Spotkania

Lublin/maat festival/border line 2013:Korina Kordova, Przemysław Kamiński – spotkanie

Zdjęcie: Lublin/maat festival/border line 2013:Korina Kordova, Przemysław Kamiński – spotkanie

Fot. Patrycja Płanik.

Wersja do druku

Udostępnij

Na przełomie sierpnia i września są Korina Kordova i Przemysław Kamiński, którzy przez 11 dni będą pracować nad duetem. Ich pracę dokumentować będzie Patrycja Płanik w ramach projektu DANCE.DOC.

 

W ramach rezydencji 6 września o godz 19:00 Tomasz Bazan będzie rozmawiał z rezydentami o tym, co jest tańcem, co nim nie jest i jakie jest jego miejsce w opinii tancerzy w Polsce. Spotkanie odbędzie się w kawiarni KAWKA – zostanie zarejestrowane przez Patrycję Płanik jako część większego dokumentu o polskim tańcu, który obejrzeć będzie można podczas V Maat Festival.

O swojej pracy rezydenci piszą: 

Podczas naszej rezydencji w Lublinie zamierzamy badać związki choreografii i czarownictwa. Będziemy zbierać magiczne przedmioty, organizować rozgrzewki-rytuały, warzyć mikstury, wywoływać duchy, odbywać podróże astralne, squatować ciała, wychodzić z siebie i stawać obok. W pracy wykorzystamy m.in. techniki body swap, czyli procesy prowadzące do sytuacji, w której dwie osoby zamieniają się umysłami i kończą w ciele drugiego człowieka.

 

zanim przeprowadziła się do Polski w 2005 roku, aby dołączyć do zespołu Śląskiego Teatru Tańca. Była jego członkinią do 2012 roku. Współpracując z wieloma polskimi i zagranicznymi choreografami, takimi jak: Jacek Łumiński (PL), Anna Piotrowska (PL), Barbara Bourget (CAN), Mihai Mihalcea (RO), Idan Cohen (ISR) i Kuik Swee Boon (SGP). Współpracowała również z Suzaną Gomes (NL/BR), Kokoro Dance (CAN), BalletMet (USA), Samovarteateret (NO) i – niedawno – z Teatrem Tańca Zawirowania (PL), przy spektaklu izraelskiego choreograda Irada Mazliaha. Stworzyła autorskie spektakle: Mobile Variations, Night, Karolina, Borderline i inne. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca w 2012 roku – w ramach programu Stary Browar Nowy Taniec, gdzie obecnie jest rezydentką programu Solo Project 2013. W Warszawie współtworzy własny kolektyw artystyczny Flesh System, w ramach którego stworzyła improwizowany performens ±30 // we are here for you we współpracy z Przemkiem Kamińskim. Jest również członkinią Centrum w Ruchu – stowarzyszenia niezależnych choreografów z Warszawy.

Przemysław Kamiński Tancerz, performer, młody choreograf. Studiuje na kierunku “Dance, Context, Choreography” w Inter-University Centre for Dance (HZT) w Berlinie oraz “Choreografię  i techniki tańca” na Akademii Muzycznej w Łodzi. Ukończył Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny (kierunek: taniec współczesny) przy Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie. Stypendysta Instytutu Muzyki i Tańca, Alternatywnej Akademii Tańca (Art Stations Foundation w Poznaniu) oraz programu wymiany studenckiej School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie. Jako tancerz i performer współpracował z polskimi i zagranicznymi choreografami, reżyserami i artystami wizualnymi, m.in.: Nicole Seiler (CH), Karoliną Kroczak, Kirstine Kyhl Andersen (DK), Małgorzatą Haduch, Harakiri Farmers – Dominiką Kanapik i Wojtkiem Klimczykiem, Aleksandrą Dziurosz, Kayą Kołodziejczyk, Krzysztofem Garbaczewskim. Współtworzy nieformalny kolektyw Flesh System. We spółpracy z Koriną Kordovą, stowrzył improwizowany performens “±30 // we are here for you”. We wrześniu, w CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, odbędzie się premiera jego spektaklu solowego do muzyki Witolda Lutosławskiego. Jako reżyser ruchu scenicznego współpracował m.in. z: Wojciechem Farugą, Agnieszką Błońską, Michałem Kmiecikiem, Andrzejem Pakułą, pracując w teatrach w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu

 

‘maat festival – border line 2013′ idea/koncept: Tomasz Bazan (kurator programu) multimedia/video: Patrycja Płanik produkcja: Ksenia Duńska technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz współpraca: Barbara Szymańska, Małgorzata Drozd, Maciej Rukasz, Dominika Płanik, Matylda Chmielewska / program kuratorski Tomasza Bazana ‘Maat Festival’ zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie Miejskiej Instytucji Kultury oraz Teatru Maat Projekt – pod honorowym patronatem prezydenta miasta Lublin, marszałka Województwa Lubelskiego oraz pod patronatem medialnym portalu taniecPOLSKA.pl , E-TEATR / wspierają nas: Caffe Spółdzielnia Lublin, Hotel VICTORIA Lublin, caffe Kawka Lublin

www.teatrmaat.pl

 

 

powiązane

Ludzie

Korina Kordova

Korina Kordova

Na przełomie sierpnia i września są Korina Kordova i Przemysław Kamiński, którzy przez 11 dni będą pracować nad duetem. Ich pracę dokumentować będzie Patrycja Płanik w ramach projektu DANCE.DOC.   W ramach rezydencji 6 września o godz 19:00 Tomasz Bazan będzie rozmawiał z rezydentami o tym, co jest tańcem, co nim nie jest i jakie jest jego miejsce w opinii tancerzy w Polsce. Spotkanie odbędzie się w kawiarni KAWKA – zostanie zarejestrowane przez Patrycję Płanik jako część większego dokumentu o polskim tańcu, który obejrzeć będzie można podczas V Maat Festival.   O swojej pracy rezydenci piszą:    Podczas naszej rezydencji w Lublinie zamierzamy badać związki choreografii i czarownictwa. Będziemy zbierać magiczne przedmioty, organizować rozgrzewki-rytuały, warzyć mikstury, wywoływać duchy, odbywać podróże astralne, squatować ciała, wychodzić z siebie i stawać obok. W pracy wykorzystamy m.in. techniki body swap, czyli procesy prowadzące do sytuacji, w której dwie osoby zamieniają się umysłami i kończą w ciele drugiego człowieka.   zanim przeprowadziła się do Polski w 2005 roku, aby dołączyć do zespołu Śląskiego Teatru Tańca. Była jego członkinią do 2012 roku. Współpracując z wieloma polskimi i zagranicznymi choreografami, takimi jak: Jacek Łumiński (PL), Anna Piotrowska (PL), Barbara Bourget (CAN), Mihai Mihalcea (RO), Idan Cohen (ISR) i Kuik Swee Boon (SGP). Współpracowała również z Suzaną Gomes (NL/BR), Kokoro Dance (CAN), BalletMet (USA), Samovarteateret (NO) i – niedawno – z Teatrem Tańca Zawirowania (PL), przy spektaklu izraelskiego choreograda Irada Mazliaha. Stworzyła autorskie spektakle: Mobile Variations, Night, Karolina, Borderline i inne. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca w 2012 roku – w ramach programu Stary Browar Nowy Taniec, gdzie obecnie jest rezydentką programu Solo Project 2013. W Warszawie współtworzy własny kolektyw artystyczny Flesh System, w ramach którego stworzyła improwizowany performens ±30 // we are here for you we współpracy z Przemkiem Kamińskim. Jest również członkinią Centrum w Ruchu – stowarzyszenia niezależnych choreografów z Warszawy.   Przemysław Kamiński Tancerz, performer, młody choreograf. Studiuje na kierunku “Dance, Context, Choreography” w Inter-University Centre for Dance (HZT) w Berlinie oraz “Choreografię  i techniki tańca” na Akademii Muzycznej w Łodzi. Ukończył Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny (kierunek: taniec współczesny) przy Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie. Stypendysta Instytutu Muzyki i Tańca, Alternatywnej Akademii Tańca (Art Stations Foundation w Poznaniu) oraz programu wymiany studenckiej School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie. Jako tancerz i performer współpracował z polskimi i zagranicznymi choreografami, reżyserami i artystami wizualnymi, m.in.: Nicole Seiler (CH), Karoliną Kroczak, Kirstine Kyhl Andersen (DK), Małgorzatą Haduch, Harakiri Farmers – Dominiką Kanapik i Wojtkiem Klimczykiem, Aleksandrą Dziurosz, Kayą Kołodziejczyk, Krzysztofem Garbaczewskim. Współtworzy nieformalny kolektyw Flesh System. We spółpracy z Koriną Kordovą, stowrzył improwizowany performens “±30 // we are here for you”. We wrześniu, w CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, odbędzie się premiera jego spektaklu solowego do muzyki Witolda Lutosławskiego. Jako reżyser ruchu scenicznego współpracował m.in. z: Wojciechem Farugą, Agnieszką Błońską, Michałem Kmiecikiem, Andrzejem Pakułą, pracując w teatrach w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu   ‘maat festival – border line 2013′ idea/koncept: Tomasz Bazan (kurator programu) multimedia/video: Patrycja Płanik produkcja: Ksenia Duńska technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz współpraca: Barbara Szymańska, Małgorzata Drozd, Maciej Rukasz, Dominika Płanik, Matylda Chmielewska / program kuratorski Tomasza Bazana ‘Maat Festival’ zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie Miejskiej Instytucji Kultury oraz Teatru Maat Projekt – pod honorowym patronatem prezydenta miasta Lublin, marszałka Województwa Lubelskiego oraz pod patronatem medialnym portalu taniecPOLSKA.pl , E-TEATR / wspierają nas: Caffe Spółdzielnia Lublin, Hotel VICTORIA Lublin, caffe Kawka Lublin www.teatrmaat.pl      

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close