Spektakle

Łódź: Moscow City Ballet „Jezioro Łabędzie” – chor. Victor Smirnov-Golovanov

Zdjęcie: Łódź: Moscow City Ballet „Jezioro Łabędzie” – chor. Victor Smirnov-Golovanov

Victor Smirnov-Golovanov „Jezioro Łabędzie”

Jezioro Łabędzie to powieść mówiąca o walce dobra ze złem, o potędze miłości i uczuciu przekraczającym granice życia i śmierci. Prezentowana przez jeden z najsłynniejszych zespołów baletowych zachwyca swoją doskonałością oraz emocjonalnością.

Wersja do druku

Udostępnij

Spektakle rosyjskich tancerzy przeniosły widzów w świat jak z dziecięcych marzeń: kolorowy, bajkowy, pełen magii i czarów, w którym wszystko zawsze dobrze się kończy.

Gazeta Wyborcza

Występy Moscow City Ballet charakteryzują olśniewające kostiumy, imponująca choreografia, magia świateł i urzekająca scenografia. Zdaniem krytyków, czarowi tej grupy nie można się oprzeć, ani o niej zapomnieć: Tworzą tak wielką sztukę, że jest ona przeżyciem nawet dla tych, co tańca nie lubią. Wzruszeń i emocji wzbudzających przez Moscow City Ballet nie da się opisać – trzeba ich doświadczyć. Założyciel Moscow City Ballet, Victor Smirnov – Golovanov powiedział kiedyś: To we mnie mieszkają wszyscy bohaterowie baletów; to ja jestem Klarą, Księciem, Królem Myszy… To wszystko żyje we mnie… Być może to jest tajemnica ich ogromnego, międzynarodowego sukcesu.

Jezioro Łabędzie to przedstawienie uwielbiane przez polską publiczność. Sukces tego spektaklu opiera się na wspaniałej choreografii i muzyce. Prostota wątku dramatycznego i wzruszająca interpretacja miłości Odetty i Zygfryda jako symbolu potęgi uczucia, są ilustrowane niezwykle emocjonalnymi układami tanecznymi. Obrazują one przeżycia duchowe bohaterów. Czarujące walce, dumne rytmy poloneza, ognisty taniec hiszpański i pełen temperamentu czardasz hipnotyzują i wprowadzają w niezwykły nastrój. Kolejnym niewątpliwym walorem jest  muzyka, która urzeka pięknem i subtelnością melodyki. Nie dzieli się na fragmenty, typowe w większości baletów muzyczne divertissement, lecz składa się na wspaniale utaneczniony poemat symfoniczny. Dzięki temu jest niezwykle czytelny dla każdego tancerza, a także – co najważniejsze – dla widza-słuchacza. Od pierwszego do ostatniego taktu wiąże temat w jednolitą treść. Dziewczęta zaklęte w Łabędzie, Zły Duch i uczucia przekraczające granicę życia i śmierci niezmiennie wzruszają widzów na całym świecie.

Choreografia: Victor Smirnov-Golovanov
Muzyka: Piotr Czajkowski
Kostiumy: Natalia Povago

inne wydarzenia

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close