Spektakle

Lublin/XXIII Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: Joanna Leśnierowska i Janusz Orlik we współpracy z tancerzami „Projekt Yanka Rudzka: Wielogłos”

Zdjęcie: Lublin/XXIII Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca: Joanna Leśnierowska i Janusz Orlik we współpracy z tancerzami „Projekt Yanka Rudzka: Wielogłos”

Joanna Leśnierowska, Janusz Orlik i tancerze „Projekt Yanka Rudzka: Wielogłos”, fot. M. Zakrzewski

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach XXIII Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca odbędzie się spektakl Projekt Yanka Rudzka: Wielogłos według pomysłu Joanny Leśnierowskiej i według koncepcji Leśnierowskiej i Janusza Orlika we współpracy z tancerzami.

Spotykamy się w praktyce i praktykujemy spotkanie.

Tańcząc  na ramionach przodków,

zanurzamy się w teraźniejszości.

I transformujemy jutro.

Twórcy o Projekcie:

Czy (i jak) można zderzyć ze sobą  jednocześnie tak z pozoru odległe taneczne światy jak brazylijska samba, ormiańskie kochari , gruzińskie svanuri i polski oberek ? Projekt Yanka Rudzka: Wielogłos połączył artystów z Armenii, Brazylii, Gruzji i Polski w podróży do źródeł i z powrotem. Zainspirowani postacią Yanki Rudzkiej – polskiej tancerki, która w latach 50-tych XX wieku wyjechała do Brazylii, by stać się tam jedną z najważniejszych postaci współczesnego tańca – oraz jej przekonaniem, że bez pogłębionego rozpoznania tradycyjnych źródeł kultura współczesna nie może się rozwijać, zanurzyliśmy się w praktyce tradycyjnych, niestylizowanych kultur tanecznych naszych krajów stawiając pytania o ich znaczenie dla nas samych i współczesnej choreografii. Wkraczając z tańcem tradycyjnym w zaskakujący da niego kontekst, spoglądając na kulturę techno jak na nowy folk, spektakl zgłębia ekstatyczny i społeczny wymiar tańca celebrując jednocześnie jego transformującą siłę.

pomysł: Joanna Leśnierowska
kompozycja: Joanna Leśnierowska i Janusz Orlik we współpracy z tancerzami
taniec: Anderson Danttas, Helena Ganjalyan, Karen Khachatryan, Agnieszka Kryst, Kote Liparteliani, Janusz Orlik, Neemias Santana, Katarzyna Sitarz, Hasmik Tangyan, Megi Zarkua
wsparcie merytoryczne i trening: Piotr Zgorzelski (polskie tańce tradycyjne), Artavazd Ayvazyan (tańce ormiańskie), Soso Kopaleishvili (tańce gruzińskie) oraz Katarzyna Sitarz (praca z głosem)
dramaturgia i światło: Joanna Leśnierowska
pejzaż dźwiękowy: Janusz Orlik
oprawa wizualna: Michał Łuczak
realizacja techniczna: Łukasz Kędzierski
koordynacja: Harutyun Alpetyan (Armenia) i Salome Sordia (Gruzja)
produkcja: Marta Harasimowicz i Mikołaj Maciejewski/Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w Warszawie oraz  East European Performing Arts Platform

premiera: 2018
czas trwania: 40 min

Projekt jest częścią koordynowanego przez Instytut Adama Mickiewicza międzynarodowego programu kulturalnego POLSKA 100, realizowanego w ramach  Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017–2022. Dofinansowano ze środków MKiDN w ramach Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA.

powiązane

Ludzie

Joanna Leśnierowska

Joanna Leśnierowska

  • kuratorka
  • krytyczka
  • dramaturg

W ramach XXIII Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca odbędzie się spektakl Projekt Yanka Rudzka: Wielogłos według pomysłu Joanny Leśnierowskiej i według koncepcji Leśnierowskiej i Janusza Orlika we współpracy z tancerzami. Spotykamy się w praktyce i praktykujemy spotkanie. Tańcząc  na ramionach przodków, zanurzamy się w teraźniejszości. I transformujemy jutro. Twórcy o Projekcie: Czy (i jak) można zderzyć ze sobą  jednocześnie tak z pozoru odległe taneczne światy jak brazylijska samba, ormiańskie kochari , gruzińskie svanuri i polski oberek ? Projekt Yanka Rudzka: Wielogłos połączył artystów z Armenii, Brazylii, Gruzji i Polski w podróży do źródeł i z powrotem. Zainspirowani postacią Yanki Rudzkiej – polskiej tancerki, która w latach 50-tych XX wieku wyjechała do Brazylii, by stać się tam jedną z najważniejszych postaci współczesnego tańca – oraz jej przekonaniem, że bez pogłębionego rozpoznania tradycyjnych źródeł kultura współczesna nie może się rozwijać, zanurzyliśmy się w praktyce tradycyjnych, niestylizowanych kultur tanecznych naszych krajów stawiając pytania o ich znaczenie dla nas samych i współczesnej choreografii. Wkraczając z tańcem tradycyjnym w zaskakujący da niego kontekst, spoglądając na kulturę techno jak na nowy folk, spektakl zgłębia ekstatyczny i społeczny wymiar tańca celebrując jednocześnie jego transformującą siłę. pomysł: Joanna Leśnierowska kompozycja: Joanna Leśnierowska i Janusz Orlik we współpracy z tancerzami taniec: Anderson Danttas, Helena Ganjalyan, Karen Khachatryan, Agnieszka Kryst, Kote Liparteliani, Janusz Orlik, Neemias Santana, Katarzyna Sitarz, Hasmik Tangyan, Megi Zarkua wsparcie merytoryczne i trening: Piotr Zgorzelski (polskie tańce tradycyjne), Artavazd Ayvazyan (tańce ormiańskie), Soso Kopaleishvili (tańce gruzińskie) oraz Katarzyna Sitarz (praca z głosem) dramaturgia i światło: Joanna Leśnierowska pejzaż dźwiękowy: Janusz Orlik oprawa wizualna: Michał Łuczak realizacja techniczna: Łukasz Kędzierski koordynacja: Harutyun Alpetyan (Armenia) i Salome Sordia (Gruzja) produkcja: Marta Harasimowicz i Mikołaj Maciejewski/Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w Warszawie oraz  East European Performing Arts Platform premiera: 2018 czas trwania: 40 min Projekt jest częścią koordynowanego przez Instytut Adama Mickiewicza międzynarodowego programu kulturalnego POLSKA 100, realizowanego w ramach  Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017–2022. Dofinansowano ze środków MKiDN w ramach Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA.

Janusz Orlik

Janusz Orlik

W ramach XXIII Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca odbędzie się spektakl Projekt Yanka Rudzka: Wielogłos według pomysłu Joanny Leśnierowskiej i według koncepcji Leśnierowskiej i Janusza Orlika we współpracy z tancerzami. Spotykamy się w praktyce i praktykujemy spotkanie. Tańcząc  na ramionach przodków, zanurzamy się w teraźniejszości. I transformujemy jutro. Twórcy o Projekcie: Czy (i jak) można zderzyć ze sobą  jednocześnie tak z pozoru odległe taneczne światy jak brazylijska samba, ormiańskie kochari , gruzińskie svanuri i polski oberek ? Projekt Yanka Rudzka: Wielogłos połączył artystów z Armenii, Brazylii, Gruzji i Polski w podróży do źródeł i z powrotem. Zainspirowani postacią Yanki Rudzkiej – polskiej tancerki, która w latach 50-tych XX wieku wyjechała do Brazylii, by stać się tam jedną z najważniejszych postaci współczesnego tańca – oraz jej przekonaniem, że bez pogłębionego rozpoznania tradycyjnych źródeł kultura współczesna nie może się rozwijać, zanurzyliśmy się w praktyce tradycyjnych, niestylizowanych kultur tanecznych naszych krajów stawiając pytania o ich znaczenie dla nas samych i współczesnej choreografii. Wkraczając z tańcem tradycyjnym w zaskakujący da niego kontekst, spoglądając na kulturę techno jak na nowy folk, spektakl zgłębia ekstatyczny i społeczny wymiar tańca celebrując jednocześnie jego transformującą siłę. pomysł: Joanna Leśnierowska kompozycja: Joanna Leśnierowska i Janusz Orlik we współpracy z tancerzami taniec: Anderson Danttas, Helena Ganjalyan, Karen Khachatryan, Agnieszka Kryst, Kote Liparteliani, Janusz Orlik, Neemias Santana, Katarzyna Sitarz, Hasmik Tangyan, Megi Zarkua wsparcie merytoryczne i trening: Piotr Zgorzelski (polskie tańce tradycyjne), Artavazd Ayvazyan (tańce ormiańskie), Soso Kopaleishvili (tańce gruzińskie) oraz Katarzyna Sitarz (praca z głosem) dramaturgia i światło: Joanna Leśnierowska pejzaż dźwiękowy: Janusz Orlik oprawa wizualna: Michał Łuczak realizacja techniczna: Łukasz Kędzierski koordynacja: Harutyun Alpetyan (Armenia) i Salome Sordia (Gruzja) produkcja: Marta Harasimowicz i Mikołaj Maciejewski/Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w Warszawie oraz  East European Performing Arts Platform premiera: 2018 czas trwania: 40 min Projekt jest częścią koordynowanego przez Instytut Adama Mickiewicza międzynarodowego programu kulturalnego POLSKA 100, realizowanego w ramach  Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017–2022. Dofinansowano ze środków MKiDN w ramach Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA.

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close