
Fot. Andrzej Stawiński.
Fot. Andrzej Stawiński.
Maat Festival jest pierwszym rezydencyjny festiwalem w Polsce, który zapewnia laboratoryjne warunki pracy zaproszonym tancerzom: finalnie powstają prace, które w ściśle określonej przestrzeni prezentacji są obserwowane i poddawane analizie. IX edycja platformy rezydencji bada w tym roku związki pomiędzy ciałem performera/tancerza a wszystkim tym, co klasyfikować można jako „narodowe” w szerokim ujęciu próby określenia statusu artysty. W ramach festiwalu Renata Piotrowska-Auffret pokaże przedpremierowo spektakl Wycieka ze mnie samo złoto.
O spektaklu:
Wielu kobietom pragnienie, by urodzić dziecko, wydaje się oczywiste: jest silne i nie podlega wątpliwościom. Co jednak, jeżeli pragnienie to zostaje odrzucone, podlegając jednocześnie kategoriom prawa? W swojej nowej pracy Wycieka ze mnie samo złoto Piotrowska-Auffret bada ten obszar. Artystka opiera się zarówno na osobistej historii, jak i na narracjach innych kobiet, by podążyć za kobiecym pragnieniem posiadania dzieci poprzez sieć polityk reprodukcji, rozmaitych obietnic, ideologii i prób wykorzystywania. Przygląda się relacji między życiem prywatnym a zawodowym. Jak dużo inwestujemy w pracę i życie? Jaką wartość nadajemy temu, co produkujemy i reprodukujemy w celu spełnienia osobistego pragnienia? A w pracy, w sztuce? Jak daleko możemy się posunąć? I dlaczego?
koncepcja, choreografia: Renata Piotrowska-Auffret
dramaturgia: Bojana Bauer
wykonanie: Renata Piotrowska-Auffret i goście
współpraca: Karolina Kraczkowska, Ola Osowicz
muzyka: wybór: Renata Piotrowska-Auffret i goście
produkcja: MAAT FESTIVAL 2017 CIAŁO NARODOWE, Fundacja Burdąg (projekt: Centrum w Procesie)
partner: Nowy Teatr, Wawerskie Centrum Kultury
Spektakl jest dofinansowany przez Urząd m.st. Warszawy pod roboczym tytułem Miłość. ćwiczenia i wariacje.
Wstęp na wydarzenia jest bezpłatny, za okazaniem wejściówki. Wejściówki są do pobrania w kasie Centrum Kultury w Lublinie od 1 grudnia 2017 roku.
***
Maat Festival „Ciało narodowe”
Narodowe ciało artystów to tkanka/matryca, skupiająca w sobie zarówno to, co lokalne, jak i – to, co nie dające się uchwycić w cyfrowej fali ery „post”. Czy „kolekcja narodowa” kształtowana będzie w przyszłości z rozbitych pryzmatów różnych pól i linków, dotyczących globalnej zbiorowości bez mitotwórczego etosu bohatera? Jak postulują organizatorzy: „Oddajmy ciała naszym narodowym artystom! Spotkajmy się !”. Wyjątkowości temu programowi dodaje fakt, że podobnej, tak rozbudowanej formy w Polsce nie sposób znaleźć. Każdorazowo obok rezydencji artystycznej powstaje fabularyzowany dokument filmowy, dotyczący postaci danego twórcy – w końcowym zamierzeniu powstaną, dzięki temu unikatowe materiały filmowe.
Więcej: rundance.pl
idea koncept, kurator programu: Tomasz Bazan
produkcja: Joanna Kolstrung, Arkadiusz Sławek
współpraca: Karol Rębisz, Tomasz Fabiański, Maciej Rukasz, Ewelina Kruszewska
Zrealizowano ze środków Centrum Kultury w Lublinie oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.