Lublin/IV Maat Festival/Konfrontacje Teatralne: Teatr Nowy im. K. Dejmka (Łódź)/Teatr Maat Projekt „I Ifigenia”

Zdjęcie: Lublin/IV Maat Festival/Konfrontacje Teatralne: Teatr Nowy im. K. Dejmka (Łódź)/Teatr Maat Projekt „I Ifigenia”

Wersja do druku

Udostępnij

„Agamemnon, chcąc zapewnić powodzenie wyprawie pod Troje, postanawia złożyć córkę w ofierze. Do miasta zwabia ją podstępem – obietnicą małżeństwa. Kiedy fortel zostaje odkryty, Ifigenia zgadza się poświęć swoje życie za cenę społecznej równowagi. Ta nieco melodramatyczna oprawa rodzinnej historii to tylko sztafaż. Znak ironicznego rozpoznania świata, w którym moc boża objawia się, nie w „zbawczej” interwencji bóstwa, ale sile plotki. Dlaczego Ifigenia reżyseruje własną śmierć? Być może kłamstwo najlepiej odsłania mechanizm i rolę ofiary człowieka, fałszywie godzącego się na kompromis jedynie po to, aby ocalić życie.” [Marta Olejniczak – Teatr Nowy Łódź]


„Sytuacja poszukiwania prawdy o sobie. Konfrontacja z tym – co ukryte. Poszukiwanie głębi kłamstwa – w potrzebie ratowanie swojej osoby. Prawda – czyli to, co zwykliśmy uważać o sobie – jest pojęciem względnym – na ile względność ta, daje nam prawo do stanowienia o sobie i innych. Granica prawda-fałsz-kłamstwo staje się tylko indywidualną sprawą wyboru. Wybory wobec siebie, świata i ludzi – ofiara jaką każdy z nas składa. Sytuacja jednego dnia – sytuacja jednostki – sytuacja osamotnienia.”[Tomasz Bazan – reżyser]


„Rodzina atomowa. Miłość ściera się z egoizmem jednostek w walce o przetrwanie. W zdezintegrowanym społeczeństwie, często tylko ofiara potrafi nadać naszemu życiu sens. Sens, którego – mimo zapewnieniom wielu o jego nieistnieniu – niestrudzenie poszukujemy.Nie musi to mieć nic wspólnego z heroizmem. Nie ma bohaterów.Żyjemy osamotnieni w strachu przed śmiercią. Ifigenia odnajduje wyjście ze ślepych uliczek. Tylko czy jej teoria nie jest już wiarą? A jeśli tak, to ile w tym naszej naiwności?”[Szczepan Orłowski – dramaturg]


TRZYKROTNIE NAGRODZONA ZŁOTĄ MASKĄ ŁÓDZKĄI IFIGENIA na podstawie Ifigenii Eurypidesa reżyseria, choreografia, światło: TOMASZ BAZAN dramaturgia: SZCZEPAN ORŁOWSKI muzyka i opracowanie muzyczne: MARCIN JANUS realizacja video, kostiumy: PATRYCJA PŁANIK kamera live: PATRYCJA PŁANIK współpraca przy koncepcji kostiumów i wykonanie ALEKSANDRA ADAMCZUK oraz MAŁGORZATA KRASUŃ współpraca nad koncepcją przestrzeni: MARTIN SHWITZSH oraz PATRYCJA PŁANIK realizacja światła, projekcje: MACIEJ POŁYNKO obsada: MIROSŁAWA OLBIŃSKA, SŁAWOMIR SULEJ, PIOTR TROJAN, TOMASZ BAZAN produkcja: Teatr Nowy Łódź, Teatr Maat Projekt CK Lublin

’75

Bilety: 15/30zł

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close