Spektakle

Lublin/maat festival/border line 2013/Finał „Przyjdź! Bądź! Proces!”: Anna Steller „Solove”

Zdjęcie: Lublin/maat festival/border line 2013/Finał „Przyjdź! Bądź! Proces!”: Anna Steller „Solove”

Fot. Patrycja Płanik.

Wersja do druku

Udostępnij

Centrum Kultury w Lublinie i Teatr Maat projekt zapraszają na finał pierwszego polskiego festiwalu rezydencyjnego – wspólnej przestrzeni tancerzy, którzy w specjalnie spreparowanym miejscu prezentacji będą ciałem mówić do odbiorców. Przez cały rok 2013 w Centrum Kultury w Lublinie w MAAT STUDIO odbyło się osiem rezydencji artystów/tancerzy, a ich praca dokumentowana była przez Patrycję Płanik. Ten proces organizatorzy chcą teraz pokazać i na procesie tworzenia skupić uwagę publiczności. Udział wezmą: Magdalena Jędra, Anna Steller, Anita Wach, Kaya Kołodziejczyk, Rafał Urbacki, Przemek Kamiński, Korina Kordova, Barbara Bujakowska, Mikołaj Mikołajczyk. Anna Steller pokaże spektakl Solove. 

Anna Steller o spektaklu: „Przekazywanie emocji przez ciało – banalne, wyświechtane sformułowanie, które można z powodzeniem przyłożyć do każdej produkcji, w której ktoś coś przeżywa, tańcząc. Stojąc w obliczu niemożności sformułowania nowej definicji interesującego mnie zagadnienia, zbieram się na odwagę, aby przeżyć po raz kolejny „coś” na scenie i tym „czymś” podzielić się z widownią. Jako podstawa do wzniecenia w sobie różnorodnych stanów emocjonalnych posłuży mi tekst Sary Kane Łaknąć, w którym odnajduję niepokojący traumatyzm odrzucenia miłosnego, biblijną przypowieść o miłości i przenikliwą bezradność samotności. Koncepcja mojego performensu zrodziła się podczas 11-dniowej rezydencji w Lublinie i uformowała się w wyniku zadań, jakie narzuciłam sobie podczas mojego pobytu w tym mieście. Czas, który spędziłam na sali, w przestrzeni publicznej, w domu czy na łonie natury świadomie wypełniałam rozmaitymi zadaniami. Dotarcie z domu do studia było uważną wędrówką i przyglądaniem się otaczającej rzeczywistości. Była to swoista medytacja, wypełnianie czasu, a nie patrzenie jak przepływa, skupienie się na szczegółach, które zwykle umykają w życiu codziennym. Stałam się na ten czas przedmiotem, na który oddziałuje świat zewnętrzny i jednocześnie kreuje mnie samą.”

Reżyseria i choreografia: Anna Steller.

Rok 2013 jest momentem przełomu w formule programu kuratorskiego maat festival – przekształcił się on w międzynarodowy program rezydencyjny i stał się niejako „domem tańca”, w którym z zaproszonymi artystami organizatorzy mogli spotykać się przez cały rok. Tym sposobem stał się pierwszym w Polsce rezydencyjnym festiwalem w takim wymiarze  – jego program realizowany był w postaci rezydencji artystycznych rozciągniętych na przestrzeni całego roku z finałem w grudniu 2013. Wyjątkowości temu programowi dodaje fakt, że podobnej, tak rozbudowanej formy w Polsce nie sposób znaleźć. Każdorazowo obok rezydencji artystycznej powstał fabularyzowany dokument filmowy dotyczący postaci danego twórcy – w końcowym zamierzeniu powstaną dzięki temu unikatowe materiały filmowe.

Przed każdym wydarzeniem festiwalu odbywać będzie się promocja książek Terpsychora w tenisówkach Sally Banes w tłumaczeniu i ze wstępem Jadwigi Majewskiej oraz Pokolenie Solo Anny Królicy.

Terpsychora w tenisówkach Sally Banes 

powiązane

Ludzie

Anna Królica

Anna Królica

Centrum Kultury w Lublinie i Teatr Maat projekt zapraszają na finał pierwszego polskiego festiwalu rezydencyjnego – wspólnej przestrzeni tancerzy, którzy w specjalnie spreparowanym miejscu prezentacji będą ciałem mówić do odbiorców. Przez cały rok 2013 w Centrum Kultury w Lublinie w MAAT STUDIO odbyło się osiem rezydencji artystów/tancerzy, a ich praca dokumentowana była przez Patrycję Płanik. Ten proces organizatorzy chcą teraz pokazać i na procesie tworzenia skupić uwagę publiczności. Udział wezmą: Magdalena Jędra, Anna Steller, Anita Wach, Kaya Kołodziejczyk, Rafał Urbacki, Przemek Kamiński, Korina Kordova, Barbara Bujakowska, Mikołaj Mikołajczyk. Anna Steller pokaże spektakl Solove.    Anna Steller o spektaklu: „Przekazywanie emocji przez ciało – banalne, wyświechtane sformułowanie, które można z powodzeniem przyłożyć do każdej produkcji, w której ktoś coś przeżywa, tańcząc. Stojąc w obliczu niemożności sformułowania nowej definicji interesującego mnie zagadnienia, zbieram się na odwagę, aby przeżyć po raz kolejny „coś” na scenie i tym „czymś” podzielić się z widownią. Jako podstawa do wzniecenia w sobie różnorodnych stanów emocjonalnych posłuży mi tekst Sary Kane Łaknąć, w którym odnajduję niepokojący traumatyzm odrzucenia miłosnego, biblijną przypowieść o miłości i przenikliwą bezradność samotności. Koncepcja mojego performensu zrodziła się podczas 11-dniowej rezydencji w Lublinie i uformowała się w wyniku zadań, jakie narzuciłam sobie podczas mojego pobytu w tym mieście. Czas, który spędziłam na sali, w przestrzeni publicznej, w domu czy na łonie natury świadomie wypełniałam rozmaitymi zadaniami. Dotarcie z domu do studia było uważną wędrówką i przyglądaniem się otaczającej rzeczywistości. Była to swoista medytacja, wypełnianie czasu, a nie patrzenie jak przepływa, skupienie się na szczegółach, które zwykle umykają w życiu codziennym. Stałam się na ten czas przedmiotem, na który oddziałuje świat zewnętrzny i jednocześnie kreuje mnie samą.”   Reżyseria i choreografia: Anna Steller.   Rok 2013 jest momentem przełomu w formule programu kuratorskiego maat festival – przekształcił się on w międzynarodowy program rezydencyjny i stał się niejako „domem tańca”, w którym z zaproszonymi artystami organizatorzy mogli spotykać się przez cały rok. Tym sposobem stał się pierwszym w Polsce rezydencyjnym festiwalem w takim wymiarze  – jego program realizowany był w postaci rezydencji artystycznych rozciągniętych na przestrzeni całego roku z finałem w grudniu 2013. Wyjątkowości temu programowi dodaje fakt, że podobnej, tak rozbudowanej formy w Polsce nie sposób znaleźć. Każdorazowo obok rezydencji artystycznej powstał fabularyzowany dokument filmowy dotyczący postaci danego twórcy – w końcowym zamierzeniu powstaną dzięki temu unikatowe materiały filmowe.   Przed każdym wydarzeniem festiwalu odbywać będzie się promocja książek Terpsychora w tenisówkach Sally Banes w tłumaczeniu i ze wstępem Jadwigi Majewskiej oraz Pokolenie Solo Anny Królicy.   Terpsychora w tenisówkach Sally Banes 

Anna Steller

Anna Steller

Centrum Kultury w Lublinie i Teatr Maat projekt zapraszają na finał pierwszego polskiego festiwalu rezydencyjnego – wspólnej przestrzeni tancerzy, którzy w specjalnie spreparowanym miejscu prezentacji będą ciałem mówić do odbiorców. Przez cały rok 2013 w Centrum Kultury w Lublinie w MAAT STUDIO odbyło się osiem rezydencji artystów/tancerzy, a ich praca dokumentowana była przez Patrycję Płanik. Ten proces organizatorzy chcą teraz pokazać i na procesie tworzenia skupić uwagę publiczności. Udział wezmą: Magdalena Jędra, Anna Steller, Anita Wach, Kaya Kołodziejczyk, Rafał Urbacki, Przemek Kamiński, Korina Kordova, Barbara Bujakowska, Mikołaj Mikołajczyk. Anna Steller pokaże spektakl Solove.    Anna Steller o spektaklu: „Przekazywanie emocji przez ciało – banalne, wyświechtane sformułowanie, które można z powodzeniem przyłożyć do każdej produkcji, w której ktoś coś przeżywa, tańcząc. Stojąc w obliczu niemożności sformułowania nowej definicji interesującego mnie zagadnienia, zbieram się na odwagę, aby przeżyć po raz kolejny „coś” na scenie i tym „czymś” podzielić się z widownią. Jako podstawa do wzniecenia w sobie różnorodnych stanów emocjonalnych posłuży mi tekst Sary Kane Łaknąć, w którym odnajduję niepokojący traumatyzm odrzucenia miłosnego, biblijną przypowieść o miłości i przenikliwą bezradność samotności. Koncepcja mojego performensu zrodziła się podczas 11-dniowej rezydencji w Lublinie i uformowała się w wyniku zadań, jakie narzuciłam sobie podczas mojego pobytu w tym mieście. Czas, który spędziłam na sali, w przestrzeni publicznej, w domu czy na łonie natury świadomie wypełniałam rozmaitymi zadaniami. Dotarcie z domu do studia było uważną wędrówką i przyglądaniem się otaczającej rzeczywistości. Była to swoista medytacja, wypełnianie czasu, a nie patrzenie jak przepływa, skupienie się na szczegółach, które zwykle umykają w życiu codziennym. Stałam się na ten czas przedmiotem, na który oddziałuje świat zewnętrzny i jednocześnie kreuje mnie samą.”   Reżyseria i choreografia: Anna Steller.   Rok 2013 jest momentem przełomu w formule programu kuratorskiego maat festival – przekształcił się on w międzynarodowy program rezydencyjny i stał się niejako „domem tańca”, w którym z zaproszonymi artystami organizatorzy mogli spotykać się przez cały rok. Tym sposobem stał się pierwszym w Polsce rezydencyjnym festiwalem w takim wymiarze  – jego program realizowany był w postaci rezydencji artystycznych rozciągniętych na przestrzeni całego roku z finałem w grudniu 2013. Wyjątkowości temu programowi dodaje fakt, że podobnej, tak rozbudowanej formy w Polsce nie sposób znaleźć. Każdorazowo obok rezydencji artystycznej powstał fabularyzowany dokument filmowy dotyczący postaci danego twórcy – w końcowym zamierzeniu powstaną dzięki temu unikatowe materiały filmowe.   Przed każdym wydarzeniem festiwalu odbywać będzie się promocja książek Terpsychora w tenisówkach Sally Banes w tłumaczeniu i ze wstępem Jadwigi Majewskiej oraz Pokolenie Solo Anny Królicy.   Terpsychora w tenisówkach Sally Banes 

Jadwiga Majewska

Jadwiga Majewska

Centrum Kultury w Lublinie i Teatr Maat projekt zapraszają na finał pierwszego polskiego festiwalu rezydencyjnego – wspólnej przestrzeni tancerzy, którzy w specjalnie spreparowanym miejscu prezentacji będą ciałem mówić do odbiorców. Przez cały rok 2013 w Centrum Kultury w Lublinie w MAAT STUDIO odbyło się osiem rezydencji artystów/tancerzy, a ich praca dokumentowana była przez Patrycję Płanik. Ten proces organizatorzy chcą teraz pokazać i na procesie tworzenia skupić uwagę publiczności. Udział wezmą: Magdalena Jędra, Anna Steller, Anita Wach, Kaya Kołodziejczyk, Rafał Urbacki, Przemek Kamiński, Korina Kordova, Barbara Bujakowska, Mikołaj Mikołajczyk. Anna Steller pokaże spektakl Solove.    Anna Steller o spektaklu: „Przekazywanie emocji przez ciało – banalne, wyświechtane sformułowanie, które można z powodzeniem przyłożyć do każdej produkcji, w której ktoś coś przeżywa, tańcząc. Stojąc w obliczu niemożności sformułowania nowej definicji interesującego mnie zagadnienia, zbieram się na odwagę, aby przeżyć po raz kolejny „coś” na scenie i tym „czymś” podzielić się z widownią. Jako podstawa do wzniecenia w sobie różnorodnych stanów emocjonalnych posłuży mi tekst Sary Kane Łaknąć, w którym odnajduję niepokojący traumatyzm odrzucenia miłosnego, biblijną przypowieść o miłości i przenikliwą bezradność samotności. Koncepcja mojego performensu zrodziła się podczas 11-dniowej rezydencji w Lublinie i uformowała się w wyniku zadań, jakie narzuciłam sobie podczas mojego pobytu w tym mieście. Czas, który spędziłam na sali, w przestrzeni publicznej, w domu czy na łonie natury świadomie wypełniałam rozmaitymi zadaniami. Dotarcie z domu do studia było uważną wędrówką i przyglądaniem się otaczającej rzeczywistości. Była to swoista medytacja, wypełnianie czasu, a nie patrzenie jak przepływa, skupienie się na szczegółach, które zwykle umykają w życiu codziennym. Stałam się na ten czas przedmiotem, na który oddziałuje świat zewnętrzny i jednocześnie kreuje mnie samą.”   Reżyseria i choreografia: Anna Steller.   Rok 2013 jest momentem przełomu w formule programu kuratorskiego maat festival – przekształcił się on w międzynarodowy program rezydencyjny i stał się niejako „domem tańca”, w którym z zaproszonymi artystami organizatorzy mogli spotykać się przez cały rok. Tym sposobem stał się pierwszym w Polsce rezydencyjnym festiwalem w takim wymiarze  – jego program realizowany był w postaci rezydencji artystycznych rozciągniętych na przestrzeni całego roku z finałem w grudniu 2013. Wyjątkowości temu programowi dodaje fakt, że podobnej, tak rozbudowanej formy w Polsce nie sposób znaleźć. Każdorazowo obok rezydencji artystycznej powstał fabularyzowany dokument filmowy dotyczący postaci danego twórcy – w końcowym zamierzeniu powstaną dzięki temu unikatowe materiały filmowe.   Przed każdym wydarzeniem festiwalu odbywać będzie się promocja książek Terpsychora w tenisówkach Sally Banes w tłumaczeniu i ze wstępem Jadwigi Majewskiej oraz Pokolenie Solo Anny Królicy.   Terpsychora w tenisówkach Sally Banes 

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close