Lublin/IV Maat Festival/Konfrontacje Teatralne: Anna Królica „Czytanie Bausch Kantorowskim tropem”

Zdjęcie: Lublin/IV Maat Festival/Konfrontacje Teatralne: Anna Królica „Czytanie Bausch Kantorowskim tropem”

Wersja do druku

Udostępnij

Korespondencja tematyczna i formalna pomiędzy dorobkiem Bausch i Kantora skłania do głębszej refleksji. Nieobecność, ekshumacja czasu minionego, ukrytych emocji – te wątki zdają się fascynować obu twórców. Kiedy Bausch odwołuje się do archiwum uczuć, to Kantor ucieka w dystansującą emocje groteskę. Posługują się innymi środkami, opowiadają niby odrębne historie co do detali, a jednak zdaje się, że szukają odpowiedzi na te same pytania, dotyczące spraw fundamentalnych. Poszukiwania w głąb pamięci własnej i aktorów staje się rezerwuarem do tworzenia spektakli na granicy rzeczywistości potocznej, która staje się sztuką. Reformatorzy zapowiadający nowy porządek w sztukach performatywnych. Możliwe, że odczytanie twórczości Piny Bausch przez pryzmat znanego nam dorobku Tadeusza Kantora naświetli w nowy sposób i oswoi zjawisko Tanztheater polskim widzom.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close