Spektakle

Łódź/„Poruszone ciała. Choreografie nowoczesności”: Maria Zimpel „What do you really miss?” (solo)

Zdjęcie: Łódź/„Poruszone ciała. Choreografie nowoczesności”: Maria Zimpel „What do you really miss?” (solo)

Fot. materiały organizatorów.

Wersja do druku

Udostępnij

Muzeum Sztuki w Łodzi ms¹ zaprasza na prezentacje solowego spektaklu Marii Zimpel What do you really miss?. W ramach  wystawy Poruszone ciała. Choreografie nowoczesności odbędzie się otwarta próba oraz (dwukrotnie) pokaz pracy. W swoim solo Maria Zimpel pracuje z dwoma wzorami ruchowymi. Wzory te rozwijają się w choreografię w dwóch przenikających się procesach: rozpoznania i zwrócenia szczególnej uwagi na geometrię i logikę pojawiającego się gestu oraz w procesie negocjowania kierunków, rytmu oraz intensywności podczas ruchu. W ramach wystawy Poruszone ciała. Choreografie nowoczesności odbędzie się otwarta próba oraz (dwukrotnie) pokaz pracy.  Praca ma charakter procesualny i anektuje przestrzenie wystawy.

 

Zaczynając pracę nad solo w 2012 roku zadałam sobie pytanie: Za czy naprawdę tęsknisz?”.   Tylko dwie odpowiedzi miały dla mnie znaczenie: „nic” lub „I don’t miss’. Pytanie „What do you really miss?” to pytanie o brak. Puste miejsce nie musi być niczym wypełnione. Przyglądam się potencjalności przestrzeni, ruchem rozrysowuję kierunki, a rytm zmian i powtórzeń intensyfikuje ciało. W tej pracy ciało jest nieustannie rozpięte miedzy krokiem do przodu i do tyłu, między poddaniem się sile grawitacji i sile uniesienia. Każdy kontrolowany horyzontalnie i wertykalnie kierunek zakrzywia się w przestrzeni.

 

Maria Zimpel – choreografka, tancerka. W swojej pracy czerpie z somatyki i autobiograficznej abstrakcji. Jej prace to różne formy tworzenia intensywności. W poszukiwaniach ruchowych bada granice fizyczności. Studiowała taniec i choreografię w HZT na Universität der Künste w Berlinie oraz kulturoznawstwo na Wydziale Nauk Społecznych UAM w Poznaniu. W 2011 obroniła pracę magisterską, pt.: Praktyka tańca – ruchoma przestrzeń tworzenia siebie, której promotorem był Prof. zw. dr hab. Grzegorz Dziamski. Praktyki somatyczne, oraz  improwizacja choreograficzna Rosalind Crisp miały duży wpływ na jej podejście do tańca i choreografii. Jest autorką prac: Working like a dog (Imagetanz Festival 2011 w Teatrze BrutWien), What do you really miss? (Solo Projekt 2012, Art Station Foundation Poznań 2012/Berlin 2013), s c a t t e r (FrivMove Zamek/CK Zamek, Poznań 2014), noish~(2014 PERFORMAT, Galeria Miejska “Arsenał”,/2015 Art Station Foundatio, Poznań), Trio What do you really miss? (3),2 (Art Station Foundation, Poznań 2015). Jako tancerka pracowała głównie z: Isabelle Schad, Rosalind Crisp i Kat Valastur. Obecnie mieszka i pracuje w Warszawie.

Choreografia, wykonanie: Maria Zimpel

Kostium: Katarzyna Bura_White Flag

Produkcja /premiera: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk (2012/2013)

Opieka artystyczna: Ria Higler Solo Projekt 2012

Realizacja 2016 w ramach wystawy „Poruszone ciała. Choreografie nowoczesności” możliwa dzięki Muzeum Sztuki w Łodzi

Kuratorka: Katarzyna Słoboda

Podziękowania dla Centrum w Ruchu za udostępnienie studia do pracy Warszawie.

***

O wystawie

Strona Muzeum: http://msl.org.pl/

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close