Spektakle

Lublin/VII Maat Festival „Kantor Now”: Projekt „Kantor Terytoria” – Tomasz Bazan, Daisuke Yoshimoto „NOMAN restricted meeting” – film i spektakl

Zdjęcie: Lublin/VII Maat Festival „Kantor Now”: Projekt „Kantor Terytoria” – Tomasz Bazan, Daisuke Yoshimoto „NOMAN restricted meeting” – film i spektakl

Fot. David Beercroft

Wersja do druku

Udostępnij

Centrum Kultury w Lublinie zaprasza na finał VII edycji Maat Festival „Kantor Now” – pierwszej polskiej platformy rezydencji. W ramach Projektu Kantor Terytoria odbędzie się pokaz projektu NOMAN restricted meeting, na który składają się film dokumentalny Patrycji Płanik NOMAN oraz spektakl NOMAN restricted meeting stworzony przez Tomasza Bazana i Daisuke Yoshimoto.

Projektu Kantor Terytoria realizowany jest w ramach Promesa KANTOR 2015.

TRAILER

Patrycja Płanik

NOMAN film, 35’

Film jest zapisem myśli i nieoczywistą narracją wprowadzającą w zdarzenia, jakie miały miejsce podczas procesu pracy nad spektaklem NOMAN. Człowiek postawiony w centrum metropolii, skomponowany zostaje z istoty poszukiwań podczas tej realizacji  z radości, eksperymentu i z czasu. Zespół zdarzeń, jaki znalazł się w filmie wpływa na niejednoznaczność filmowego gatunku, prowadzącego ku strumieniowi świadomości i przekraczaniu swojego „ja”.  Japonia i jej przetworzona kultura jawi się w nim w sposób nieprzejednany.

reżyseria, zdjęcia, montaż: Patrycja Płanik; Tokio 2015

udźwiękowienie filmu: Karolina Płanik

Zrealizowano w ramach projektu Kantor Terytoria.

NOMAN restricted meeting, 50’

Ta podróż trwała dziesięć lat, od kiedy Daisuke Yoshimoto po raz pierwszy spotkał się z Tomaszem Bazanem. Przez te wszystkie lata zawsze chcieli się spotkać w procesie przemian ciała. W 2014 roku Tomasz Bazan i Patrycja Płanik wyruszyli do Japonii na spotkanie z jednym z najwybitniejszych japońskich tancerzy butoh  – Daisuke Yoshimoto. W 2015 roku wrócili wraz z przyjaciółmi do Tokio. Podróżując przez półtora miesiąca, tworzyli film inspirowany Tadeuszem Kantorem. Bazan i Yoshimoto pracowali nad wspólną choreografią z muzyką na żywo autorstwa Jana Duszyńskiego. Patrycja Płanik dokumentowała ten proces.

To wszystko chcemy Wam pokazać. Spotkać się w tej przestrzeni podróży, ciała, muzyki i filmu. To wynik naszych ponad dwuletnich poszukiwań – wypełnionych ciągłym myśleniem i odniesieniem do sztuki Kantora jako totalnego inspiratora przestrzeni wolności myślenia.

reżyseria, koncepcja: Tomasz Bazan

taniec i choreografia:  Tomasz Bazan i Daisuke Yoshimoto

konsultacja choreograficzna: Anita Wach

muzyka live: Jan Duszyński

wideo: Patrycja Płanik

współpraca, postać Ankin Gig An Kin: Kamila Jarosińska

współpraca: Tomasz Fabiański, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Instytut Polski w Tokio

światło koncepcja przestrzeni: Tomasz Bazan

realizacja, dźwięk: Maciej Połynko

głos: TTS – Ivona

produkcja: Maria Sapeta

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Centrum Kultury w Lublinie, Teatru Maat Projekt, Maat Festival.

MKiDN dofinansowanie (miniaturka)    Logo Centrum Kultury w Lublinie (miniaturka)     Logo Instytut Polski w Tokio (miniaturka)    Cricoteka Nowe Logo (miniaturka)    Maat Festival (miniaturka)

Po spektaklu, o godzinie 21.00 w Oratorium odbędzie się spotkanie z Daisuke Yoshimoto, które poprowadzi Jadwiga Majewska.

***

Wstęp na wszystkie na wszystkie wydarzenia jest bezpłatny 

obowiązują bezpłatne wejściówki do pobrania w kasie CK Lublin

VII MAAT FESTIVAL „KANTOR NOW!” 2015

idea, koncept: Tomasz Bazan / zespół kuratorski: Tomasz Bazan,  Patrycja Płanik, Anna Królica / multimedia/wideo: Patrycja Płanik / rezydenci programu: Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat oraz: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto, Jan Duszyński/ produkcja: Maria Sapeta/ technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz / współpraca: Małgorzata Drozd, Małgorzata Bartkiewicz, Maciej Rukasz, Damian Dubielis, Joanna Jankowska, Marta Seredyńska /program kuratorski Tomasza Bazana Maat Festival zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie, Teatru Maat Projekt/ Współpraca: Izabela Zawadzka, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Instytut Polski w Tokio.

TRAILER

Do pobrania:

Anna Królica, Kantor jako wizjoner ciała

Cricoteka Nowe Logo (miniaturka)    Małopolska logo (miniaturka)    MKiDN dofinansowanie (miniaturka)     Logo Instytut Polski w Tokio (miniaturka)     Patronat Prezydenta Miasta Lublin logo (miniaturka)         Via negativa logo (miniaturka)     Hotel Orla logo (miniaturka)    Grupa JaJaNeNe logo (miniaturka)    Logo Centrum Kultury w Lublinie (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Tomasz Bazan

Tomasz Bazan

Centrum Kultury w Lublinie zaprasza na finał VII edycji Maat Festival „Kantor Now” – pierwszej polskiej platformy rezydencji. W ramach Projektu Kantor Terytoria odbędzie się pokaz projektu NOMAN restricted meeting, na który składają się film dokumentalny Patrycji Płanik NOMAN oraz spektakl NOMAN restricted meeting stworzony przez Tomasza Bazana i Daisuke Yoshimoto. Projektu Kantor Terytoria realizowany jest w ramach Promesa KANTOR 2015. TRAILER Patrycja Płanik NOMAN film, 35’ Film jest zapisem myśli i nieoczywistą narracją wprowadzającą w zdarzenia, jakie miały miejsce podczas procesu pracy nad spektaklem NOMAN. Człowiek postawiony w centrum metropolii, skomponowany zostaje z istoty poszukiwań podczas tej realizacji  – z radości, eksperymentu i z czasu. Zespół zdarzeń, jaki znalazł się w filmie wpływa na niejednoznaczność filmowego gatunku, prowadzącego ku strumieniowi świadomości i przekraczaniu swojego „ja”.  Japonia i jej przetworzona kultura jawi się w nim w sposób nieprzejednany. reżyseria, zdjęcia, montaż: Patrycja Płanik; Tokio 2015 udźwiękowienie filmu: Karolina Płanik Zrealizowano w ramach projektu Kantor Terytoria. NOMAN restricted meeting, 50’ Ta podróż trwała dziesięć lat, od kiedy Daisuke Yoshimoto po raz pierwszy spotkał się z Tomaszem Bazanem. Przez te wszystkie lata zawsze chcieli się spotkać w procesie przemian ciała. W 2014 roku Tomasz Bazan i Patrycja Płanik wyruszyli do Japonii na spotkanie z jednym z najwybitniejszych japońskich tancerzy butoh  – Daisuke Yoshimoto. W 2015 roku wrócili wraz z przyjaciółmi do Tokio. Podróżując przez półtora miesiąca, tworzyli film inspirowany Tadeuszem Kantorem. Bazan i Yoshimoto pracowali nad wspólną choreografią z muzyką na żywo autorstwa Jana Duszyńskiego. Patrycja Płanik dokumentowała ten proces. To wszystko chcemy Wam pokazać. Spotkać się w tej przestrzeni podróży, ciała, muzyki i filmu. To wynik naszych ponad dwuletnich poszukiwań – wypełnionych ciągłym myśleniem i odniesieniem do sztuki Kantora jako totalnego inspiratora przestrzeni wolności myślenia. reżyseria, koncepcja: Tomasz Bazan taniec i choreografia:  Tomasz Bazan i Daisuke Yoshimoto konsultacja choreograficzna: Anita Wach muzyka live: Jan Duszyński wideo: Patrycja Płanik współpraca, postać Ankin Gig An Kin: Kamila Jarosińska współpraca: Tomasz Fabiański, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Instytut Polski w Tokio światło koncepcja przestrzeni: Tomasz Bazan realizacja, dźwięk: Maciej Połynko głos: TTS – Ivona produkcja: Maria Sapeta Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Centrum Kultury w Lublinie, Teatru Maat Projekt, Maat Festival.                  Po spektaklu, o godzinie 21.00 w Oratorium odbędzie się spotkanie z Daisuke Yoshimoto, które poprowadzi Jadwiga Majewska. *** Wstęp na wszystkie na wszystkie wydarzenia jest bezpłatny  obowiązują bezpłatne wejściówki do pobrania w kasie CK Lublin VII MAAT FESTIVAL „KANTOR NOW!” 2015 idea, koncept: Tomasz Bazan / zespół kuratorski: Tomasz Bazan,  Patrycja Płanik, Anna Królica / multimedia/wideo: Patrycja Płanik / rezydenci programu: Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat oraz: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto, Jan Duszyński/ produkcja: Maria Sapeta/ technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz / współpraca: Małgorzata Drozd, Małgorzata Bartkiewicz, Maciej Rukasz, Damian Dubielis, Joanna Jankowska, Marta Seredyńska /program kuratorski Tomasza Bazana Maat Festival zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie, Teatru Maat Projekt/ Współpraca: Izabela Zawadzka, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Instytut Polski w Tokio. TRAILER Do pobrania: Anna Królica, Kantor jako wizjoner ciała                                    

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close