Lublin/XVII Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: Cie Linga „re-mapping the body”

Zdjęcie: Lublin/XVII Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: Cie Linga „re-mapping the body”

Fot. z materiałów organizatorów.

Wersja do druku

Udostępnij

Za pomocą bezprzewodowych czujników fizjologicznych i interaktywnemu systemowi opracowanemu we współpracy z Instytutem Nauk Sportowych Uniwersytetu w Lozannie, Wyższą Szkołą Muzyczną w Genewie, Future Instruments i Biopac System Inc. ruchy tancerzy są przekształcone w muzykę, tworząc ścieżkę dźwiękową do spektaklu. Poprzez „system” dźwiękowy opracowany wspólnie z Christopem Calpinim tancerze badają nowy związek z własnymi ciałami, „rozszerzony” przez możliwość wydawania dźwięku, tworząc spektakl, który nie bierze jeńców. Jest to laboratorium z momentami intensywnej zmysłowości, ożywiającej ten destabilizujący wszechświat. Proponując widzom przedstawienie hybrydowego ciała, w którym wciąż obecne są emocje kontaktów międzyludzkich, spektakl „re-mapowanie ciała” ponownie udowadnia, że język sztuki dostarcza środków do poszukiwań i tworzenia nowych sojuszy.

„Badanie ciała zmodyfikowanego, futurystycznego ciała będącego tu i teraz, do którego podeszliśmy z mieszaniną nieufności i fascynacji. Wyruszyliśmy w podróż zdominowaną przez czujniki, obliczenia, wykresy i interfejsy, ostatecznie odkrywając ciało, ale było to ciało z dodatkowym składnikiem: dźwiękiem. Móc usłyszeć ruch, „zobaczyć” muzykę – to powracające marzenie osób, które tańczą. Dla nas ten sen się spełnił, co otworzyło przed nami fascynujące możliwości artystyczne.”

Katarzyna Gdaniec i Marco Cantalupo

Compagnie linga otrzymuje wsparcie od: Miasta Puly, Kantonu Vaud, Pro Helvetica – Szwajcarskiej Fundacji dla Kultury.

Wsparcie udzielone przez: Miasto Lozanna, Fundację Rodzine Sandoz, Fundację Ernsta Göhnera, Fundację Leenaards, Szwajcarską Fundację dla Wykonawców (SIS), Instytut Nauk Sportowych Uniwersytetu w Lozannie (ISSSUL), Szwajcarską Narodową Fundację Badań Naukowych (FNS), Biopac Systems inc.

Więcej

Idea i choreografia: Katarzyna Gdaniec i Marco Cantalupo
Współpraca: Julien Goumaz
Tancerze: Blenard Azizaj, David Gernez, Hyekyoung Kim, Ai Koyama, Dorota Łęcka, Michalis Theophanous, Aggeliki Trobouki

Światło: Bert De Raeymaecker

Muzyka: Christophe Calpini
System interaktywny: Alain Crevoisier
Kostiumy: Katarzyna Gdaniec i Marco Cantalupo
Obsługa techniczna: German Schwab
Czas trwania: 60 minut
Koprodukcja Compagnie Linga, L’Octogone, Théâtre de Pully

powiązane

Ludzie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close