy, że obojętność niczego nie uczy: to była oszukańcza przynęta, fascynująca i podstępna ułuda. Byłeś sam, to wszystko, i chciałeś siebie osłonić; chciałeś aby pomiędzy światem a tobą mosty na zawsze zerwano. (…) Przez długi czas stwarzałeś sobie kryjówki i je niszczyłeś: porządek lub bezczynność, dryfowanie lub sen, nocne obchody, nijakie chwile, ucieczka świateł i cieni. Może jeszcze długo potrafiłbyś sobie kłamać, otępiać się, pogrążać. Ale gra jest skończona (…) Świat się nie poruszył ani ty się nie zmieniłeś. Obojętność nie uczyniła cię innym.

koncept i wykonanie: Barbara Bujakowska

muzyka: Marcin Janus, Antonio Vivaldi

montaż filmów: Jan Chołoniewski

czas trwania: 45 min.

Barbara Bujakowska – tancerka, performerka, absolwentka Institute for Dance Art na Uniwersytecie Antona Brucknera w Linzu (dyplom BA/performance in dance) oraz P.F.P w Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego w Salzburgu (SEAD). Laureatka Pierwszej Nagrody w konkursie TVP2 Dolina Kreatywna za solowy spektakl Swan….like. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2009) oraz Art Stations Foundation (Solo Projekt 2008, Alternatywna Akademia Tańca 2009). Współpracowała m.in. z takimi twórcami, jak Teresa Ranieri, Rebecca Murgi, Nigel Charnock, Kaya Kołodziejczyk, Daniel Landau, Isabelle Schad, Towarzystwo Gimnastyczne, Teatr Maat Projekt. Mieszka w Krakowie, prowadzi zajęcia taneczne z dziećmi, młodzieżą oraz osobami starszymi. Tworzy spektakle z pogranicza teatru, tańca oraz performansu. Do jej najważniejszych prac należą: Śniło mi się, że pozostał po nas pusty pokój (2013), ID- ance (2013) oraz Dying Swan (2015).

Hold on

*ZDZIWIENIE

Nie znam prawie wcale

Tych dwóch moich dłoni,

Ale wiem, że kiedyś

Żyła tu kobieta,

Co miała podobne…

 

Adelaide Crapsey

(tłum. Wiktor J. Darasz, 2015)

twórcy: Marta Wołowiec, Marcin Janus

taniec: Marta Wołowiec

muzyka: Marcin Janus

czas trwania: 40 min.

Marta Wołowiec – tancerka, nauczycielka tańca, menedżerka kultury. Od kwietnia 2015 roku jest tancerką i współzałożycielką Grupy Wokół Centrum, kolektywu artystycznego działającego przy Nowohuckim Centrum Kultury – Krakowskim Centrum Choreograficznym. Występuje w produkcjach: Makia, Płaczki, 38°C w choreografii Agaty Moląg oraz w projekcie zrealizowanym przez Grupę wraz z muzykiem Marcinem Janusem i artystą multimedialnym Grzegorzem Kaliszukiem spectral layers of movement. Współtworzy także ZAMIESZANIE, czyli cykl działań improwizacyjnych w przestrzeni publicznej Krakowa. W latach 2012-2014 była tancerką Krakowskiego Teatru Tańca, z którym zrealizowała pięć premier: Poliamoria, Takarazuka CAMP, Net, Ruch Gallery (choreografia Eryka Makohona) oraz In Between (choreografia Aleksandra Kopańskiego). Występowała także w spektaklach ulicznych, realizowanych przez teatr (Wesele zielonej gęsi w ramach Nocy Poezji, Takarazuka CAMP m.in. w ramach Festiwalu Teatrów Ulicznych w Krakowie). W 2014 roku wzięła udział w polsko-norweskim projekcie z tancerzem Ole Martinem Melandem (Carte Blanche). Pracę zaprezentowano w Krakowie i w Bergen (Norwegia). W ramach jednego z projektów współpracowała także z krakowską grupą improwizacyjną AD HOC, specjalizującą się w improwizacji kabaretowej. Uczestniczyła w ogólnopolskich i międzynarodowych warsztatach tańca takich, jak: GaGa Intensive w Tel Awiwie, ImpulsTanz w Wiedniu, Cyrkulacje, Ogólnopolskie Warsztaty Tańca Współczesnego w Połczynie, FIZYCZNYzGAGAcamp, Festiwal SPACER czy BalletOFFFestival. Podczas warsztatów zapoznała się także z repertuarem światowej sławy zespołów: Batsheva Dance Company, Ultima Vez, a także Rosas. Jako nauczycielka tańca od kilku lat jest związana z grupami działającymi przy Krakowskim Centrum Choreograficznym: Pracownią PRO, Pracownią METAfizyczna i Cardio Contemporary oraz grupą tańca współczesnego a g i t a t u s w Centrum Młodzieży w Krakowie, dla których również przygotowuje choreografie. W 2015 i 2016 roku uczestniczyła w programie ERASMUS, przygotowując spektakl uliczny wraz z niemiecką artystką Lisą Wilfert dla młodzieży z Grecji, Niemiec oraz Polski. Istotną częścią jej pracy jest również działalność organizacyjna. Od 2014 roku współtworzy Krakowskie Centrum Choreograficzne realizując takie wydarzenia, jak: Festiwal Tańca Współczesnego SPACER, BalletOFFFestival, konkurs choreograficzny 3…2…1…TANIEC!, a także liczne warsztaty i obozy taneczne, odpowiada również za promocję Centrum.

Marcin Janus pochodzi z Krakowa, jest artystą dźwiękowym, multimedialnym, twórcą muzyki elektronicznej i elektroakustycznej. Od wielu lat zajmuje się oryginalnymi projektami artystycznymi. Jest autorem i często wykonawcą muzyki do licznych spektakli tanecznych oraz teatralnych. Tworząc na granicach sztuk, kreuje złożone środowiska dźwiękowe. Realizując projekty, stawia sobie za zadanie uczynienie przedstawienia bardziej wciągającymi. Nasycając świat i myślenie osobliwymi zjawiskami dźwiękowymi, dostarcza zmysłom szerokiego spektrum wrażeń. W procesie twórczym koncentruje się na barwie dźwięku, bada jego podstawowe cechy, często szuka odzwierciedlenia w ruchu i obrazie, nadaje zdarzeniom nowych znaczeń, łącząc je w przestrzeniach muzycznych. Pracując w domenie cyfrowej najczęściej, wykorzystuje Ableton Live i Metasynth oraz kontrolery midi, które dostarczają unikalnych możliwości. W świecie analogowym operuje na mocnych brzmieniach Bass Station czy Elektrona w rezultacie jego muzyka charakteryzuje się szeroką paleta dźwiękową. W pracach opartych o technologie można usłyszeć zestawienie nagrań i organicznych dźwięków z syntetycznymi barwami o często motorycznych cechach. Zaczynał jako muzyk eksperymentalnych formacji, by po kilku latach rozpocząć pracę jako niezależny kompozytor. Był stypendystą Art Stations Foundation w programie Solo Projekt, Finalistą na Konkursie kompozytorskim, który odbywał się w ramach roku Johna Cage’a. Doświadczenie zdobywał również jako uczestnik kursów a w ostatnim czasie GrupLab Studia Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie, z którą wspólnie brał udział w wielu projektach artystycznych. Poza częstymi występami w kraju gościł również w Londynie, Lizbonie, Turynie i Frankfurcie.

Bilety: 30 zł

Rezerwacje: Biuro Organizacji Widowni

Tel. 12 644 02 66 wew. 55

e-mail: rezerwacja@nck.krakow.pl

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close