Spektakle

Lublin/Maat Festival 2017: Kaya Kołodziejczyk „Ocieram”

Zdjęcie: Lublin/Maat Festival 2017: Kaya Kołodziejczyk „Ocieram”

Fot. Andrzej Stawiński.

Wersja do druku

Udostępnij

Maat Festival jest pierwszym rezydencyjny festiwalem w Polsce, który zapewnia laboratoryjne warunki pracy zaproszonym tancerzom: finalnie powstają prace, które w ściśle określonej przestrzeni prezentacji są obserwowane i poddawane analizie. IX edycja platformy rezydencji bada w tym roku związki pomiędzy ciałem performera/tancerza a wszystkim tym, co klasyfikować można jako „narodowe” w szerokim ujęciu próby określenia statusu artysty. W ramach festiwalu Kaya Kołodziejczyk pokaże premierowy spektakl Ocieram.

Performans jest interdyscyplinarną i interaktywną instalacją choreograficzną, zaprojektowana jako rzeźba przestrzenna. Poprzez analizę zjawisk istniejących w naturalnym środowisku artystycznym będących częścią ekosystemu, autorka OCIERA się o ostateczność. Dzieli się z widzem niepokojącymi doświadczeniami napotkanymi naokoło siebie – od anomalii pogodowych – aż po katastrofy, nieodłącznie towarzyszące współczesnej cywilizacji. Chcąc zaangażować publiczność do doświadczenia życia zbiorowego i możliwości wyboru, komponuje ciąg choreograficzny w sposób nieświadomy, bezsilny. Artystka poszukując zmiany, demonstruje nowe rozwiązania, lekceważy zagrożenia, dąży do zrozumienia odmiennej nowej rzeczywistości. OCIERA się o „świeże”.

koncepcja, choreografia, wykonanie: Kaya Kołodziejczyk

przestrzeń sceniczna: Magdalena Fela Jaszczuk

przestrzeń wizualna: Pola Dwurnik

muzyka i wykonanie na żywo: Piotr Fiedorowicz

Kaya Kołodziejczyk

Wśród jej autorskich realizacji choreograficznych znajdują się prace z pogranicza sztuk, prezentujące różne estetyki i style taneczne. Są to m.in. Audycja V – 2016 , meta opera w 20 scenach Andrzeja Krzanowskiego, Aria di Prefiche jedna z części tryptyku Ogniwa do muzyki Witolda Lutosławskiego, Oh, Noh przedstawienie skonstruowane na podstawie japońskiego dramatu Izutsu z muzyką Szymona Brzóski czy SOL (premiera w ramach Festiwalu Maat w 2013 roku ). Jest również autorką choreografii do spektakli w Teatrze Powszechnym w Warszawie Krzyczcie, Chiny! Pawła Łysaka i Księgi Jakubowe Eweliny Marciniak oraz produkcji filmowych m.in. Córki dancingu, nagradzany w Polsce i zagranicą film Agnieszki Smoczyńskiej, Panie Dulskie w reżyserii Filipa Bajona czy Demon Marcina Wrony. Od roku 2016 współpracuje z Mają Kleczewską, występując w spektaklach Głos ludzki, Malowany ptak, Wściekłość, Golem.

Wstęp na wydarzenia jest bezpłatny, za okazaniem wejściówki. Wejściówki są do pobrania w kasie Centrum Kultury w Lublinie od 1 grudnia 2017 roku.

***

Maat Festival „Ciało narodowe”

Narodowe ciało artystów to tkanka/matryca, skupiająca w sobie zarówno to, co lokalne, jak i – to, co nie dające się uchwycić w cyfrowej fali ery „post”. Czy „kolekcja narodowa” kształtowana będzie w przyszłości z rozbitych pryzmatów różnych pól i linków, dotyczących globalnej zbiorowości bez mitotwórczego etosu bohatera? Jak postulują organizatorzy: „Oddajmy ciała naszym narodowym artystom! Spotkajmy się !”. Wyjątkowości temu programowi dodaje fakt, że podobnej, tak rozbudowanej formy w Polsce nie sposób znaleźć. Każdorazowo obok rezydencji artystycznej powstaje fabularyzowany dokument filmowy, dotyczący postaci danego twórcy – w końcowym zamierzeniu powstaną, dzięki temu unikatowe materiały filmowe.

Więcej: rundance.pl

idea koncept, kurator programu: Tomasz Bazan

produkcja: Joanna Kolstrung, Arkadiusz Sławek

współpraca: Karol Rębisz, Tomasz Fabiański, Maciej Rukasz, Ewelina Kruszewska

Zrealizowano ze środków Centrum Kultury w Lublinie oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

MKiDN dofinansowanie (miniaturka)

Centrum Kultury w Lublinie (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Kaya Kołodziejczyk

Kaya Kołodziejczyk

  • tancerka
  • choreografka

Maat Festival jest pierwszym rezydencyjny festiwalem w Polsce, który zapewnia laboratoryjne warunki pracy zaproszonym tancerzom: finalnie powstają prace, które w ściśle określonej przestrzeni prezentacji są obserwowane i poddawane analizie. IX edycja platformy rezydencji bada w tym roku związki pomiędzy ciałem performera/tancerza a wszystkim tym, co klasyfikować można jako „narodowe” w szerokim ujęciu próby określenia statusu artysty. W ramach festiwalu Kaya Kołodziejczyk pokaże premierowy spektakl Ocieram. Performans jest interdyscyplinarną i interaktywną instalacją choreograficzną, zaprojektowana jako rzeźba przestrzenna. Poprzez analizę zjawisk istniejących w naturalnym środowisku artystycznym będących częścią ekosystemu, autorka OCIERA się o ostateczność. Dzieli się z widzem niepokojącymi doświadczeniami napotkanymi naokoło siebie – od anomalii pogodowych – aż po katastrofy, nieodłącznie towarzyszące współczesnej cywilizacji. Chcąc zaangażować publiczność do doświadczenia życia zbiorowego i możliwości wyboru, komponuje ciąg choreograficzny w sposób nieświadomy, bezsilny. Artystka poszukując zmiany, demonstruje nowe rozwiązania, lekceważy zagrożenia, dąży do zrozumienia odmiennej nowej rzeczywistości. OCIERA się o „świeże”. koncepcja, choreografia, wykonanie: Kaya Kołodziejczyk przestrzeń sceniczna: Magdalena Fela Jaszczuk przestrzeń wizualna: Pola Dwurnik muzyka i wykonanie na żywo: Piotr Fiedorowicz Kaya Kołodziejczyk Wśród jej autorskich realizacji choreograficznych znajdują się prace z pogranicza sztuk, prezentujące różne estetyki i style taneczne. Są to m.in. Audycja V – 2016 , meta opera w 20 scenach Andrzeja Krzanowskiego, Aria di Prefiche jedna z części tryptyku Ogniwa do muzyki Witolda Lutosławskiego, Oh, Noh przedstawienie skonstruowane na podstawie japońskiego dramatu Izutsu z muzyką Szymona Brzóski czy SOL (premiera w ramach Festiwalu Maat w 2013 roku ). Jest również autorką choreografii do spektakli w Teatrze Powszechnym w Warszawie Krzyczcie, Chiny! Pawła Łysaka i Księgi Jakubowe Eweliny Marciniak oraz produkcji filmowych m.in. Córki dancingu, nagradzany w Polsce i zagranicą film Agnieszki Smoczyńskiej, Panie Dulskie w reżyserii Filipa Bajona czy Demon Marcina Wrony. Od roku 2016 współpracuje z Mają Kleczewską, występując w spektaklach Głos ludzki, Malowany ptak, Wściekłość, Golem. Wstęp na wydarzenia jest bezpłatny, za okazaniem wejściówki. Wejściówki są do pobrania w kasie Centrum Kultury w Lublinie od 1 grudnia 2017 roku. *** Maat Festival „Ciało narodowe” Narodowe ciało artystów to tkanka/matryca, skupiająca w sobie zarówno to, co lokalne, jak i – to, co nie dające się uchwycić w cyfrowej fali ery „post”. Czy „kolekcja narodowa” kształtowana będzie w przyszłości z rozbitych pryzmatów różnych pól i linków, dotyczących globalnej zbiorowości bez mitotwórczego etosu bohatera? Jak postulują organizatorzy: „Oddajmy ciała naszym narodowym artystom! Spotkajmy się !”. Wyjątkowości temu programowi dodaje fakt, że podobnej, tak rozbudowanej formy w Polsce nie sposób znaleźć. Każdorazowo obok rezydencji artystycznej powstaje fabularyzowany dokument filmowy, dotyczący postaci danego twórcy – w końcowym zamierzeniu powstaną, dzięki temu unikatowe materiały filmowe. Więcej: rundance.pl idea koncept, kurator programu: Tomasz Bazan produkcja: Joanna Kolstrung, Arkadiusz Sławek współpraca: Karol Rębisz, Tomasz Fabiański, Maciej Rukasz, Ewelina Kruszewska Zrealizowano ze środków Centrum Kultury w Lublinie oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close